У дворах Хмельницького понад 2500 гаражів. А з часом не буде жодного

У дворах Хмельницького понад 2500 гаражів. А з часом не буде жодного
Про те, навіщо влада взялася за гаражі, і що від цього отримає місто – у інтерв’ю з директором комунального підприємства по організації роботи міського пасажирського транспорту Володимиром Богачуком.

Розмови про те, що усі гаражі, які знаходяться у дворах, будуть взяті на облік, точилися у Хмельницькому вже давно. Коли ж дійшло до справи – власники вийшли на протест. Люди говорять, що не розуміють, чому за те, чим вони користувалися багато років безкоштовно, тепер потрібно платити.

«Плата – це компенсація сусідам за незручності»

На Гречанах, де найбільше гаражів у місті, люди організували ініціативну групу та навіть прийшли до депутатів, аби ті пояснили, на чому грунтується плата та що за ці гроші отримає власник. Директор комунального підприємства по організації роботи міського пасажирського транспорту Володимир Богачук запевняє – усю калькуляцію розробляли спільно з іншими управліннями, обґрунтовуючись на об’єктивних показниках.

- У Хмельницькому оплата за оформлення встановлених гаражів становить 1670 гривень, внесок до Цільового фонду – 800 гривень. У фонді акумулюються кошти, сплачені власниками тимчасових споруд, яких у місті є понад 2,5 тисячі. Вони будуть використані на благоустрій прибудинкових територій. Це проблема всіх мікрорайонів нашого міста, - наголошує чиновник. - Я це бачу таким чином – зібрали, наприклад, півтора мільйона – значить, на 2015 рік всі ці кошти будуть витрачені на благоустрій мікрорайону Гречани – побудувати дитячі та спортивні майданчики, навести лад на прибудинкових територіях тощо. Ці кошти будуть, певною мірою, компенсувати незручності тим жителям будинку, які терплять ці споруди у себе в дворах. Тому і вводиться ця плата у 800 гривень. Ви знаєте, що на сьогоднішній день сесія міської ради призупинила рішення у фінансовій частині, є звернення місцевої ініціативи, юристам надано протокольне доручення розглянути спільно з депутатським комісіями розрахунки. Що я можу сказати з приводу розрахунків – я дав порівняльну таблицю з Вінницею. Там оформлення встановлених гаражів коштує 2,1 тисячі гривень, у нас 1670 гривень. Зрозуміло, що люди, які привикли користуватися безкоштовно, про будь-яку суму будуть говорити, що це багато. Рентабельність для підприємства – лише 8%. Це ті кошти, які можуть бути використані на розвиток підприємства при умові, що не буде підвищуватися заробітна плата, не буде інфляції і таке інше.

Відео дня

Від чого залежить калькуляція?

- Підставою для калькуляції №1 на оформлення є базові показники вартості проектно-вишукувальних та інших робіт по наданню платних послуг замовникам України, затверджені Постановою Колегії Держбуду від 26 вересня 1991 року протокол №24. А сума була прийнята у зв’язку з мінімальною вартістю стоянок. За результатами моніторингу вартості стоянок у Хмельницькому підприємством, найдешевша стоянка коштує 150 гривень за місяць. За ці гроші людині до своєї машини треба йти на стоянку. І одні йдуть, а у інших гаражі під будинком. І тут люди питають – а чому ми повинні платити? Нехай місто нам повертає ці 150 гривень за стоянку, за те, що ми не створюємо безладу під будинком. Логічно?

Якщо ми ділимо 1920 гривень (щорічна плата за продовження терміну дії договору користування гаражем - прим.авт.) на 12, буде по 160 гривень. То, мабуть, людина за зайві 10 гривень, не захоче ходити за кілометр чи два? От це і є критерій. І при цьому, більш-менш акумулюється сума у міському бюджеті. Це логічно. Ці розрахунки я ж не сам рахував, ми погоджували їх з департаментом економіки, з виконкомом. Є процедура. Ця сума – розумний компроміс. Якщо сума буде меншою, то який сенс людині, яка ходить на стоянку, платити гроші? Тоді всі поставлять собі гаражі під будинком.

