У Хмельницькому сніг зійшов разом з асфальтом. Виявляється, в усьому винна погода

  • Зійшов сніг, а разом з ним і асфальт. “Вилізли” ями і вибоїни навіть на відремонтованих минулого року дорогах.    
  • Чому? Комунальники знову кивають на погоду.
  • Хто має відповідати і контролювати стан доріг, дізнавалися журналісти vsim.ua.
У Хмельницькому сніг зійшов разом з асфальтом. Виявляється, в усьому винна погода

Центральна вулиця міста Кам’янецька. 18 січня комунальники латали ями на смузі, де їздить громадський транспорт. Вже через місяць на цьому пішохідному переході знову з’явилися ямки. За декілька днів вони стали чи не вдвічі більшими.

Ремонтувати заважає погода?

Ледь зійшов сніг, як проблеми на дорогах «повилазили боком». На одних вулицях яма на ямі, на інших – суцільна річка. Десь ще видно сліди рук комунальників, а десь ремонт не робився роками.  Міські дороги відносяться до управління житлово-комунального господарства. Саме тут визначають що, де, коли і як потрібно ремонтувати. Минулого року з бюджету міста виділили 126, 4 мільйони гривень на капітальний ремонт доріг. Журналісти vsim.ua вирішили перевірити, як виглядають вулиці, які мали «підмарафетити». Побачили багато ям. Глибина деяких сягає до 10 сантиметрів і ледь не до метра шириною. Ремонтом доріг по місту займається комунальне підприємство «БРЕД». Там все спирають на нестійку погоду.

- Зимою було дуже багато циклів замерзання і розмерзання, - розповідає керівник підприємства “БРЕД” Олег Нестерук. - В будь-яку тріщину заходить вода, вона розширяється і утворюється ямка. А дороги всі хочуть капітального ремонту. Ми працюємо над тим, щоб забрати ямковість, але вода тече і заважає. Ми не можемо у воду кидати асфальт. Вибираємо сухі місця, де можна ліквідувати ямковість. Якщо ви подивитеся по дорогах, то в області теж не кращі. І в місті відповідно. 

Що кажуть водії

“Все стабільно погано”

Євген Ясний, водій

- По стану доріг нема що розказувати (сміється, - примітка автора). Зараз в основному їжджу по місту. Дороги всюди однакові. Все стабільно погано. Чогось хорошого не можу сказати. Дороги, як дороги. Все розбите. По всьому місту є хороші ями. Через такий стан змушений частіше ремонтувати автомобіль. На днях маю заїжджати в сервіс перебирати ходову. За зиму їздив двічі рівняв колеса. Переднє ліве колесо я за місяць двічі катав. Дуже криве було.

“В місті гірше, ніж в області”

Олександр Сова, таксист

- Стан наших доріг залишає бажати кращого. В кожному мікрорайоні є такі місця, де яма на ямі. Наприклад, вулиця Франка, особливо від переїзду до другої школи. Там взагалі дороги немає. Також вулиця Свободи, як підніматись від Зарічанської до «СВ». Там постійно вода тече. Серед мікрорайонів з поганими дорогами, на мою думку – це Дубове, Виставка. Там активний рух транспорту. Дороги по місту набагато гірші у нас, ніж по області.

“Хочеться продати машину”

Олександр Мантур, водій

- Стан доріг в місті такий, що просто хочеться продати машину і не кататися. Найгірші ділянки по Кам'янецькій біля "Оазису", якраз де переривали дорогу, по Зарічанській, Прибузькій. Ще в Раковому є ями, якраз внизу на повороті від Чорновола до 3-ї поліклініки. Та в принципі зараз ті ями по всьому Хмельницькому. Машину тільки знищуєш, бо ж в калюжах не бачиш глибини.

Хто відповідає за стан доріг

Автомобільні шляхи в області згідно Закону України “Про автомобільні дороги” має обслуговувати та ремонтувати Державна служба автомобільних доріг.

За міську вулично-дорожню мережу відповідає КП "БРЕД". Вони обслуговують вулиці, по яких ходить пасажирський транспорт, центральні вулиці та міжквартальні дороги.

Відповідно до правил благоустрою, ремонтувати покриття прилеглих міжквартальних доріг і дворових територій мають ЖЕКи та ОСББ.

Куди звертатися, якщо знайшли яму   

Якщо ви помітили на проїжджій частині, тротуарі чи перед будинком яму можете:

  • зателефонувати за номером 102 (патрульна поліція повідомить про пошкодження відповідні органи та комунальні служби);

  • розмістити скаргу на сайті міського електронного порталу “Відкрите місто”;

  • повідомити у ЖЕК або ОСББ, до якого належить прибудинкова територія;

  • написати заяву у відповідні органи міського самоврядування (УЖКГ (номери аварійної служби 15-80 та 76-30-86) чи КП “БРЕД” (телефон диспечера 2-13-14).

Якщо ж ями знаходяться на міжобласних та міжрайонних дорогах, необхідно подавати звернення в службу автомобільних доріг України на електронну пошту. Чи повідомляти за телефонами (0382) 78-32-53, (0382) 78-52-39.   

