42 нові тролейбуси для Хмельницького. Коли будуть та яка вартість

42 нові тролейбуси для Хмельницького. Коли будуть та яка вартість
Тут і далі — тролейбус «Еталон Т12110», він же «Барвінок»
  • Гроші на тролейбуси — кредит, гранти та бюджет.

  • Переможцями тендеру стали дві українські компанії.

  • Вони мають зв’язки у Швейцарії та Чехії.

У Хмельницькому сьогодні, 31 липня, підписали угоду на виготовлення і постачання 42 нових тролейбусів. Це відбулося у приміщенні Хмельницької міської ради за участі переможців тендера, а також міського голови Олександра Симчишина, заступника міського голови Миколи Ваврищука та директора комунального підприємства «Електротранс» Сергія Бобуха.

Звідки гроші

Як розповів Олександр Симчишин, передкредитну угоду між Європейським банком реконструкції та розвитку, міською радою й «Електротрансом» підписали в жовтні 2021 року. Вона передбачала кредитне і грантове фінансування купівлі тролейбусів. Через повномасштабне російське вторгнення реалізацію проєкту зупинили, а згодом до нього повернулися знову.

Кредитну угоду зрештою підписали у квітні 2023 року. Також «Електротранс» підписав дві грантові угоди з ЄС та ЄБРР. Крім того, обов’язковою вимогою є співфінансування з боку міста. Таким чином джерела й суми фінансування проєкту є такими:

Відео дня
  • кредит ЄБРР — 10,6 мільйона євро (близько 470,8 мільйона гривень)
  • грант ЄБРР — 1,7 мільйона євро (близько 75,5 мільйона гривень)
  • грант ЄС — 2,75 мільйона євро (близько 122,2 мільйона гривень)
  • місто — 1,5 мільйона євро (близько 66,6 мільйона гривень)

Таким чином загальна вартість проєкту склала 16,55 мільйона євро або ж близько 735,1 мільйона гривень згідно з курсом НБУ станом на 31 липня.

Як розповіли під час підписання угоди, закордонні гроші підуть на придбання тролейбусів, а також запчастин та діагностичного обладнання. Тим часом гроші міста витратять на модернізацію депо та мийки тролейбусів.

На тендер з виготовлення тролейбусів подалися два приватних об’єднання:

  • ТОВ «Завод Електронмаш» та ТОВ «Електронтранс» (тролейбуси марки «Електрон»)
  • ТОВ «Чернігівський автозавод» та ТОВ «Політехносервіс» (тролейбуси марки «Еталон»)

Друге об’єднання виграло тендер, запропонувавши виконати замовлення з виготовлення 42 тролейбусів за майже 14 мільйонів євро, тобто майже 620 мільйонів гривень.

Які будуть тролейбуси і коли

З-поміж 42 тролейбусів 34 матимуть запас автономного ходу, тобто без приєднання до контактної мережі, до 2 кілометрів, а ще 8 тролейбусів матимуть запас автономного ходу до 20 кілометрів. Це даватиме можливість паркувати тролейбуси у зручних місцях в разі раптового вимкнення електропостачання, а також об'їжджати місця ДТП чи інші перешкоди.

Тролейбуси з запасом автономного ходу до 20 кілометрів будуть використовувати на лініях без контактної мережі. Як зазначили під час підписання угоди, планується замовити ще два тролейбуси, оскільки завдяки зменшенню суми на тендері зекономили гроші.

Нові тролейбуси матимуть такі технічні особливості:

  • низький рівень енергоспоживання
  • низька підлога
  • пристосованість для людей з інвалідністю
  • кондиціонери в кабіні водія та пасажирському салоні
  • система озвучення інформації для пасажирів всередині та ззовні
  • USB-гнізда для заряджання електроніки
  • камери відеоспостереження в салоні та ззовні
  • система автоматичного підрахунку кількості пасажирів

Перші п’ять тролейбусів за договором Хмельницький має отримати до кінця цього року. Термін дії договору складає 62 тижні, тобто всі тролейбуси мають надійти до жовтня наступного року. Судячи з озвученої інформації, місто отримає тролейбуси моделі «Еталон Т12110», також відомої як «Барвінок», або її модифікації. Такі машини постачалися у Чернігів, Суми та Слов’янськ.

