З нелегальними перевізниками вже не панькаються. Працівники «Укртрансбезпеки» пильнують недобросовісних заробітчан. Список порушників поповнюється кожного дня. Та клієнтів у них вистачає.
Функція боротьби з нелегальними перевізниками покладена на Державну службу України з безпеки на транспорті. До квітня управлінці не мали достатніх повноважень. Впіймати чи оштрафувати нелегалів було важко. Ситуація змінилася з 1 квітня 2016 року. «Укртрансбезпеці» повернули функцію державного контролю.
Посварили і почали штрафувати
В перші дні працівники управління проводили профілактичні бесіди і попереджали перевізників, які працюють поза законом. Особливого результату це не дало. Тому вирішили «бити» штрафами.
- Складати протоколи на порушників і оформляти акти про адмінпорушення ми почали з 5 квітня. Нелегальним перевізникам доведеться сплатити чималі штрафи. Раніше вони були невеликими. Перевізникові фінансово було вигідніше оплатити штраф, ніж офіційно оформити свою діяльність. Тепер їх значно збільшили, - розповідає «ВСІМ» заступник начальника відділу державного контролю управління «Укртрансбезпеки» в Хмельницькій області.
Найбільш набиті перевізниками у Хмельницькому є 5 автостанція, зупинки біля «Темпу» та автостанції №1. Саме тут нелегали «бомблять» найбільше. Своїм бажанням підзаробити вони перебивають клієнтуру для тих, хто працює офіційно. Легальники втрачають багатьох пасажирів. Та не лише це є проблемою.
- Люди, які сідають до нелегальних перевізників, ризикують. Транспортний засіб у них не проходить щоденної перевірки. Водії також не проходять необхідний медогляд. То ж говорити про якусь безпеку таких поїздок не варто, - говорить Сергій Панчук. – Віддаючи гроші в кишеню таким перевізникам, люди позбавляють себе страховки. На випадок нещасного випадку такий водій їм не компенсує витрати на лікування чи інше.
Штрафи виросли
Рейди по виявленню нелегальних перевізників «Укртрансбезпека» проводить регулярно. Допомагають їм патрульні. Вони зупиняють автомобіль і здійснюють свою перевірку. Якщо перевізник потрібних документів не має і є докази, що він взяв гроші з людей за поїздку, то йому загрожує чималий штраф.
- Припустимо, складається протокол за статтею 164 Кодексу України про адмінпорушення. Тоді справу передають до суду. Там можуть приписати штраф від 17 до 51 тисячі гривень, - розповідає Сергій Панчук. - Ми також складаємо свої акти на порушників. На їх основі водій, який «спалився», має віддати зі своєї кишені 1700 гривень.
В «Укратрансбезпеці» зазначають, що найбільший бум появи нелегальних перевізників був під час кризи 2008-2009 років. Тоді такий спосіб заробітку був дуже популярним. Сплеск спостерігають і зараз. Чи змусять їх офіційно зареєструвати свою діяльність? Слідкуйте за оновленнями разом із «ВСІМ».
А ви користуєтеся послугами нелегальних перевізників? Діліться своїми думками в коментарях.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Анатолій Шило
Алекс Шкварук
Анонім reply Алекс Шкварук
Анонім
Анонім