Найшвидший спосіб, аби комунальники поставили світлофор або намалювали “зебру” - це аварія на дорозі. Саме тоді і починаються розмови про безпеку. Так, у Хмельницькому вже декілька разів світлофори та "зебри" на небезпечних ділянках дороги з'являлись вже після смертельних ДТП. Журналісти vsim.ua дослідили, чи насправді смерть стає причиною встановлення регуляторів руху.
Про небезпечні ділянки згадують після аварій
Як тільки автомобіль збиває пішохода, у поліції та управлінні ЖКГ починаються розмови про аварійність на дорогах. Про те, щоб поставити світлофор на проспекті Миру біля “Хмельницькгазу” задумались лише після смертельної ДТП, коли два роки тому фура переїхала 9-річного хлопчика.
А у вересні минулого року на Бандери джип збив 62-річного чоловіка. Пенсіонер помер у лікарні. А вже наступного дня на місці ДТП намалювали “зебру”.
Ще один випадок - аварія на перехресті Панаса Мирного і Залізняка у листопаді минулого року. На пішохідному автомобіль збив жінку. А вже у цьому році там планують поставити світлофор. Освітити “зебру” хочуть і на Львівському шосе. На ній у квітні цього року збили маму з двома дітьми.
Кожна друга аварія - з пішоходом
Аби з’ясувати, де і коли найчастіше збивають пішоходів, проаналізували статистику ДТП за минулий рік. У 2016 році в Хмельницькому сталось 140 аварій, де хмельничани отримали травми. І хоча найчастіше люди перебігали дорогу, де заманеться, майже половину аварій стається на “зебрі”. Як показує статистика, частіше водії не помічали пішоходів восени у післяробочий час. Це означає, що у темну пору доби людей, які переходять дорогу, не видно.
Проаналізувавши статистику, з'ясували, що найчастіше ДТП траплялись на таких вулицях як Кам’янецька, проспект Миру, Свободи і Львівське шосе.
Переходити важко, але світлофорів поки не буде
Ми обрали три ділянки, де минулого року більше двох разів збивали пішоходів на “зебрах”. Перевірили, наскільки важко містянам переходити там дорогу. Взяли Львівське шосе навпроти будинку № 49, Кам’янецьку в районі Будинку побуту “Хмельничанка” та перехрестя Молодіжної та Інститутської.
На Львівському шосе неподалік автозаправки “ОККО” рух по вулиці справді інтенсивний. Розмітки на дорозі майже не залишилось. Людям доводиться переходити дорогу поміж автомобілями. Постійно потрібно приглядатись, чи бува не їде машина. Водії ж пригальмовують прямо перед пішохідним переходом та об’їжджають пішоходів. Саме на цю ділянку дороги найчастіше жалілися пішоходи. Були навіть звернення до міської ради.
На Кам’янецькій при виїзді з міста автомобілі ганяють на великій швидкості. Перейти дорогу по “зебрі” біля будинку побуту “Хмельничанка” дуже складно. Розмітка на дорозі стерта. Минулого року там ледь не збили жінку. Через декілька смуг руху люди мають придивлятися, аби з-за однієї машини не виїхала інша.
петицію на сайті міської ради. Прохання мотивують тим, що неподалік розташовані школи, а дітям перейти дорогу важко. Коли рух стає інтенсивним, то за автомобілями, що повертають на Інститутську, не видно тих, що їдуть на Молодіжну в бік поліклініки.
На перехресті Молодіжної та Інститутської пройти по пішохідному небезпечно. Мешканці навіть залишалиЗ питанням про те, чи будуть на цих ділянках встановлені світлофори, звернулись в управління ЖКГ. Нам пояснили, що безпечнішим цього року стане лише пішохідний перехід на Львівському шосе. Там "зебру" планують освітити. На решту пішоходних переходів поки коштів у бюджеті не передбачається.
Люди скаржаться, але звернення “залежуються”
На небезпечні ділянки доріг хмельничани можуть скаржитись в управління ЖКГ та патрульну поліцію. Звернень від мешканців не бракує. Комунальники кажуть, що подекуди регуляторів руху дійсно не вистачає, однак є й місця, де встановити світлофор не можна.
- Ми робимо все комплексно. Аналізуємо і аварійність на дорогах, також беремо до уваги звернення людей, рекомендації поліції. Дивимося, де можуть виникнути аварійні ситуації, де є небезпечні переходи. Та й існуть норми ДСТУ щодо того, у яких випадках має ставитись світлофор, - розповідає vsim.ua начальник відділу безпеки дорожнього руху управління ЖКГ Хмельницької міськради Олександр Ковальчук.
Зараз у місті є 105 світлофорних об’єктів, на яких працює більше 1200 регуляторів руху. Цьогоріч на встановлення світлофорів виділили 3,9 мільйона гривень. За них облаштують 12 регуляторів руху. І хоча коштів дали більше, ніж минулого року, як кажуть в управлінні ЖКГ, на всі необхідні ділянки все одно не вистачить.