Ми перевірили дороги 

Центр, вулиця Кам'янецька

У самісінькому центрі міста ями є як на тротуарі, так і на проїжджій частині. Біля підземного переходу люди стрибають, щоб не вступити в калюжу. А біля новозбудованої заїзної кишені, яку, до речі, облаштували лише минулого року, утворилося невеличке озеро. Маршрутки його об'їжджають, а водії легкових авто буквально занурюються в воду. 

Previous Next
 

Вулиця Тернопільська

Ділянку дороги від Львівського шосе до будинків 34 г та 34/2а на Тернопільській бояться таксисти і стараються оминати самі жителі на авто. Багато років замість асфальтного покриття тут щебінь, каміння і розтрощені плити. Минулого року цей відрізок таки внесли до списку об’єктів, де запланували ремонтні роботи. У відповіді на запит від управління житлово-комунального господарства, який отримали журналісти vsim.ua, йдеться, що капітальний ремонт мають завершити до грудня 2016 року. Зазначили і вартість – 1 мільйон 779 тисяч гривень.

Previous Next

Йдемо, аби подивитись на стан дороги зараз. Не змінилось абсолютно нічого. Ремонтних робіт не те, що не завершили, навіть не починали. Розбитою дорогою безупинно тече вода. Автомобілям тут важко розминутись з пішоходами. Люди змушені йти болотом.

Вулиця Козацька

У мікрорайоні Дубове на вулиці Козацькій ями розташовані ближче до тротуару. Є зовсім малі, розміром близько 10 сантиметрів шириною на 5 довжиною. Глибина – сантиметр-два. Трохи далі розлилась калюжа глибиною 3, шириною близько 50 сантиметрів. Виміряти її точні розміри практично неможливо через постійний рух транспорту. 

Previous Next
 

Перед під’їздом будинку № 56 у проїзді від Козацької до Гастелло є дві великі ями. Розміри перевалюють за метри. Одна поступово переходить в другу. Міряти довелось кроками, адже з собою була лише 20-сантиметрова лінійка. Нарахували 2,5 на 2 середніх кроки. А от глибина баюри – 10 сантиметрів. Водії призупиняють свої авто перед нею і їдуть повільніше.

Вулиця Західно-Окружна

Капітальний ремонт Західно-Окружної запланували на цей рік. Щоправда, комунальники візьмуться лише за ділянку від Західно-Окружної до в’їзду на садівниче товариство «Польовий». Вартість робіт обійдеться у два мільйони гривень. 

Previous Next

Проте й на інших ділянках дорога потребує ямкового ремонту. Це видно навіть неозброєним оком. Найбільше дір в асфальті журналісти vsim.ua помітили біля костелу, поблизу зупинки, а також на дорозі в сторону МРЕВ.

Вулиця Сіцінського

На Сіцінського вибоїн та ям майже немає. Та неподалік від обласного наркодиспансеру майже посеред дороги розлилась калюжа. Її розміри – близько 40 на 30 сантиметрів, глибина – 4 сантиметри. Знаходиться вибоїна на повороті до житлового провулку.

Previous Next

Вулиця Героїв Крут

В кінці вулиці Героїв Крут, яка впирається в Сковороди, розлилось море через всю вулицю. Довжина баюри близько 15 метрів, глибина поруч із тротуаром - 4 сантиметри. Легковим автівкам доводиться "перепливати", щоб потрапити на іншу сторону, а пішоходи обходять калюжу по бордюру.

Previous Next

Мікрорайон Ракове

У Раковому досить проблемною є вулиця Пілотська. Тут часто проїжджають фури. Місцями ями тут сягають всієї ширини дороги. Схожа ситуація на Чорновола. На частині від ветлікарні до повороту на Майборського є чимало калюж. Одна з найбільших на зупинці “ПТУ №24”. Тролейбуси і маршрутки тут роблять зупинку прямо у воді.

Previous Next

Чимало ям і на вуличках між житловими будинками. Подекуди їх глибина сягає 6-7 сантиметрів. Багато їх на Попова і Ціолковського. Та чи найгірший стан на дорозі до ракетної військової частини. Тут вона встелена плитами. Ремонт тут не робився роками. Водії їдуть тут дуже повільно, боячись залишити деталі у величезних ямах.

 В місті контролюють копи, в області - Нацполіція     

Сергій Шемчук, начальник відділу безпеки дорожнього руху управління превентивної діяльності ГУНП в Хмельницькій області  

- Коли виявляється якесь порушення в утриманні вулично-шляхової мережі, то складається акт даної ділянки. Далі дається припис на його усунення і термін на виконання. Якщо порушення у визначений термін не усувається, то на відповідальну особу складається протокол. Якщо і після цього роботи не виконуються, то другий протокол надсилається в органи місцевого самоврядування і в прокуратуру для вжиття більш жорстких заходів. Дороги державного значення обслуговує облавтодор. В містах і селах місцеві органи влади. В Хмельницькому за стан доріг відповідає управління житлово-комунального господарства. Контролює їх управління патрульної поліції. 

