“Якщо буде 3,50, ми закриємо збиткові маршрути”, - хмельницькі перевізники

  • Поки в Києві проводять експертизу розрахунків собівартості проїзду, в маршрутках їздимо за 3,50.
  • Через відтермінування підвищення одного дня маршрутки можуть не поїхати, погрожують перевізники.
  • Про збиткові маршрути і можливу зміну рейсів дізнавалися журналістам vsim.ua.
“Якщо буде 3,50, ми закриємо збиткові маршрути”, - хмельницькі перевізники

У автобусах та маршрутках хмельничан катають п’ять перевізників. Четверо з них є приватними, а один - комунальний. Після того, як суд призупинив дію рішення виконкому про підняття вартості проїзду у маршрутках та автобусах, перевізники занервували. Почали навіть погрожувати, що одного дня просто не пустять на маршрут автомобілі.

За рішенням суду, розрахунки собівартості проїзду мають вивчити столичні експерти. Після їхнього висновку суд знову проведе засідання та винесе ухвалу.

Та перевірка у Києві може затягнутись і на півроку. Перевізники ж кажуть, що при тарифі в 3,50 довго не протягнуть. Мовляв, частина збиткових маршрутів може закритися. Таких називають більше десятка. Тому вони прийняли колективне рішення звернутись до міської ради.

Комунальне підприємство “Електротранс” обслуговує не лише тролейбуси, а й автобуси та маршрутки. Та з директором Віктором Паламарчуком у день написання матеріалу нам зв’язатись не вдалось. Про збиткові маршрути журналістам vsim.ua розповіли приватні перевізники.

Петро Кузьмін, директор ТОВ «Рембуд-транс»

- Експертиза то може тривати довго, але будь-яке маленьке підняття цін на пальне, і в той же день маршрутки зупиняться. Зараз практично 15-го маршруту нема, 20 і 34 маршруту з 8 машин лишилося лише два. 28, 32 і 36 теж на грані зупинки. Люди нові не приходять і інші перевізники теж не хочуть йти на роботу. Поповнення зараз немає, йде тільки відтік. Якщо це кращий маршрут, то він ще діє, а гірші починають зупинятися самостійно. Ми стараємося якось перекрити резервними автомобілями, але вже і резерву поповнити не можемо, бо нема додаткових засобів. І на кожному підприємстві зараз так. Якщо не буде за що виїхати, заправитись, виплатити зарплату, зупиняться власники маршрутів. Нам по 3 гривні було краще їздити при курсі 8 гривень за долар, аніж за 3,50 гривень при курсі 28 гривень за долар. Ми рахуємо все в доларах, бо всі запчастини імпортні, так само і пальне. Якщо знову буде скачок, то зупинка гарантована.

Ігор Гуменний, представник ФОП Марценюк

- Знаєте, є хороші маршрути, є посередні і є погані. Якщо почнемо з поганих, то для нас це взагалі критично. Ще раніше ми закрили два маршрути, бо власники транспортних засобів просто звільнили шоферів і продали машини. Це 45 і 55 маршрути. 37 і 39 маршрути такі самі погані. То просто крик душі. Люди повкладали гроші в машини, в «Спрінтер». Якщо роки чотири назад вони коштували по 20 тисяч доларів, то зараз вони коштують менше 10. Вони навіть не встигли відбити ці гроші. А ще солярка, а найбільше запчастини б’ють по кишені. Запчастини завозять з Польщі, Турції та Німеччини, там вони коштують в євро. Дилери, які їх продають, мають накрутити ще собі заробіток. І от так виходить, що техобслуговування у нас європейське, а заробляємо ми по-українськи. Власники автомобілів вже плюються на ці перевезення, бо такого у нас в місті ще не було. Водії та власники маршрутів спілкуються постійно між собою, і не те, що накручують один одного, але рішення не вийти на маршрути може бути досить спонтанним.

