Яким був аеропорт на Пілотській: історія та фото

- 37 років тому по вулиці Пілотській простягався аеропорт “Проскурів”.
- Пройшовши шлях від військового до пасажирського аеропорту, Проскурів став місцем, через яке почала діяти перша міжнародна поштова авіалінія у світі: “Відень-Київ”.
- Про авіа-історію Хмельницького, дізнавались журналісти vsim.ua.
Досі триває програма відновлення та розвитку КП “Аеропорт Хмельницький”. Та історія хмельницької авіації розпочалась зовсім не звідти, а з вулиці Пілотської. Читайте далі цікаві відомості про старий аеродром від провідного наукового працівника культури України, Сергія Єсюніна.
На місці сучасних забудов - військовий аеродром
Сьогодні на Пілотській, де раніше був аеропорт, в основному розташовані приватні забудови і жодного натяку на те, що 105 років тому на цьому місці злітали й сідали літаки. Як розповідає провідний науковий працівник культури України, Сергій Єсюнін, історія аеропорту “Проскурів” почалась разом з Першою світовою війною. Тоді, на південно-східній околиці нашого міста був облаштований військовий аеродром.
Проскурів - проміжний пункт першої міжнародної поштової авіалінії
У 1917 році створюється українська народна республіка. Українській армії вдалось захопити частину повітряного флоту. На цей період базувалось кілька таких рот і в Проскурові. Саме тоді аеродром став проміжним пунктом для перших міжнародних поштових перевезень у світі.
- 31 березня 1918 року почала діяти перша в світі міжнародна поштова авіалінія сполученням Відень-Київ. Рейс був прокладений саме через Проскурів: Відень-Краків-Львів-Проскурів-Київ. Та діяла ця авіа-пошта лише до 5 листопада, того ж року - каже науковий працівник культури України, Сергій Єсюнін.
Вулиця Пілотська: походження назви
У період становлення радянської влади проскурівський аеродром все ще використовувався як військовий. Проте, з’явились більш сучасні літаки. За словами Сергія Єсюніна, в цей період, поблизу аеродрому, для військових пілотів побудували два 4-ох поверхові будинки. Відтоді та вулиця й носить назву “Пілотська”.
- Саме в 20-30 роках були побудовані два будинки для офіцерів та авіаційних техніків. Точної дати не відомо, та саме в той час, вулиця, яка йшла вздовж аеродрому, почала носити назву “Пілотська” - говорить Сергій Єсюнін.
Аеродром під час Другої світової війни
Аеродром активно використовувався військовими частинами тих сторін, які воювали: і радянським військом, і німецькою авіацією.
- В 1941 році німецький наступ був досить потужним, тому залишилось дуже багато розгромлених радянських літаків. А в 1944 році нашу область вже звільнили. Та військовий аеродром не відновили, а перенесли в Старокостянтинів. А на його місці розташувався пункт цивільної авіації. Спочатку були поштово-пасажирські рейси. А в 1947 році запустили перше регулярне авіасполучення Проскурів - Київ - розповідає науковий працівник культури України, Сергій Єсюнін.
Аеропорт “Проскурів”
У 1952 році замість колишнього військового аеродрому створили аеропорт “Проскурів”. Згодом побудували аеровокзал, приміщення якого збереглось і в наші дні. Аеропорт отримав свої літаки і з’явились щоденні рейси до Києва та п’яти інших обласних центрів.
Вже у 1970 році замість ґрунтової злітної смуги побудували бетонну. Відтоді й почався прийом турбо-реактивних літаків. З тих пір, мережа зв’язку аеропорту Проскурів значно розширилась. Додались рейси до Харкова, Сімферополя, Ленінграду та Москви.
- У 1982 році побудували аеропорт на Ружичній. Оскільки він мав потужніші можливості, туди перейшли всі рейси. Адже його смуга була підготовлена для прийому важких літаків. Наприклад, з’явився ТУ-134 - регулярний та серйозний рейс. Старий аеропорт “Проскурів” закрили, а землю віддали на забудови. Тож тепер про його існування нагадує лише назва вулиці: Пілотська - додає Сергій Єсюнін.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
-
Ира М.Віддали під забудови....так, логічно, більше ж не було чого зробити. Парку , зеленої зони як такої на увесь мікрорайон аж до Раково немає ,погуляти з дитиною ніде, гуляй вздовж дороги з копоттю машин. Нічого ,зате є забудови, а ще там періодично спускають собак.....такий от благоустрій
-
Олекса ШумейкоВ 90 році літав на АН2 в Брест. Ще раніше з аеродрому запускали військові планери. Також в один час на аеродромі зберігалися сотні американських Дугласів.
-
ВасилишинЛітав аеропланом АН-2 "кукурузником" з цього аеродрому до Кам.-Подільського, до Н.Ушиці, до Білогір"я та Полонного, ціна квитка 3 крб. Тривалісь польоту 1 година, проте огляд був дивовижний і повітряна "бовтанка" теж... Злітні смуги були скрізь грунтові.
-
Gennadiy714Блогер брехун. Дійсно ніколи не було на старому аеродромі бетонної полоси! І турбогвинтові літаки типу Ан-24, L-410 злітали вже з нового аеропорту. Той вірю, що на 2-му зверху фото це вул.Шевченко, а не Пілотська.. А де фото старого аеродрома періоду 70-80 рокув? Хоч би одне!