«Ті, хто без дозволу поставив гаражі – вже порушили закон»

Вісімсот гривень з кожного власника гаража – це внесок до Цільового фонду. А 1670 гривень – оплата за оформлення гаражів?

- Так, це сума за ті послуги, які будуть надані при реєстрації цього гаража.

А що це означає?

- Після того як власники звернуться до нас, дадуть згоду на співпрацю з нами, ми заключаємо договір. Ми виготовляємо металеві таблички з номерами, які присвоюємо кожному власнику, одну чіпляємо на гараж, іншу надаємо власнику. Власник на руках буде мати договір, номер та викопіровку-прив’язку місця встановлення гаража до існуючої будівлі. Через рік користувач повинен прийти до нас для продовження договору, і йому треба буде сплатити вже не 2470 гривень, а 1920 гривень. З них 800 гривень до Цільового фонду, 1120 – на підприємство. У Вінниці, наприклад, 700 гривень до Цільового фонду, 1230 гривень – на підприємство. Оплата разова, але у крайньому випадку ми можемо розбити її на дві частини. З 1120 ми порядка 200 гривень будемо перераховувати з кожного гаража для ЖЕКів, на території яких знаходиться конструкція, і ЖЕКи будуть зобов’язані за ці гроші там прибрати.

Зараз вони цього не роблять?

- Ні, звичайно. Це самовільно встановлені гаражі і встановлені бозна-де. Це люди, які вже порушили закон, не питаючи ні сусідів, ні владу, ні кого. І сьогодні називають себе громадою міста. Але громада міста – це 260 тисяч жителів. А тих, хто поставив гараж – 2,5 тисячі. Це один відсоток! Щоб соціально всіх вирівняти, потрібно або всім поставити свої гаражі, або забрати у всіх, або ж той, хто поставив, мусить платити. Інакше не може бути. Та сама Вінниця – вчора мені телефонував керівник підприємства звідти, питав, як у нас справи, і казав – та в них проблем не було. Вивезли кілька гаражів, демонтували – і питань немає. Але ми не хочемо цього робити, не хочемо ламати людей через коліно. Є ініціатива, будемо розглядати. Але є і інші ініціативи. З Озерної дзвонять, вимагають взагалі забрати з міста ці гаражі. Там під вікном стоїть, там на дитячому майданчику… Але я рахую, що депутати міської ради правильно взялися за наведення порядку, бо завжди з чогось треба починати. Вінниця вже сім років працює за цим принципом, вкладає кошти у своє місто для наведення порядку, а ми «буксуємо». Я готовий надати всі розрахунки, але, звичайно, завжди буде багато – бо не платити легше. Але людина повинна надавати собі звіт, що вона не сама живе у дворі. Кажуть «це моя земля», але ж ні – це земля громади міста. Так, зрозуміло, можливо, трошки невчасно це зараз почалося, в країні неспокій, люди знервовані… Але я впевнений, що ми розберемося з цим, знайдемо компроміс і будемо працювати.

Чи зверталися вже до вас власники, які б хотіли зареєструвати свій гараж?

- Звичайно. Більше десятка, і це з першого дня, як ми почали приймати звернення. В першу чергу приходили люди, які мають дозвіл на гараж. Ми з ними теж працюємо, і, якщо це пільговик, наприклад, якому влада дала дозвіл, то, звичайно, ми гроші з них не брали і не будемо. Присвоюється номер, робиться викопіровка, людина буде користуватися як і всі інші. Але право пільгового користування не переходить у спадок. А далі – або йти по загальному принципу сплати, або демонтувати.

«Гаражі потрібні не всім»

Що буде мати власник гаража? Можливо, безпеку, охорону?

