Через війну не вистачає водіїв: яка ситуація в громадському транспорті Хмельницького

Через війну не вистачає водіїв: яка ситуація в громадському транспорті Хмельницького
  • В ХКП «Елеткротранс» бракує водіїв і на тролейбуси, і на автобуси.

  • Замість чоловіків на місця шоферів беруть все більше жінок.

  • В приватних перевізників ситуація дещо краща.

  • Розповідаємо, чи позначиться це на роботі громадського транспорту.

Через війну в Україні та посилену мобілізацію, в Хмельницькому виник суттєвий брак водіїв для роботи на громадському транспорті. Зокрема із ХКП «Електротранс» за останні два роки до лав ЗСУ приєдналися 35 працівників. Однак, зазначив директор комунального підприємства Сергій Бобух, поки що справляються. Та вакансії мають: як на посади шоферів на тролейбуси, так і на автобуси. 

—  Ми зараз будемо проводити навчання на водіїв тролейбусів, також у нас є вакансії на водіїв автобусів — порядка десяти. 176 водіїв (тролейбусів, - примітка автора) зараз маємо, але, як ви знаєте, ми плануємо закупляти нові тролейбуси, тому скільки потрібно буде, стільки будемо навчати. На даний момент, на той випуск, що ми маємо - нам вистачає. Але не завжди буде така ситуація, як є. Ми розраховуємо на випуск 100 тролейбусів, тому, щоб покрити потреби, нам потрібно буде добирати і навчати. 

За кермо сідають жінки 

На підприємстві розповіли: готові оплачувати навчання людям. А після — забезпечити їх гідними зарплатами та умовами праці. Підготовка майбутніх водіїв з нуля займає три з половиною місяці. Весь цей час люди отримують виплати - тобто, без грошей в кишені не залишаться. Та попри це знайти кермувальників важко — адже їх можуть мобілізувати. Тому у штаті побільшало жінок. 

Відео дня

— В нас навіть є політика про гендерну рівність, тому ми запрошуємо як водіїв, так і водійок. Третина на сьогоднішній день саме водійок тролейбусів. На автобусі, поки що, немає жодної жінки, — додав директор ХКП «Електротранс» Сергій Бобух  

Яка ситуація з маршрутками 

В приватних перевізників ситуація дещо краща. Заступник директора по транспорту ПП «Автогаз-захід» Володимир Пухких (маршрутних таксі, які працюють за напрямком Гречани — Ракове) каже: наразі у них штат набраний. Працює 13 водіїв і стільки ж кондукторів. Хоча плинність кадрів є — через мобілізацію. Тому левова частина — жінки. Якщо чоловіки і приходять — то це містяни, які мають групу інвалідності або ж не призовного віку. 

— Трошки мобілізували наших. Ми подавали оголошення, то прийшли до нас жінки-водії. Десь приходять нові люди, більшість ті, які мають інвалідність. З кондукторами ситуація гірша: жінки запитують, але в віці 50-60 років та це робота така, що треба багато ходити, їм важко. Хлопці молоді є, які поєднують навчання і роботу. Ми виходимо з тієї ситуації, яка є. 

Що кажуть в управлінні транспорту 

В управлінні транспорту та зв'язку Хмельницької міської ради додали — ситуація складна, але не критична. Однак саме через нестачу працівників не можуть, поки що, випустити на маршрути додаткові транспортні одиниці. 

— Кадровий дефіцит справді, він залишається. І, наприклад, тенденція щодо збільшення кількості рухомого складу на тих чи інших маршрутах, м'яко кажучи, залишається нестабільною. Ми не проти збільшення рухомого складу і тут питання дотримання графіків, особливо в вечірні години, але перевізники, всі транспортні підприємства міста, які надають послуги з перевезення пасажирів, вони виходять з тієї ситуації і ресурсів, якими вони володіють, — розповів в.о. начальника Управління транспорту та зв’язку Костянтин Костик. 

Чому не бронюють  

Система бронювання є. Але наразі вона можлива для комунальних підприємств, зокрема на «Електротрансі». Що стосується приватних перевізників - вони повинні самотужки про це попіклуватися. Однак, як кажуть в управлінні транспорту, це доволі складна і не завжди результативна процедура. 

Читайте також: 

Прокат електросамокатів у Хмельницькому: які ціни та що з зонами для паркування (ІНФОГРАФІКА)

300 разів за тиждень проїхались у тролейбусах двоє пільговиків у Хмельницькому

У Хмельницькому зробили капремонт тролейбуса

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (5)
  • IGOR

    И до войны не было желающих идти в ЖКХ и транспорт, а сейчас позабирали тех блаженных альтруистов, которые фактически за еду тянули на себе жизнедеятельность города, потому, что они не прячутся по домам, не уехали за границу, а ходят на работу, адрес который известен. Ну должен ведь быть здравый смысл?!
  • Олександр Лозяний

    Немае путя тай не буде..
  • Vulex.

    Мужики бухають, лядащі , працювати ніхто не хоче,а якщо важко,то тим паче .
  • Лєночка

    Нічого страшного , що жінки стають водійками міського транспорту.
    До нас в місто  приїхало багато жінок переселенок , це гарний вихід надати їм роботу .
    І закрити вакансії в даній сфері . За мирний час водіїв міського транспорту не вистачало .

    Ти reply Лєночка

    Якби ти знала, що в нас ще й через цю причину підприємства закриваються

keyboard_arrow_up