СЕСІЮ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ШТОВХАЮТЬ НА ПРИЙНЯТТЯ НЕКОНСТИТУЦІЙНОГО РІШЕННЯ
Хмельницька міська влада, як завжди, читає закони України "по-місцевому", як їм більш до вподоби.
За прикладами далеко не треба ходити.
25 жовтня 2017 року має відбутися чергова вісімнадцята сесія міської ради. Одним з питань, яке пропонується розглянути депутатам, це проект рішення "Про уповноваження керівників виконавчих органів Хмельницької міської ради на здійснення повноважень засновника щодо управління підпорядкованими закладами освіти:
"Розглянувши пропозицію виконавчого комітету, з метою ефективного управління підпорядкованими закладами освіти, відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Уповноважити керівників виконавчих органів Хмельницької міської ради на здійснення повноважень засновника щодо управління підпорядкованими закладами освіти:
1.1. уповноважити директора Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради:
1.1.2. призначати на посади та звільняти з посад керівників закладів освіти;
1.1.3. укладати строкові трудові договори (контракти) з керівниками закладів освіти, обраними (призначеними) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладів освіти;"
І знову місцева влада здійснює перекручування нового освітянського законодавства під існуючого очільника освіти.
Що мається на увазі?. Трудові відносини в загальноосвітніх навчальних закладах, зокрема з їх керівниками, регулюються ст. 26 оновленого в результаті освітньої реформи Закону України "Про загальну середню освіту". Згідно цієї статті Закону передбачається, що керівник комунального закладу освіти (школи, садочка) призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії. При цьому до складу комісії, згідно Закону, входять представники міської влади, навчального закладу, піклувальної ради та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти міста. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.
Замість процедури призначення керівників навчальних закладів, визначеної новим законодавством, депутатам пропонується повернення до старих та непрозорих і кулуарних методів призначень. Це наглядно ілюструє пункт 1.1.2 запропонованого депутатам проекту рішення сесії, згідно якого директору Департаменту Миколаїву Р. надаються повноваження призначати на посади та звільняти з посад керівників закладів освіти одноособово.
Що стосується п. 1.1.3 проекту рішення, то він покликаний завуалювати те, чого взагалі немає у новому Законі, а саме - контракти з керівниками комунальних закладів освіти. Не зважаючи на це, органи місцевого самоврядування перебирають на себе повноваження Верховної Ради України шляхом внесення змін до Законів України.
Тут доцільно було б послатись на Рішення Конституційного Суду України № 17\81-97 № 12- рп\98 № 1-1\98 від 09.07.98р., в якому зазначено, що контрактна форма трудового договору не може впроваджуватись нормативними актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, актами органів місцевого самоврядування, а також колективними договорами і угодами та іншими локальними нормативними актами. При цьому Конституційний Суд України визнає такі правові акти (їх окремі положення) неконституційними.
За таких підстав депутатам міської ради пропонують проголосувати за неконституційний нормативний акт.