Як пояснює Олександр Ковальчук, на один світлофор йде в середньому від 10 до 15 тисяч гривень. Регулятори руху замовляють на чернігівському підприємстві “Атілос”. Звуковий супровід до світлофорів робить харківське ТОВ “Система сервіс”, а стійки виготовляють у Києві. Ще частина коштів йде на виготовлення проектно-кошторисної документації та на роботи по встановленню світлофора.
Де у Хмельницькому з’являться світлофори у 2017 році
Серед 12 світлофорів, які планують встановити цього року, три регулятори руху з’являться відповідно до рішення виконкому про розвантаження вулиць міста. Так, світлофори встановлять на перехресті вулиць Шевченка і Трудової, Кам’янецької та Глушенкова, а також на Вінницькій в районі кінцевої зупинки транспорту.
Регулятор руху з’явиться поблизу зупинки “Вулиця Залізняка”. Саме там минулого року збили жінку. Решту світлофорів будуть ставити за власним аналізом аварійності з пропозицій депутатів міської ради та зі звернень громадян. Де будуть світлофори цього року, дивіться на карті.
Якщо маєте ідеї, де у Хмельницькому варто поставити світлофор, можна звернутись в дві інстанції:
- Управління ЖКГ. Хмельничани можуть написати звернення на міського голову та занести його в управління ЖКГ, що на Проскурівській, 1.
- Патрульна поліція. Зі скаргами на небезпечні ділянки хмельничани звертаються до патрульних. Ті спрямовують такі звернення в управління ЖКГ.
“На аварійних ділянках просимо світлофорне регулювання”
Іван Остапішин, начальник сектору безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції Хмельницького
- На місяць в нас є десь по 2 звернення. Люди розповідають про небезпечні, на їхню думку, ділянки. Кажуть, що там переходять дорогу діти, пенсіонери, а водії не дотримуються ПДР і не пропускають пішоходів. Ми проводили з управлінням ЖКГ аналіз аварійно-небезпечних місць і місць концентрації ДТП. В тих місцях ми наполегливо просили, щоб було здійснено світлофорне регулювання. Якщо ми бачимо якусь проблему з організацією дорожнього руху, ми пишемо за результатами обстеження інформаційне звернення на міського голову. Чи зможуть зменшити світлофори аварійність на дорогах? Моя думка, що так. Тим паче, якщо це світлофор на під’їздних шляхах до навчального закладу. Приведу приклад, коли світлофор встановили після ДТП. Це Кам’янецька, вище бібліотеки ХНУ. Тут неподалік є 3 перехрестя. Були лише нерегульовані переходи. На моїй пам’яті на них постійно збивали хмельничан. Після того, як поставили світлофор, жодного збиття пішоходів не було.
“Треба працювати з самими пішоходами”
Віктор Козоріз, голова громадської спілки захисту пішоходів, віце-президент громадської організації «Товариство учасників руху»
- Досвід європейських країн доводить, що кількість ДТП можна зменшити. Але тільки комплексно і системно, на державному рівні. Для цього необхідно створити в Україні державну агенцію чи бюро з безпеки дорожнього руху, яке б постійно, а не симптоматично займалося б питаннями безпеки дорожнього руху. Далі треба розробити Державну Стратегію і державну цільову програму з підвищення безпеки дорожнього руху, які б передбачали виконання тих заходів, що дозволять зменшити рівень ДТП і кількість загиблих та травмованих на дорогах. Це можна зробити тільки на системному, науковому рівні. Наприклад, ми вважаємо і цивілізований світ це підтверджує, що треба не тільки забезпечити освітлення пішохідних переходів, а й працювати із самими пішоходами, виховуючи в них навички безпечної поведінки. Наразі цим в Україні мало хто займається. Але перші системні кроки в цьому напрямку вже робляться за підтримки Євросоюзу. Підсвічування нерегульованих наземних пішохідних переходів передбачено Державними будівельними нормами. Тобто, це є обов’язкова вимога. І підсвічування однозначно зменшує вірогідність ДТП на переході. Але дуже часто власники доріг або міські ради ігнорують ці вимоги, чим наражають на небезпеку пішоходів. Останнім часом міські ради почали більше уваги приділяти цим питанням. Знаю про досвід Львова і Рівного, де у плановому порядку встановлюють освітлення пішохідних переходів з так званим контурним освітленням. Тобто, таке освітлення висвічує лише пішохідний перехід, покращуючи видимість пішоходів у темну пору доби. Цей досвід однозначно потрібно поширювати і в інших містах.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
me gogo
Встановлення світлофора на Проспекті Миру, при виїзді від будинків Проспект Миру, 92, Проспект Миру, 94/1б, Проспект Миру, 90/1 (з внутрішнього двору) та між кафе «Марися», що забезпечить безпечний виїзд автомобілями та безпечний пішохідний перехід на другу сторону вулиці Проспекту Миру до зупинки «за вимогою», що через дорогу та до Дендропарку.
В даних будинках проживає більше 1000 жителів, в багатьох є автомобілі – це була б дуже зручна транспортна розв’язка, багато жителів відпочивають у парку, сім’ї з малими дітьми – це зручний регулюючий пішохідний перехід.
Sergii Koval
Анна Островська reply Sergii Koval