На “вуличне радіо” хмельничани скаржаться вже давно. На сайті міської ради залишали петиції з проханням заборонити аудіорекламу біля зупинок громадського транспорту. Та вона не набрала необхідної кількості голосів і тому на розгляд в мерії її не взяли.
- Щодня сідаю в маршрутку на “Юності”. Верещить реклама на всю зупинку. Краще б оголошували про прибуття транспорту, то хоч би користь з того була, - жаліється хмельничанка Ірина Семчук.
Журналісти vsim.ua вирішили дізнатися, хто тримає “вуличне радіо” у Хмельницькому і кому “капають” гроші за оренду електроопор.
Ще у вересні 2015 року виконком дозволив тернопільському депутату від “Самопомочі” та бізнесмену Олегу Нитці влаштувати вуличну рекламу на хмельницьких зупинках. Він уклав договори з “Електротрансом” на оренду 13 електроопор. Ще за три гучномовця домовився з приватними підприємцями, які мають магазини поблизу зупинок.
Щомісяця Олег Нитка має сплачувати комунальному підприємству за всі 13 опор по 520 гривень. Виходить, що оренда однієї обходиться лише у 40 гривень на місяць. У 2017 році Олег Нитка перерахував комунальному підприємству всього 6240 гривень.
“Вуличне радіо” - це мережа розповсюдження реклами на зупинках громадського транспорту. Вона працює у 8 містах - Тернополі, Івано-Франківську, Чернівцях, Умані, Кропивницькому, Кременчуці, Рівному і Хмельницькому. В нашому місті “вуличне радіо” з’явилось у 2015 році. Виконком дозволив підприємцю встановити ретранслятори на 34 зупинках. Але Олег Нитка обрав лише 13. Договір з “Електротрансом” підписали на 5 років.
На аудіорекламі у Хмельницькому бізнесмен заробляє набагато більше, аніж, наприклад, у сусідньому місті Рівне. Секунда реклами на одному ретрансляторі у всіх містах коштує 2 копійки. Щонайменше можна замовити 195 повторів одного ролику в день у місті. На сайті “вуличного радіо” є калькулятор, на якому можна підрахувати, скільки коштуватиме реклама. За трансляцію хвилинного ролика на день з повтором щогодини треба буде викласти 117 гривень.
Вуличне радіо працює з 8 до 21 години щодня. Тобто 13 годин на день. Якщо порахувати, що приблизно 80% займає саме реклама, то це більше 10 годин. За день можна “пустити” до 60 хвилинних роликів. А це вже 7000 гривень.
У Рівному бізнесмену вдасться заробити трохи менше, аніж у Хмельницькому. Там Олег Нитка орендував лише 10 електроопор. Але за кожну платить по 85 гривень за місяць, що на 45 більше, ніж у Хмельницькому.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Дмитро Рильков
Евгений Стойко
Роман Савчук reply Евгений Стойко
Vitaliy reply Роман Савчук