- Ні, охорони не буде. Ми розраховуємо, що багато людей взагалі відмовляються, тому що не всім ці гаражі потрібні. Хтось демонтує сам, десь ми демонтуємо. Коли буде проведене маркування всіх гаражів, ми опублікуємо це в газеті, власникам буде запропоновано з’явитися для оформлення. Далі пройде місяць, і якщо їх так і не буде – підприємство має повне право гаражі демонтувати. І далі людина має через суд доказати, що вона є власником. Якщо через півроку власник не з’явиться, підприємство має право виставити конструкцію на аукціон або утилізувати, це також прописано у положенні, затвердженому сесією.

У оголошеннях на гаражах було зазначено, що підприємство має право демонтувати конструкцію, і не несе при цьому відповідальності за речі, які знаходяться всередині.

- Так. При наявності дозвільних документів людина повинна надати оригінал документу. У випадку ігнорування попередження КП по ОРМПТ буде вимушене демонтувати конструкцію з подальшим перевезенням на штрафмайданчик. Можливість повернення гаража буде розглянути лише на підставі судового рішення про визнання факту належності гаража. Попереджаємо, що речі при вивезенні конструкції на зберігання братися не будуть.

Але чим це регулюється? Яка норма закону?

- Суди в нас знають всі норми закону. Я зараз шукати не буду, але воно є. У Вінниці, наприклад, 240 з лишнім людей звернулося до суду. Це за один рік. І всі суди програли.

Під час зібрання громади виникали питання – чому цим займається комунальне підприємство по організації роботи міського пасажирського транспорту?

- Цим може займатися будь-яке підприємство. Можна взагалі нове створити, але ж це буде лишні витрати. В нас на сьогоднішній день підприємство невелике, підготовлені кадри є, є майданчики, які можна використовувати як штраф майданчики… І так далі. Ті, хто говорять, що хтось хоче на цьому нажитися – ніхто тут не наживеться.

Але 8% від тих півтора-два мільйони, що Ви казали, це 200 тисяч.

- Так, 200 тисяч в рік. Але якщо підскочить зарплата, а інфляція, ті самі паливно-мастильні матеріали…

Без дозволу сусідів гараж не поставити

Чому почали саме з Гречан?

- Там найбільше незаконно встановлених гаражів. Скільки їх демонтують – це інше. Я хочу, щоб ви це написали – до нас дуже багато людей звертаються і хочуть, щоб встановлення гаражів погоджували і з ними. У під’їзді, наприклад, автомобіль мають дві людини, але всі інші хочуть мати право вирішувати – бути тим гаражам чи ні. Але якщо це зробити, то я впевнений, ніхто не зареєструє жодного гаража. Ні одного! Тому що власник не збере підписів жителів, які не мають гаражів, за те, щоб у нього гараж стояв.

Якщо людина зараз хоче встановити гараж, то що для цього потрібно?

- Є окремі умови. До Цільового фонду людина має сплатити 10 тисяч гривень, а далі по процедурі. Але плата вноситься тільки після того, коли людина збере більше 50% підписів жителів прилеглих будинків. Далі комунальне підприємство має переконатися, що це дійсно реальні підписи. І якщо все правдиво, то людина сплачує гроші і встановлює гараж.

Головна мета оформлення тимчасових конструкцій – дійти до того, щоб у місті самовільно встановлених гаражів взагалі не було?

- В кінці так. Можливо, це за 15-20 років буде, але ми все рівно до того прийдемо. В місті повинен бути порядок, має бути соціальна справедливість. Поки немає в нас паркінгів, або гаражів у всіх будинках – і тому ми не можемо просто прибрати гаражі, бо людям потрібно дати щось взамін. Тому і створений такий компроміс.

Чи планується за рахунок акумульованих коштів, окрім благоустрою, будувати оці самі паркінги?

- Згідно з Генеральним планом міста в нас передбачені багатоповерхові стоянки, підземні паркінги, і так далі. Забудовник повинен вирішувати ці питання. Проблема в місті з паркуванням транспортних засобів є. Але за ці гроші кооперативів будувати не будуть. Це мають бути приватні інвестиційні кошти. А зараз потрібно зробити благоустрій у всіх мікрорайонах міста.

