Брак водіїв у Хмельницькому: залучають більше жінок і пропонують зарплату від 20 тисяч

Брак водіїв у Хмельницькому: залучають більше жінок і пропонують зарплату від 20 тисяч
  • Про брак водіїв на своїй сторінці написав заступник мера Микола Ваврищук. 

  • Попередив: через це громадський транспорт може курсувати з затримками. 

  • Розповідаємо детальніше.

Доведеться чекати довше. Через брак водіїв у громадському транспорті можуть виникнути проблеми із рухом громадського транспорту. Про це повідомив заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук. У своєму дописі у соціальних мережах він зазначив, що наразі у комунальному підприємстві «Електротранс» відкрито близько 80 вакансій. Орієнтовно ще стільки — у приватних перевізників. 

допис заступника Хмельницького міського голови Миколи Ваврищук
скріншот допису заступника Хмельницького міського голови Миколи Ваврищук

Однією з основних причин називають мобілізацію. У коментарі журналістці ВСІМ, Микола Ваврищук розповів: комунальне підприємство може забронювати лише 50% працівників. 

— Поки що, суттєвих якихось зміщень по графіках немає. Але це дуже непередбачувана ситуація, бо ж насправді мобілізація проходить і щотижня, якщо взяти і приватних, і комунальних перевізників, 1-2 водіїв мобілізовують. І це проблема. Тому ми реагуємо попередньо, щоб активізувати пошуки інформаційно. 

Відео дня

У коментарі під дописом заступника мера, «Електротранс» зазначив: водії до 55 років — заброньовані. Однак мобілізації в Україні підлягають чоловіки до 60 років. 

Як пояснив директор КП «Електротранс» Сергій Бобух — під ці 50% потрапляють не всі водії, адже на підприємстві працюють ще слюсарі, електромонтери, електрозварювальники — люди, які мають певну кваліфікацію й знайти таких фахівців складно. 

— В нас є люди, які працюють на каналах, також електрики, слюсарі — це 50% від загальної кількості. Дуже важко замінити, наприклад, електромонтера, який ремонтує контактну мережу. Ті, хто електрики, на тягових станціях працюють, також електрослюсарі, електрозварювальники — чоловічі спеціальності й ми їх теж бронюємо, бо вони дефіцитні спеціальності. 

Наразі на підприємстві безпосередньо на тролейбуси бракує 44 людини.  

Як планують вирішувати проблему

Заступник мера Микола Ваврищук нагадав: у комунальному підприємстві проводять безкоштовне навчання. Під час нього майбутні водії отримують виплати. 

— Водіїв тролейбусів немає готових. В будь-якому випадку, хто хоче керувати тролейбусом, бо автобус простіше трошки, тому зараз розпочала навчання група. Що цікаво: 4 з них — жінки. 

Зауважують: водій тролейбуса — це не суто чоловіча професія. З початком повномасштабного вторгнення на підприємстві побільшало жінок за кермом. Днями стартував другий у 2025 році курс навчання в «Електротрансі»: із 7 учнів, 4 — жінки. Хоча раніше набори були щонайменше вдвічі більшими. 

— Були (до повномасштабного вторгнення, — прим.автора) групи і по 18 осіб, але це переважно були чоловіки. Зараз динаміка змінилася: чоловіки не йдуть, адже ви самі розумієте, що основний критерій — бронь. Ми маємо можливість надати тільки 50% кількості військовозобов’язаних, тому з набором чоловіків дуже важко. 

Щодо заробітної плати: як розповів директор КП «Електротранс» Сергій Бобух у коментарі журналістці ВСІМ, розмір виплат залежить від низки факторів. Щонайменше — 20 000 грн на місяць. 

— Середня заробітна плата за третій квартал 2025 року — 31 236 грн. Але багато залежить від норми годин, скільки відпрацювали. Також від класу водіїв (І, II, III категорія). В когось є нарахування і 45 000 грн, а в когось, хто тільки прийшов, 20 000 грн. Також ми маємо свій відомчий гуртожиток, де надаємо ліжкомісця для наших водіїв, — зазначив Сергій Бобух. 

Що стосується приватних перевізників: свої вакансії вони публікують на сайтах з пошуку роботи або ж шукають людей через центри зайнятості. Ось які оголошення нам вдалося знайти. 

Вакансії на сайті Хмельницького обласного центру зайнятості

Зробити бронювання для всіх працівників місцеві перевізники не можуть — це не передбачено чинним законодавством. Право на бронь військовозобов’язаних мають підприємства, які відповідають низці критерій, зокрема розміру заробітної плати, сплаті конкретних сум податків, зборів, платежів до бюджетів. Оскільки більшість приватних перевізників міста це — ФОП, ТОВ, то відповідно вони не мають великих грошових надходжень, щоб сплачувати необхідну суму податків для отримання права на відстрочки. Також громадські перевезення не відносять до «критично важливих», що теж ускладнюю ситуацію. Саме тому місцеві перевізники, зокрема й «Електротранс», заохочують до роботи жінок або осіб, які вже мають підстави для відстрочки. 

Читайте також:

Вулицями Хмельницького курсують автобуси із Праги: що про них відомо

Без готівки в автобусах: коли весь громадський транспорт обладнають валідаторами

У Хмельницькому запустили великі автобуси на популярних маршрутах

У Хмельницькому підвищили вартість проїзду

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (4)
  • Сергей Коваль
    За 23 тисяч можна піти в академію служити і нічого там робити непотрібно,а возити людей по місту цілий день,це просто жести,тому там зарплата має бути мінімум 70000 грн...
    А за миску рису хай самі перевізники сідають і возять людей
  • Микола Грицько
    Слава ївреям! Цікаво чого ще не згоріла синагога біля овочевого базару в центрі в дворах біля пятиповерхівок? Тож та наволоч вбиває народ України.
  • Ігор Гладиш
    В сімнадцятому році хотів піти в тролейбусне депо.
    Сказали, старий.
    Тоді було 52 роки.
    Микола Грицько reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш так зараз іди)))

keyboard_arrow_up