На чергове засідання з’явились старший інспектор організації дорожнього руху ДПС УМВС України у Хмельницькій області Іван Остапишин, начальник управління транспорту і зв’язку Хмельницької міської ради Петро Кузьмін. Також, були присутні потерпілі, яких вже встигли опитати на минулих засіданнях.
Першим свідчив Іван Остапишин, який розповів про те, що недоліків на тій ділянці дороги, де сталось ДТП не було.
- Одразу після аварії я поїхав на місце пригоди з представниками комунальної служби. Ми ретельно оглянули місце аварії, після чого склали необхідний акт обстеження. Недоліків, які б могли спричинити виникнення ДТП, не було, − зазначає інспектор.
Як повідомив суду начальник відділу організації безпеки руху управління житлово-комунального господарства Олександр Ковальчук, на проміжку дороги, де сталася транспортна пригода, була відсутня дорожня розмітка і не було огородження.
- Швидше за все, це можна вважати зауваженням, а не недоліком, − каже Ковальчук. − У серпні чи вересні на цій ділянці ми встановили знаки – небезпечний поворот, обмеження швидкості до 30-40 км, крутий спуск і підйом. Хоча, вулицю Тиху не можна вважати аварійно-небезпечною ділянкою. З 2008 року жодного ДТП з потерпілими тут не траплялось.
Про те, яким чином автомобіль, який був майже в аварійному стані возив людей, та ще й був призначений для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями – невідомо.
За словами начальника управління транспорту і зв’язку Хмельницької міської ради Петро Кузьмін, на момент конкурсу, виділили один транспортний засіб для перевезення людей з обмеженими можливостями − Mersedes Vario.
Однак, перевізником за даним маршрутом був інший автомобіль ПАЗ, котрий був несправним, що і спричинило страшну аварію.
- Напередодні аварії мешканці Лезневе звертались, щоб ми покращили транспорт, − каже Кузьмін. − Люди просили, щоб ми збільшили кількість пасажирських місць в автобусі. Інші скарги щодо цього транспортного засобу не надходили.
Пенсіонерка Тетяна часто користується цим маршрутом.
- Я постійно дивувалась, коли сідала до автобусу, як він ще може їхати, - каже жінка. – Водій часто казав людям не сідати до автобусу, бо є якісь проблеми з гальмами. Я кілька разів бачила, як люди самі відмовлялись їхати на цьому автобусі.
Судмедексперт, якого запросили на засідання, каже, що у загиблих були численні травми і переломи хребта, які були характерні для ДТП, але крім цього, могли свідчити і про несправність крісел у автобусі.
Ремонт автобусу здійснював механік Сергій, який розповів, що його спеціально запрошували, аби він допомагав здійснювати технічний огляд. Це було в той момент, коли ПМП «Купава» вже було в оренді в іншого підприємства «Олсвіт». (в 1999 році свідок разом із компаньйоном купили автомобіль, а в 2012 передали його в оренду). До речі, водій автобусу, який наразі є підсудним у цій справі, з підприємством «Купава» у трудових відносинах не перебував. Також, чоловік розповів суду про те, що брав участь у слідчому експерименті на цьому ж автобусі, після ДТП. В результаті цього, виявилось, що гальмівна система транспортного засобу є справною.
Сам директор підприємства «Купава» Петро Стецюк позов визнає частково.
- Щодо скарг на транспорт, то їх завжди було багато. Люди хотіли новий автобус. Кожного дня ми можемо отримувати по 5-10 таких скарг, − каже Стецюк. − Висновок експертів був такий: автобус несправний, але в робочому стані. В інструкції по експлуатації ПАЗ 3205 так і зазначено про можливі відмови гальмівної системи. Там написано, що бувають провали гальмівної системи, після чого вона сама відновлюється, − пояснює начальник підприємства.
Погоджується Стецюк лише з необхідністю морального чи матеріального відшкодування потерпілим. Наразі є цивільні позови майже усіх постраждалих у ДТП.
Читайте також: http://У суді по справі смертельної аварії у Лезнево свідчитеме мер
http://Більше 200 хмельничан можуть залишитися без роботи через смертельну ДТП у Лезневому
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Ксенія