За словами міського голови, після отримання всіх замовлених тролейбусів парк машин у Хмельницькому буде майже повністю новим. Паралельно тривають капітальні ремонти «рогатих», під час яких їх оновлюють на 90-93%. Черговий капремонт тролейбуса мають завершити у серпні.

В кого купують

Як розповів генеральний директор ТОВ «Чернігівський автозавод» Сергій Бородуха, при виробництві тролейбусів на його підприємстві використовують складові різних українських та закордонних виробників. Компанія також займається виробництвом середньо- та великогабаритних автобусів різного призначення, а також проводить капітальний ремонт трамваїв. «Чернігівський автозавод» має власне конструкторське бюро. Під час боїв за Чернігів виробничі потужності були пошкоджені, а згодом власник вирішив їх відновлювати. В процесі цього проводилася модернізація обладнання.

ТОВ «Чернігівський автозавод» було зареєстроване у Чернігові в серпні 2003 року. Основним видом діяльності є виробництво автотранспортних засобів, статутний капітал складає 600 тисяч гривень. Кінцевим власником «Чернігівського автозаводу» є громадянин Швейцарії на ім’я Швотцер Петер Гербер. Засновниками вказані дві українських компанії, ТОВ «Логістичний центр „Еталон“» та ТОВ «Бодмін-Україна», а також швейцарське акціонерне товариство «Bodmin AG». Такі дані є в аналітичній системі «YouControl».

Інший підрядник, ТОВ «Політехносервіс», буде залучений для виробництва складових тролейбусів для Хмельницького. Вони вже використовувалися для виробництва «Богданів» виробництва луцького автозаводу, що зараз експлуатуються у Хмельницькому. За словами представника «Політехносервісу», компанія виробляє тролейбуси, але зараз не виготовляє кузови, а натомість використовує їх з Туреччини. Тролейбуси, виготовлені «Політехносервісом», їздять у Вінниці, Чернівцях та Миколаєві. Серед складових, що розробляє фірма, є приводи та акумулятори.

ТОВ «Політехносервіс» зареєстроване у Києві в травні 2009 року, потім перереєстроване у Броварах. Основним видом діяльності є виробництво автотранспортних засобів, статутний капітал складає 62,5 тисячі гривень. Кінцевими власниками та засновникам є троє людей — громадяни України Юрій Бомбандьоров і Костянтин Ворушилін, а також громадянин Чехії Мілослав Черни.

Пасажирський салон

Робоче місце водія

Розетка на 220 В та USB-порт

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (41)
  • Читач41

    Електротранс, купуйте тролейбуси з низьким входом у тролейбус. Щоб не було ступеньок. Тролейбуси маршруту № 15 взагалі треба викинути, в них  зайти   не можливо. Ці ступеньки люди проклинають. Тролейбуси маршруту         №15 допотопні. Люди не заслуговують такого транспорту.
  • Віталій Українець

    Тролейбуси гальмують загальний рух міста!

    Збільшення їх на лінії ще більше збільшить борг по соціальних перевезеннях.

    Vitalii16 MetroLisova reply Віталій Українець

    Для цього треба нормальні дроти щоб можна було не сповільнюватися на перетинах, поворотах. І тоді вони будуть ганяти швидше автобусів (бо двигуни тяговитіші, розгон кращий)
  • Читач84

    Головне догляд, бо через пару років стануть страшні. НАявні хто заважає фарбувати чи мити перед виїздом на лінію - тільки пофігізм
  • Роганська Людмила

    Окей,взяли Еталони,але це розкрадання бо Еталони набагато дешевші але за ту виділену суму так і буде 42 тролейбуси. Бо передбачалося що тролейбус коштує 11млн+ грн,а якщо ця марка то фактично 7млн грн. Тобто цю різницю нам ніхто не вертає,а тролейбусів більше при цьому не стає🤫
    І ви ж не думайте що вони зараз частіше почнуть їздити. Зараз старих Зіу посписують ще більше ніж цих куплять

keyboard_arrow_up