Міський голова Олександр Симчишин заявив про неминуче зростання вартості проїзду.
Він не назвав навіть приблизно терміни та рівень здорожчання.
Опитані нами перевізники підвищення тарифу підтримують.
В Україні є обласні центри зі значно вищою вартістю проїзду, ніж у Хмельницькому.
Хмельничанам варто очікувати підняття вартості проїзду в громадському транспорті. Коли саме, на яку суму — питання, на які міська влада поки не дає навіть приблизної відповіді. Міський голова Олександр Симчишин раніше розповідав журналістам vsim.ua, що здорожчання є неминучим. За його відповіддю можна зрозуміти, що підвищення точно не буде цього року. Зараз проїзд у тролейбусі коштує 3,5 гривні, в автобусі до 20:00 — 5 гривень, після 20:00 — 6 гривень.
Як ми вже розповідали вам раніше, у Хмельницькому триває впровадження системи «Електронний квиток». Коли її розгортання завершать, при оплаті готівкою вартість проїзду буде більшою, аніж при використанні картки. В робочому режимі для пільговиків «Електронний квиток» планують запустити 1 січня наступного року.
Журналісти vsim.ua поспілкувалися з кількома міськими перевізниками, аби дізнатися їхню думку про здорожчання проїзду. Також ми запитували їх, якими вони хочуть бачити нові тарифи.
ФОП Марценюк Віталій Михайлович
Партнер перевізника Ігор Гуменний розповів, що він підтримує підвищення вартості проїзду. Проте зазначив, що потрібно враховувати інтереси пасажирів:
— Ми за підвищення, тому що пасажири можуть займати тільки сидячі місця, прибутки падають, водії звільняються, слабші маршрути можуть закриватися. Тому треба піднімати. Приватні перевізники вклали власні кошти, і власним коштом заробляють, роблять бізнес. Тому чим більший тариф, тим краще. Але треба знайти «золоту середину», щоб не сильно вдарити по гаманцю пасажирів, — розповів Ігор Гуменний у коментарі журналістам vsim.ua.
ФОП Ямковий Іван Григорович
Іван Ямковий також підтримує підвищення тарифів. На його думку, вартість потрібно підняти орієнтовно до 7-8 гривень, в тому числі для вечірнього часу:
— Зараз карантин, стоячих ми не беремо, і звісно, треба підвищувати, але це ж карантин. А потім як? Звісно, витрати зараз великі, кількість маршруток впала. Зовсім, зовсім не те. Як збільшити вартість проїзду, тоді менше не можна буде опускати, коли карантин закінчиться. На сьогодні треба. Десь гривні на дві, до трьох, не більше. Вечірній на два, — розповів Іван Ямковий.
Разом з тим перевізник акцентував увагу на складній економічній ситуації — «Люди теж не мають грошей, за що їм їздити?»
КП «Електротранс»
Директор комунального підприємства Віктор Паламарчук розповів, що чинні у місті тарифи не відповідають витратам. За розрахунками «Електротрансу», фактична вартість проїзду у тролейбусі складає 5,75 гривні, в автобусі — близько 7,5 гривні без амортизації та понад 9 гривень з амортизацією.
— У будь-якому випадку підвищувати потрібно, тому що все дорожчає, електроенергія подорожчала, запасні частини дорожчають, шини дорожчають, газ дорожчає, все, що тільки можна, якщо впливає на формування тарифу, все дорожчає, заробітна плата мінімальна піднімається і так далі. Я думаю, якщо гривень 5 для тролейбуса було би, то воно би десь трішечки зігріло би підприємство, трохи більші були би надходження власної виручки. Якщо буде впроваджений «Електронний квиток», то відшкодування за пільговий проїзд буде нам трохи більше. Автобус, я думаю, гривень 7, не менше, — розповів Віктор Паламарчук.
Ми проаналізували інформацію щодо тарифів на проїзд у тролейбусах та автобусах обласних центрів України, та підготували для вас інфографіку. Всі дані можна побачити нижче, зупинимося на кількох моментах.
Тарифи на проїзд у тролейбусі коливаються від 2,5 гривні у Кропивницькому та Херсоні до 8 гривень у Києві. Вартість у Хмельницькому є однією із найнижчих в Україні. Середня вартість проїзду в обласних центрах — 4,72 гривні.
Тарифи на проїзд в автобусі коливаються від 4,5 гривні (в середньому) в Кропивницькому та Миколаєві до 8 гривень (в середньому) в Херсоні, Дніпрі, Житомирі, Харкові та Києві. Тариф у Хмельницькому також є одним із найнижчих в Україні. Середня вартість проїзду в обласних центрах — 6,3 гривні.
Методика збору даних для інфографіки:
використана інформація сайтів міських рад, підприємств-перевізників, ЗМІ
під обласними центрами Донецької та Луганської області маються на увазі Краматорськ та Сєвєродонецьк
для Ужгорода вартість проїзду в тролейбусі не вказана, оскільки тролейбусної системи там немає
дані не вказані для міст на окупованих територіях
вказана вартість проїзду за умови відсутності пільг та оплати готівкою
зірочкою позначена вартість, якщо є можливість оплатити проїзд дешевше безготівково
якщо вартість проїзду в автобусі залежить від маршруту, перевізника або часу доби, вказана середня вартість (без урахування тарифів нічного часу); з цієї причини для Хмельницького вказаний показник вартості проїзду в автобусі 5,5 гривні
для автобусів вартість проїзду вказана з урахуванням маршрутних таксі
Читайте також: Які зміни чекають на транспорт Хмельницького в 2021 році
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Рома Карокозов
Лесовой К.
Наташа Кармалита
Александр Стець reply Наташа Кармалита
Людмила Старічкова