У Хмельницькому хочуть запровадити шкільні служби порозуміння. Учасники подібних служб допомагатимуть розв’язувати конфлікти між учнями за допомогою діалогу. Все для того, аби діти навчились прислухатись одне до одного, вирішувати суперечки мирним шляхом та бути менш жорстокими. А відбуватиметься це все без участі педагогів. Ініціювали впровадження шкільних служб порозуміння працівники поліції.
Для того, аби хмельницьким освітянам продемонструвати такий проект в дії, поліцейські запросили людину, яка ним курує вже 9 років у школі-гімназії міста Жмеринка. Жінка розповіла, що проект «Шкільна медіація однолітків» – це конфіденційний та добровільний спосіб вирішення конфлікту. Він проходить за участю третьої сторони – медіатора. Але медіаторами є не педагоги, а учні. Саме їх вчать вирішувати конфлікти в навчальному закладі серед однолітків.
- Діти в школах не часто довіряють дорослим, - пояснює соціальний педагог та координатор шкільної служби порозуміння «Коло друзів» Оксана Дацко. - Тож розв’язувати конфлікти мають допомагати ті, кому хочеться довіряти. Є три способи розв’язання конфліктів – сила, право та інтерес. Ми навчаємо в школі дітей вирішувати конфлікти способом інтересів. Показуємо альтернативу того, що не вирішиш силою чи законом.
Жінка стверджує, що діти розв’язують конфлікт способом діалогу, порозуміння, виявлення переживань серед його учасників. Учні ж, які самостійно вміють вирішувати конфлікти, каже педагог, це велика допомога для навчального закладу.
Представники поліції кажуть, приклад подібного проекту запозичили в Європі. Там уже багато років поліція співпрацює з громадою. Це дозволяє зменшити кількість конфліктів та злочинів.
- На Хмельниччині запроваджено трирівнену модель подолання підліткової злочинності, - розповів заступник начальника хмельницької обласної поліції Ігор Кирник. - Одним із етапів впровадження такої профілактики є створення в освіті шкільних служб порозуміння. Це швейцарський проект, який грунтується на взаємодії поліції з громадами. На сьогодні він успішно діє в певних областях країни. Тому ми вирішили запропонувати його впровадити в нашому місті. Аби діти могли вирішувати суперечки без участі дорослих чи поліцейських.
Поки принципи роботи шкільної служби порозуміння представили директорам, соціальним педагогам та шкільним психологам. Освітянам дали час обдумати ефективність проекту у шкільних колективах. Якщо адміністрації надумають створювати у школах служби порозуміння, то педагоги та учні зі Жмеринки проведуть хмельницьким освітянам майстер-класи та розкажуть усі тонкощі впровадження проекту.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Світлана Швец