Ремонт доріг під час війни: у Службі відновлення розповіли, як і на що витрачають кошти

Ремонт доріг під час війни: у Службі відновлення розповіли, як і на що витрачають кошти
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області
  • Пояснили, як відбувається оцінювання вартості ремонту доріг в області.  

  • Ми ознайомилися з останніми тендерами дорожників й розповідаємо про все детально.

«Про гроші на дороги під час війни…» – із таким заголовком Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області опублікувала пост на своїй офіційній сторінці у соцмережі Facebook. Вони вирішили пояснити громадськості, на які саме ремонтні роботи витрачають кошти, як відбувається формування тендерних пропозицій і чому саме такі суми. Розповідаємо детальніше. 

Без масштабних ремонтів 

У службі відновлення зазначили: з моменту введення воєнного стану в Україні, масштабних ремонтних робіт доріг не відбувається. Проводять виключно фінансування послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, тобто лише підтримання та збереження в належному проїзному стані найважливіших автошляхів регіону, а саме: 

  • ліквідацію вибоїн та аварійної ямковості, 
  • відновлення та заміну пошкоджених технічних засобів організації дорожнього руху, 
  • прибирання дорожньої інфраструктури, 
  • підтримання в належному стані штучних споруд, 
  • в осінньо-зимовий період – очищення покриття доріг від снігу та його обробку протиожеледними матеріалами.

Необхідність проведення цих робіт аргументували тим, що дороги потрібно підтримувати в належному стані, адже ними доставляються гуманітарні та військові вантажі. Окрім того, якщо зараз не робити нічого, то в майбутньому доведеться вкладати в рази більше коштів у відновлення доріг. 

Відео дня

 

Про тендери та гроші 

Нещодавно vsim.ua розповідало про оголошену у грудні закупівлю Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області. Вони замовили послуги з експлуатаційного утримання доріг на суму в 529 863 698 гривень, а саме обслуговування 518,4 кілометра доріг державного значення на теренах області до кінця березня 2026 року – тобто на 15 місяців. А це понад мільйон гривень на кілометр дороги. Детальніше про це за посиланням. Серед робіт, які має проводити підрядна організація, є: 

  • прибирання й вивезення сміття;
  • засипання промоїн та просідань щебенем;
  • планування та укріплення узбіч щебенем;
  • очищення дорожнього покриття та вибоїн;
  • латання вибоїн (за необхідності також зрізання покриття та герметизація швів);
  • встановлення та виправлення бортових каменів;
  • нанесення розмітки;
  • посипання протиожеледними матеріалами та інше. 

Заразом під цією статтею на сайті vsim.ua одна з читачок, яка представилася приватною особою, зазначила наступне: 

Кінцева вартість може відрізнятися від початкової: по завершенню торгів замовник, а це Служба відновлення, обере переможця із найнижчою пропозицією. 

Уже 3 січня 2025 року Служба оголосила про аналогічний тендер на експлуатаційне утримання доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області. Це вже стосується 561,9 кілометра доріг. Стартова вартість – 438 867 733 гривень. Всього заплановано 239 видів робіт. 

Як формують вартість 

Своєю чергою, у Службі відновлення та розвитку інфраструктури Хмельницької області розповіли, як формується вартість робіт. Як зазначили в установі, вона формується згідно із Методикою визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Основою цього є Дефектний акт, який складається за результатами обстеження доріг.

– Оскільки у Дефектному акті на експлуатаційне утримання неможливо передбачити точні обсяги на певні види робіт (ліквідація аварійної ямковості, зимове утримання доріг) на довготривалий термін експлуатації, та зв’язку із необхідністю забезпечення безперебійного та безпечного проїзду автомобільного транспорту дорогами державного значення, їх зазначають в більшій кількості, що, в свою чергу, збільшує очікувану вартість. Вартість матеріалів для розрахунку приймається на рівні середніх цін, які склалися в регіоні згідно проведеного моніторингу, – роз’яснили в установі. 

Також у вартість робіт включають кошти на покриття ризиків, наприклад, пов’язані із несприятливими погодними умовами, руйнуваннями, надзвичайними ситуаціями й це передбачатиме додаткові витрати. Враховують і те, що через інфляцію можуть здорожчати матеріали та сировина. 

– Згідно вищезазначеної Методики, договірна ціна переможця є «твердою» і не підлягає зміні видів робіт, обсягів чи вартісних показників, що в свою чергу мінімізує ризик неефективного використання бюджетних коштів. В подальшому види та обсяги виконаних робіт залежатимуть від фактичного державного фінансування, невиконані види робіт та їх обсяги будуть зменшені відповідно до вартісних показників згідно договірної ціни, – додали у Службі відновлення. 

Читайте також: 

Замовили обслуговування доріг Хмельниччини на 2025 рік. Вартість — 529,9 мільйона

10 найдорожчих тендерів 2024 року на Хмельниччині

На дорогах Хмельниччини ремонтують аварійні ями

На автошляхах Хмельниччини демонтують шість бігбордів: де саме

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • Юрий Штокал

    Це просто ЖАХ!!!! 15000 знак ?????? Він з титану? Чи з простої оцинковки ! 1млн грн на км дороги……

keyboard_arrow_up