Я взагалі просив би хмельничан нормально до цього віднестися, з розумінням. Як і тих, хто має гараж, і тих, хто його не має. Зрозуміло, що будуть якісь незручності, і влада їх вирішує… Але результатом цього, який влада ставила перед підприємством, повинно бути те, що кількість гаражів не збільшиться, а навпаки, суттєво зменшиться. Я розумію, що є проблема парковок, але для того є депутатський корпус, який ці питання вирішує.

Чи достатньо у місті стоянок, аби забезпечити потреби усіх автовласників?

- Ви можете самі подивитися – менше половини наповненість, половина… Можливо, у центральних місцях трохи більше. Недостатня наповненість.

Оформлять всі гаражі?

- Якщо гараж розташований, наприклад, на теплотрасі, на дитячому майданчику, чи під школою – звичайно, він там не буде стояти, власник не отримає дозвіл. Ми можемо розглянути можливість перенесення гаража у інше місце. Ці місця з часом з’являться, тому що буде демонтована частина гаражів.

Рано чи пізно прийде такий час, коли в місті не залишиться жодної металевої конструкції. Нові будинки будуть зводитися вже з підземними паркінгами, будуть висотні стоянки – так, як це робиться у всьому світі. Звичайно, за це потрібно буде платити, але буде порядок. А зараз треба з чогось починати.

Оксана ІСАЄНКО, 097-182-29-64

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (98)
  • Anonymous

    Пару раз магнітолу витянуть з машини, поб'ють вікна, проколять шини і машини під вікнами стояти не будуть, власник одразу знайде і стоянку і заплотить гроші і все буде нормально.
  • Anonymous

    а ещё надо установить налог на частные дома...по количеству гаражей,которые могли бы стоять на данном участке...а чего,на благоустройство парков и скверов надо мнооого денег(:smile:)
  • Anonymous

    Я не участвую в этом сраче, только потому, что всимка преподнесла, маленький заголовок, см. выше. Плата-это компенсация соседям за неудобства. ???(:joy:)
  • Anonymous

    Не відпочивати потрібно, а працювати, заробляти гроші. Тоді заздрісників буде менше. А то тільки думають про відпочинок.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Хмельницького за сьогодні
21:11 Напав з ножем на перехожого на залізничому вокзалі: у Шепетівці судитимуть бандита 21:03 Новий депутат облради з мільйонами «в заначці»: хто такий Ілля Логін 20:33 За побиття дитини судили маму з Хмельниччини 19:45 Хмельницький попрощався з двома воїнами: Олегом Попелем та Юрієм Броварним Від читача 15:03 Хмельницькі кардіологи провели майстер-клас у м.Нетішин 19:10 Обрізка дерев: чому скаржаться хмельничани і що кажуть екологи photo_camera 18:28 Гостювання сина в матері закінчилось трагедією на Хмельниччині: деталі справи 17:41 Працівниця банку на Хмельниччині привласнювала допомогу родичам загиблих воїнів 17:03 У Хмельницькому пенсіонеру стало погано біля річки: його врятували патрульні 16:29 Погіршення погоди та обстріли: на Хмельниччині прогнозують погодинні відключення світла 16:16 Торгова марка SvitloSteli: Нове слово у світі натяжних стель і освітлення (новини компаній) 16:01 «Непридатність до військової служби»: скільки беруть за це на Хмельниччині і чим все закінчується 15:23 Житель Хмельниччини з гепатитом С сяде за ґрати за ухилення від мобілізації 14:43 Опублікували список TikTok-каналів, які поширюють ворожу пропаганду 14:06 Платні соціальні послуги в комунальних закладах Хмельниччини: яка вартість 13:43 У Хмельницькій митниці новий керівник. Що про нього відомо 13:02 На Староміській військові силою затримали чоловіка. У ТЦК кажуть, що він ухилянт play_circle_filled 12:40 Загинули двоє військових з Хмельниччини: Олег Улянчук та Микола Кулябін 12:06 Дружина Гереги стала власницею квартири за 38,9 мільйона 11:55 Що таке шале? Про затишні будиночки на природі та хто їх будує (Новини компаній)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому
keyboard_arrow_up