З 27 грудня в Хмельницькому відбулася транспортна реформа. Розмови на зупинках та в міському транспортні різко змінили свій курс від політики до змін транспортної мережі Хмельницького. Журналісти vsim.ua вирішили поцікавитися – питання, яке гуртує на зупинках хмельничан, є проблемою чи навпаки – комфортним рішенням для містян?
Для дослідження обрали райони, де люди були найбільш невдоволені змінами у транспортній мережі міста. Думки збирали у коментарях на vsim.ua та у соціальних мережах.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ЗИЛ в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Обрали Гречани, де кількість транспортних одиниць була зменшена, Зарічанська, за словами людей, куди важко добратися і важко звідти виїхати, Озерна (сторона біля Гринівецького лісу «Три Ведмеді»), куди водії не завжди хочуть їхати, як і на зупинку «Перший Парковий» та інші райони.
Пропонуємо думки хмельничан, які займають різні позиції з приводу змін у транспортній мережі.
Андрій (25), приватний підприємець
Пропозиція: Я б запропонував зміну маршруту, який вирішить питання з 47, який не завжди ходить до «Першого Паркового» і з маршрутом, який, люди хочуть, до «Трьох ведмедів». Ми змінюємо маршрут 47-го, який їде з Катіона по Львівському, потім в центр, по Кам’янецькій до повороту на Зарічанську, потім до «Темпу», звідти до «Першого Паркового», далі їде по Лісогринівецькій до «Трьох ведмедів» і повертається назад. З Озерної виїжджає на проспект Миру і їде далі в центр на свій маршрут до «Катіону». Це вирішує питання одразу двох проблемних маршрутів.
А ще я проти маршруток, в яких ти стоїш зігнутий – це знущання над людьми. Потрібно розвивати електротранспорт, а саме тролейбуси, тільки комфортні, великі і широкі. Робити нові маршрути по тролейбусам. А також необхідно розвивати автобусні маршрути (21, 22, 51 та ін.), щоб вони регулярно ходили і вміщали побільше пасажирів.
Світлана (43), секретар
Пропозиція: Хотілось, звісно, щоб не скорочували транспортні одиниці і щоб було більше інформації про маршрути.
Віталій (36), будівельник
Пропозиція: Щоб довго не чекати транспорту, давайте всі пересядемо на велосипеди.
Олена (37), декоратор
Пропозиція: Необхідно пустити тролейбус, який буде прямувати по проспекті на Інститутську або через Тернопільську.
Остап (26), лікар
Пропозиція: хотів би, щоб у нас запровадили у всьому транспорті розрахунок банківською картою і безконтактними картками, як це кілька місяців тому зробили у Житомирі; продовжувати закуповувати нові тролейбуси по 7-10 машин в рік і збільшити вихід на маршрути в пікові години до 100 машин; бажано закупити хоча б кілька тролейбусів-гармошок для особливо популярних маршрутів як-от 11а чи 7а; врешті-решт, збільшити частку велико- і середньогабаритних автобусів хоча б до 60 – 70%, а маршрутки залишити лише на маршрутах з низьким пасажиропотоком.
Максим (26), оператор
Пропозиція: Було б добре, якби було щось з Ракового в Лезневе. Досить важко доїхати з Ракового до Автовокзалу №1.
Олександр (38), фахівець відділу інформаційного забезпечення
Пропозиція: Головна пропозиція, що найбільше хвилювало завжди, – це добитись би якогось виконання графіків водіями маршруток. Можна підлаштуватися під будь-які маршрути, але постійно напружує, особливо ввечері, думати: «Чи вона ще приїде, чи вже зійшла з маршруту, бо мало людей і невигідно».
Анастасія (17), студентка
Пропозиція: Нехай на Олешин автобус пустять.
Богдан (16), студент
Пропозиція: Збільшити кількість маршруток.
Підбиваючи підсумки, не можна дати конкретної оцінки даним змінам, адже, як бачимо, думки є різні: і позитивні, і негативні.
В ході опитування великої кількості містян, стали відомі найболючіші проблеми транспортної мережі Хмельницького:
- Водії не дотримуються графіку маршруту, ввечері не завжди виїжджають за пасажирами, оскільки це не дуже прибутково – мало людей.
- Через ту ж причину – мало людей, водії зрізають маршрут, не доїжджаючи до назначених точок.
- Транспорт – не призначений для великої кількості людей (маршрутки, нові маломісткі тролейбуси).
- Зменшення кількості транспортних одиниць. Людям не вистачає місця добратися на роботу, навчання чи додому.
- Відсутнє якісне інформування населення про маршрути та розклад руху транспорту.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Ось так має бути у кожному місті України, як зробили у Тернополі http://www.rada.te.ua/novyny/65268.html
де покращення(