Андрій Ревюк, старший інспектор сектору безпеки дорожнього руху

- Патрульна поліція контролює стан доріг по місту. Кожний патрульний під час чергування обстежує свій квадрат, слідкує за станом дорожнього покриття, знаків та розмітки та при виявлені недоліків інформує чергову частину Управління патрульної поліції. Усі виявлені недоліки чергова частина передає комунальним службам, а  через деякий час патрульні перевіряють чи вони були усунені.  Інформація про суттєві недоліки, або ті які не були виправлені після інформування комунальних служб передаються до співробітників сектору безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції. Терміни, за які мають бути усунені недоліки, передбачені ДСТУ 3587-97, проте потрібно зважати на погодні умови. За минулий рік було надіслано 4 комплексні приписи, в яких були зазначені усі виявлені недоліки. Поки цього року приписів ще не складали. Адже і без них комунальні служби роблять все можливе, щоб їх усунути.  

З початку року на «102» близько десяти людей звернулись із скаргами на погані дороги.

"Все починається з корупції"

Григорій Кравцов, юрист проекту «УкрЯма»

- Основна причина – корупція. Тому, що на всіх рівнях дорожнього керівництва є моменти, коли гроші йдуть не туди. Це починається від заключеня контрактів на виконання робіт по ремонту доріг. Коли вони вже виконуються, то використовуються неякісні матеріали. Часто беруть просто дешевші, які не відповідають нормам. Основні вимоги порушують і самі робітники. Це стосується часу і методу виконання та неврахування погодних умов. Це все має наслідки, які ми всі бачимо. Контролювати якість доріг має поліція. Вона також має притягувати до відповідальності порушників, які робили ремонт доріг. Та й балансоутримувачі часто роблять ямковий ремонт там, де потрібен капітальний. Вони цим зловживають. Хоча такий спосіб ремонту є тимчасовим. Навіть використання спеціальної техніки для ямкового ремонту, яка дозволяє проводити його взимку, не рятує ситуацію. Це лише один процент від загального обсягу робіт. Це аж ніяк не впливає на загальну картину.

 
 
Коментарі (12)
  • Мастер Автополив

    Ямы это элемент защиты пешеходов. Евроводители хмельницкие вынуждены снижать скорость своих низколетящих транспортных средств и пропускать унылых граждан, которые ведут своих чад через нерегулируемые пешеходные переходы. Так что тут ничего плохого не вижу.
  • Сікора Саша

    Я не буду зараз рахуват виділені та витрачені кошти. То не в моїй компетенції. Але можу сказати, що як на диво усі ті пішохідні зони, де я щодня раніше долала з великими труднощами, можна сказати переносячи дитячий візочок у руках, зараз проходжу із задоволенням. Це Проспект та Старокостянтинівське шоссе. А те що на Свободи поставили нарешті світлофор? Там же раніше діти до 10 школи переходили дорогу на свій страх і ризик. Нормальні тротуари потрібні не лише в центрі, а й на перефирії, і в приватних секторах. Там теж люди живуть. Вперше задоволенна роботою комунальників





    Маргоша
  • Ігор Горний

    Треба тикати носом чиновників, комунальників, щоб знали свою роботу. Цікаво, а депутати кожного округу щось робити думають? Чи вони для галочки тільки?
  • Valentine Valentinov

    А ви приїздіть на Озерну до Агори і спробуйте піднятись до лісу. Ви побачите дорогу в жахливому стані та відсутність тротуару. Зараз тане сніг і вода постійно тече зверху до низу, каналізація забита, люди ходять по дорозі, їх обризкують машини, попадаючи постійно в ями. Я вже не говорю про мамочок з дитячими візками

    Сергій Якубенко reply Valentine Valentinov

    То ж Озерна любімий район нашого мера. Чого ж там ще не зробили ту злочасну дорогу
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

19:27 У Мистецькому дворику показали, як малювати портрет photo_camera 19:00 ТОП-5 новин тижня у Хмельницькому, які ви могли пропустити 17:43 Чи вдасться відсвяткувати на природі? Синоптик повідомила прогноз українцям на День Незалежності 16:51 У Старокостянтинові посеред вулиці спалахнув "Opel" Від читача 16:42 ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ПРОБАЦІЇ В УКРАЇНІ 16:00 20 серпня мешканці двох вулиць Хмельницького залишаться без світла 15:00 Організатори “Respublica”повернуть гроші гостям, які приберуть після себе. Як та скільки гривень можна буде отримати? 14:00 Воду біля міського пляжу перевірили. Чи безпечно купатися у Бузі? 13:00 Побив та пограбував: 4 роки за ґратами проведе мешканець Нетішина за напад на товариша 12:00 Пожежа на Кам'янеччині: "Audi" спалахнула посеред дороги 11:00 У День Незалежності у Хмельницькому влаштують масовий запуск повітряних зміїв 10:00 У Хмельницькому встановили спеціальні баки для збору скла: як вони виглядають photo_camera 09:00 19 серпня - Яблучний Спас: чого не можна робити у цей день 08:00 Рецепт вихідного дня. Готуємо перець, фарширований тунцем
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up