Заощаджують газ. Постанова Кабміну щодо зменшення споживання газу на 30 % зобов’язала комунальників перейти на особливий графік подачі гарячої води. Казали, що міра тимчасова, правда, конкретної дати ніхто не називав. Так, з 2014 року гаряча вода подається у квартири хмельничан з понеділка до п’ятниці у ранкові години з 6.00 до 9.00 і у вечірні – з 18.00 до 23.00, у суботу та неділю – з 6.00 до 11.00 і з 17.00 до 23.00. Та навіть у «теплі години» бажаючі поніжитись у гарячій ванні змушені догрівати воду або ж задовольнятись контрастним душем.
- Гарячу воду хоч і включають по графіку, але близько години-півтори вона залишається кімнатної температури, так само і ввечері, часто за 30-40 хвилин до відключення вже покупатись не можна, бо вода ледве тепла, - розповідає мешканка мікрорайону Дубове Раїса.
- Чекаю 20 хвилин, щоб вода збігла. Живу на 6 поверсі, зазвичай після дев’ятої вечора вода ледь тепла. Дзвонили в ЖЕК, Теплокомуненерго, але нас сказали, що вода відповідає нормі, тому перерахунку не буде. Хоч до нас в квартиру їхні працівники для виміру не приходили, - скаржиться ще одна хмельничанка, жителька проспекту Миру, Ольга Іванівна.
Журналісти vsim.ua прийшли із цими скаргами в «Теплокомуненерго». Спочатку спілкувалися із начальником виробничо-диспетчерської служби, потім - з начальником комунального підприємства. Домогтися перерахунку за недогрів чи відсутність гарячої води у квартирі теоретично можливо, а практично, як ми зрозуміли після розмови, надзвичайно складно. Хоч закон дає право спитати з комунальників за кожен градус недогріву.
- Наші працівники на моніторі бачать, якою є температура у центральних теплових пунктах. ЦТП, в свою чергу, встановлюють температуру на вихід гарячої води. Скарг від мешканців у нас майже нема, хіба звертались, коли ми декілька днів проводили роботи у котельнях і тому температура була трохи нижчою, але в межах 44-49 градусів. а споживачі хочуть, аби за секунду у них була вже гаряча вода, - пояснює начальник МКП «Теплокомуненерго» Володимир Скалій.
Тепловики кажуть, що ретельно перевіряють температуру води кожні 10 хвилин, а гарячу воду вмикають на годину раніше, аби вона встигла прогрітись і у визначений в графіку час була вже потрібної температури. Скарги від абонентів, запевняють, майже не отримують.
Оскільки вода самопливом йде з верхніх поверхів, то до низу доходить ледве теплою. А за нормативами гаряча вода в крані має бути 50-градусною.
Як платити за воду:
- при температурі води до 40 С - вода вважається холодною;
- при температурі від 40 до 44 С - за послугу потрібно платити 70%;
- при температурі від 45 до 49 С - вода коштує 90%;
- при температурі від 50 С і вище - вода вважається гарячою на 100%.blockquote>Відео дняЧи можна повернути кошти
Як передбачено постановою Кабміну №151 від 2010 року "Про порядок перерахунку за неякісні та ненадані послуги", плату за гарячу воду повинні зменшити, якщо мешканцям надавалась вода нижчої температури, аніж 50 градусів. Комунальники ж наголошують, що перерахунок роблять і без участі громадян.
- Якщо раптом ми десь і не додали температури, то в нас все автоматично фіксується. І в кінці кожного місяця ми, не питаючи навіть людей, робимо їм перерахунок за фактичну температуру води, яка була. Наприклад, якщо вона була в межах 44-49 градусів, то ми знімаємо 10% плати за гарячу воду, - зазначає Володимир Скалій.
Якщо ж мешканці самі документально доведуть, що з гарячого крана тече вода нижче норми, то оплата за послугу також повинна пропорційно зменшитись. Для цього хмельничани мають звернутись у комунальне підприємство і протягом 72 годин з моменту звернення до споживача повинен прийти майстер, щоб виміряти температуру.
- Він перевіряє температуру води у підвалі будинку, а потім піднімається у квартиру споживача, де у крані також вимірює, скільки є градусів. Якщо температура є меншою, ніж 50 градусів, то майстер складає акт контрольного заміру температури гарячої води і знімає показники лічильника. Потім, в кінці місяця, ми зв’язуємося з споживачем і робимо перерахунок, - стверджує Володимир Скалій.
Можна звичайно самому скласти такий акт і попросити підписати його, наприклад, сусіда, який підтвердить, що у вашій квартирі погане гаряче водопостачання. Для виміру знадобиться звичайний термометр.
- Мешканці можуть самі виміряти температуру води, якщо вона не відповідатиме нормі, то вони мають звернутись до нас і ми це виправимо. Якщо вже ми не зреагуємо, то споживачі можуть скласти акт самі, а підписати його мають 1-2 сусіди, - каже Володимир Скалій.Споживач має право
- Звернутися в «Теплокомуненерго» з заявою про проведення обстеження.
- У попередньо погоджений час впустити комунальників до квартири для проведення комісійного обстеження та складання акта-претензії про неналежне надання послуг.
- За умови підтвердження факту невідповідності параметрів послуги ГВП у квартирі буде проведено перерахунок.
Але є лазівка: комісія може прийти протягом 3-х робочих днів, коли вода потеплішає. Якщо ж комунальники не захочуть робити перерахунок, наступний крок – судитися.
«Теплові години» не відмінять
Наразі вартість централізованого постачання гарячої води складає 37,04 гривень за 1 кубічний метр води. На підприємстві розповідають, що востаннє тариф змінювався у травні 2015 року, коли піднялася ціна на газ.
- Наш тариф напряму залежить від вартості газу, адже ми здійснюємо підігрів води. Також у тариф включена вартість холодної води, яку ми купуємо у «Хмельницькводоканалу», а також віднедавна туди закладена і вартість повірки лічильника, - каже Володимир Скалій.
За його словами, поки підняття тарифу не планується, але не виключає той факт, що якщо знову піднімуть ціну на газ, то зросте і плата за гарячу воду. Ще одна проблема – графік подачі гарячої води. Хтось до нього уже звик, інші кажуть, що він є незручним. У травні 2015 року вирішили воду подавати на годину довше. Але інколи в останню годину вода доходить до осель ледь теплою. Втім відмовлятися від графіку у Хмельницькому не планують. Як зізнався «ВСІМ» начальник МКП «Теплокомуненерго», з графіком подачі води вдається економити близько 100 тисяч гривень на добу.
- Ми радились з мешканцями, довго обдумували як краще зробити графік. Зрозуміло, що зранку люди збираються на роботу, діти в школу чи садочок, тому вирішили обов’язково давати воду вранці. А щодо подачі води ввечері, то орієнтувались на те, що о 6 годині всі повертаються додому. На вихідні додали також декілька годин, тому що мешканці прибирають вдома, роблять хатні справи, тому вода необхідна, - пояснює Володимир Скалій.
Якщо ж людина користуватиметься водою з гарячого крану в той час, як по графіку водопостачання гарячої води буде припинено, то платитиме за тарифами гарячої води.
- Звичайно, що якщо людина включатиме гарячий кран тоді, коли по графіку води не має бути, то лічильник рахуватиме воду за гарячу. Але ми не можемо зовсім відключити воду з гарячого крану, адже тоді вона годинами бігтиме червона, труби завжди мають бути включені у них має бути вода, - заявляє Володимир Скалій.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Анонім
Анонім
Анонім reply Анонім
Анонім reply Анонім
Анонім reply Анонім
Анонім