Більше тисячі аварій на дорогах Хмельницького. Таку кількість задокументували з початку року. Загинуло десять людей, з яких шестеро - пішоходи. При чому вдвічі частіше наїжджають на людей, які йдуть по “зебрі”
З початку року на «зебрі» збили 50 людей, поза пішохідним переходом – 26. У День міста на Свободи під колесами автомобіля загинув пішохід. ДТП трапилась близько 11 вечора на слизькій дорозі. Як розповіли тоді очевидці, 57-річний чоловік йшов по “зебрі”. Його збила «Skoda Octavia», за кермом якої знаходився 20-річний водій. Від отриманих травм пішохід помер на місці.
З кожним місяцем статистика аварійності в місті йде по “наростаючій”. Якщо ще в квітні поліцейські зафіксували 115 аварій, то вже в перший місяць осені ця цифра сягнула 179. У липні та серпні трапилось по 168 аварій. У червні ця кількість була ще меншою - 155 дорожньо-транспортних пригод.
Журналісти vsim.ua поцікавились думкою активістів, водіїв та поліції, через що найчастіше трапляються аварії.
Володимир Огойко, голова громадської організації «Хмельницький Автолюбительський Клуб»
- В нас дуже мало поліцейських, яких не вистачає, щоб навести порядок на дорогах. Водії підсвідомо порушують, бо знають, що вони не будуть покарані. Часто є порушення, поліція проїжджає повз і навіть не реагує, мотивуючи це тим, що працюють лише по виклику. Порушують як водії, так і пішоходи. Останні зараз думають, що вони безсмертні. Вони просто вибігають на дорогу, хоча в правилах прописано, що пішоходи мають переходити на пішохідному переході, але після того, як автомобіль повністю зупинився для того, щоб його пропустити. Якщо ДТП сталась на переході, то винен водій. Хоча пішохід теж мав би зупинитись, щоб убезпечити себе. Чого бракує? Треба збільшити кількість поліцейських і змінити їх ставлення до порушень. Потрібно проводити співбесіди, лекції водіям і пішоходам. Більше світлофорів і переходів не допоможе зменшити кількість аварії, все залежить від свідомості самих людей. Більшість порушень трапляються спонтанно. Збільшення штрафів не допоможе для тих, хто порушував внаглу, бо вони так і будуть порушувати. Штрафи ролі не грають. Що стосується п’яних за кермом, то це переважно так звані «мажори», для яких штраф у 10 тисяч значення немає або ж люди, в яких взагалі немає грошей. Середньостатистичні водії вже не порушують таким. Це для них реально велика сума як двомісячна зарплата просто за те, що один раз проїхався п’яним.
Сергій Коваль, координатор напрямку «Безпека на дорогах» Соціальної ініціативи «Хтось не зробить!»
-За останні роки тенденцію збільшення ДТП слід пов’язувати зі збільшеннями кількості транспортних засобів у Хмельницькому - як автомобілів так і велосипедів. Слід відмітити такі причини збільшення ДТП.
Слід також відмітити значний рівень ДТП з потерпілими пішоходами та велосипедистами, дана група найменш ознайомлена з безпекою дорожнього руху. Відміна обов’язково техогляду приватного транспорту спричинило, що на дорогах міста водії користуються автомобілями у неналежному технічному стані, що призводить до сумних наслідків. Зараз бракує місць паркування для автомобілів, якості громадського транспорту, велодоріжок, пішохідних зон. На мою думку, щоб цього уникнути потрібно:
Пішоходам:
Велосипедистам:
Віктор Козоріз, віце-президент ГО "Товариство учасників руху"
- Тенденція до збільшення ДТП спостерігається по всій Україні і по більшості великих міст. Також до збільшення кількості загиблих і травмованих в таких ДТП. Це виглядає як справжня епідемія, бо кожного дня ми чуємо і бачимо про наслідки жахливих аварій. Проблеми носять комплексний характер. Це і порушення Правил дорожнього руху водіями. Це і відсутність належного контролю з боку поліції та дорожньої поліції. Це і інфраструктурні проблеми, пов’язані з поганими дорогами чи відсутність знаків або розмітки, нормального освітлення пішохідних переходів і т.п. Тобто, це не просто проблема, яка існує на дорогах, а велика соціальна проблема. Якщо ми говоримо про велику кількість п’яних за кермом, то проблема не тільки в тому, що люди зневажають закон і свідомо ризикують своїми та чужими життями. А і в тому, що в Україні не ведеться масштабна антиалкогольна пропаганда, алкоголь продається вільно у будь-який час, а на дорогах не організовано належний контроль з виявлення п’яних за кермом. Те, що ми бачимо по статистиці - це тільки вершина айсберга. А насправді проблема набагато ширша. Тому наша громадська організація виступає за запровадження на дорогах тотального контролю, так званих тест-драйвів на алкоголь, як це робиться у деяких країнах Європи. А також за те, щоб запровадити нульовий рівень допустимого вмісту алкоголю в крові, бо зараз ця норма складає 0,02 проміле.
Людмила Гара, інспектор управління патрульної поліції Хмельницького
- Патрульна поліція постійно проводить профілактичні рейди з приводу порушення ПДР пішоходами. З початку року вже було проведено близько 15 таких рейдів, з них 9 планових та 6 позапланових. Позапланові рейди проводили у зв’язку із резонансними випадками, які відбувались, а саме ДТП з пішоходами, в результаті яких останні отримали тілесні ушкодження або загинули. Доцільність рейдів носить не досить значний ефект, оскільки інформує людей про відповідальність та наслідки порушень на прикладі інших громадян. Зазвичай люди займають позицію «Моя хата з краю», тому потрібно бути свідомими та законослухняними громадянами, а головне починати із себе та показувати приклад. На законодавчому рівні потрібно вносити зміни в розміри штрафів, оскільки штраф у розмірі 51 гривень, аж ніскільки не мотивує пішоходів не порушувати. Вважаю, що розмір штрафів ролі не зіграє – потрібно змінювати санкцію на 15 діб адмінзатримання.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.