Валентина Мороз, директор ТОВ «Хмельницьке таксі»

- Гірші маршрути можуть не виїхати, бо не буде за що заправитися, за що купити запчастини. І це за тих 50 копійок зробити таке незрозуміле, то я думаю, що це таки політична гра. Розрахунки всі подані, по них взагалі собівартість вийшла у мене 5,96 гривень. За оновлення автопарку ніхто і не заїкається. Якщо не буде підняття, то будемо змушені деякі маршрути зупинити. 25, 25А, 38 і 17 – саме ці маршрути можуть не виїхати. Є такі вулиці, що залишаться без сполучення. Лише 25 і 25А ходять по Театральній, тобто для людей будуть незручності, якщо їх не буде. Тільки один маршрут йде з Озерної в Гречани, це 38, тому знову ж будуть незручності. На 17 маршрут теж є свої пасажири, якщо зупинимо, то будуть люди дзвонити. Тому ми написали звернення на міського голову, щоб таки найшли вихід з цього положення. Також написали скаргу на суддю, бо він не розібрався ні в чому, а тут багато людей може постраждати через одну людину.

Олександр Мішин, власник 21 і 22 маршруту

- Ми не налаштовані зупинятися, але є об’єктивна реальність. Ми не хочемо створювати якісь нестандартні умови для людей, але якщо настане період, що більше не буде як працювати, то, звісно, зупинимось. Спочатку одні маршрути, потім інші зупиняться. Якщо все зросло, то вартість проїзду не може залишатися на тому ж рівні. Чим довше буде така вартість проїзду, тим гіршим буде надання послуг. Я вже сьогодні буду фотографувати свої автобуси і виставляти їх на продаж, бо не бачу перспектив розвитку. Яка перспектива, якщо ти не можеш заробляти? Зараз пасажиропотік трохи змінився в кращу сторону через те, що мала різниця між вартістю проїзду в тролейбусах та автобусах. Але це навантаження на транспортні засоби, на роботу водіїв та кондукторів. І це може вилізти нам поломкою ходової частини, редукторів, колес. Автобус має возити сидячих і 20-30% від них стоячих. Це буде нормальна експлуатація. Але якщо ми будемо прислуховуватись до 80 чоловік крикунів, то ми зовсім загубимо транспортну галузь. Їздити за кермом 12-метрового автобуса, коли за спиною до 100 чоловік – то це має бути фахівець високого рівня, але, на жаль, наші пасажири цього не розуміють. А якщо ми таким шляхом будемо йти і далі, то за 6-8 місяців ми матимемо транспортний колапс, бо не буде вистачати водіїв. Будемо ходити пішки і згадувати ті часи, коли нам було зручно і нормально їздити. Але популізм зараз на першому місці.

Коментарі (28)

Анонім

Ви не авторизовані

  • Симчишин Петро

    Я зараз рідко їзджу маршрутками, точніше. не ізджу. Пішки або на таксі. Просто не можу терпіти того гундіння і злісних поглядів пасажирів маршруток і громадського транспорту у сторону водіїв і звинувачення у своїх бідах, злиденності останніх. Не перевізники винні, а самі пасажири,  бо не здатні змусити своїх роботодавців їм платити більше. Але ж чому підприємці, надавачі послуг і т.д. мають вам покривати те чого ви добитись не можете? Я за підняття цін у маршрутках, громадському транспорті і не на 50 коп. чи гривню, а  мінімум у 2 рази, тобто до 7 гивень. А ці вимоги пасажирів якості, нового транспорту і т.п. при ціні менше ніж 7 гривень  виглядають нахабними. Щодо плати залежно від відстані, о вважаю це також маячнею, оскільки ніхто не буде за кожним пасажиром відстань визначати. Не подобається у маршрутці їхати, ходіть пішки, у іншому разі не нийте. Вже конкретно це ниття набридло. Усюди ниєте і ниєте. Звикли до всього на халяву при СРСР або рідні вас навчили що хтось за вас має щось вирішувати, але немає цього вот і галасуєте. Працюйте ледарі, працюйте. Це заклик до тих хто працездатний. І дбайте про своїх рідних, які через свої фантазії живуть зараз на злиденні пенсії і т.п.
  • Андрей Рыбин

    Если мы сейчас не дадим поднять цену за проезд на 1 грн., мы своими же руками уничтожим маршрутки. А когда на их место придут олигархи с новыми автобусами и поднимут тариф в 5-6 раз, нам скажут: "Вы же сами хотели европейское качество! За все надо платить!"
Новини за темою