У Хмельницькому розробили правила розміщення вивісок. Їх затвердили на останньому виконкомі минулого четверга, 25 січня. В департаменті архітектури кажуть, таким чином хочуть позбутись “базарного” стилю Хмельницького. Візьмуться не тільки за центр, але й за спальні райони.
- Ми вивчали досвід інших міст України і в багатьох вже давно діють правила розміщення вивісок. Наш Хмельницький дійсно більш заляпаний вивісками. Тому було вирішено і нам прописати такі правила. До 1 липня ми будемо проводити роз’яснювальну роботу з підприємцями. Почнемо з центральної частини міста. Буде створена робоча група, яка розглядатиме звернення щодо оформлення паспортів вивісок, - розповідає директор департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міськради Олександр Чорнієвич.
Що кажуть хмельничани
Тетяна, приватний підприємець
- Дійсно, Хмельницький трішки нагадує Шанхай. Але підприємці роблять вивіски яскравими, щоб привернути до них увагу. І я їх в цьому розумію. Бачила нові правила стосовно вивісок. Але я вважаю, що потрібно увагу більше звернути саме на стилістику цих вивісок. Треба проводити роз’яснювальну роботу в сфері дизайну. Доцільно говорити не з підприємцями, а з представниками рекламних агентств. Бо ж підприємець не сам то все виготовляє. Я вважаю, що штрафувати за неправильну вивіску не потрібно. Це ж буде буря негативу і ні до чого не приведе. Потрібно будувати діалог між владою і підпримцями, а ще краще з рекламістами.
Тарас, вчитель
- Я думаю, що точно мають бути якісь обмеження стосовно вивісок. Особливо, великих, які часто затуляють більшу частину будівлі. Вони шкодять тільки. Я взагалі проти “кричащих” вивісок і реклами. Якщо людина захоче, то вона й так зайде і купить. Вважаю, що треба застосовувати більш дієві методи, такі як штрафи. Бо розмови то таки. Поговорили і забули.
Вивіску можна легко сплутати із зовнішньою рекламою. Проте вивіска - це лише так звана інформаційна табличка, на якій може вказуватися назва, адреса, час роботи та логотип тієї чи іншої установи або організації. Це, наприклад, сама назва магазину чи кафе, яка розміщена на вході.
Але якщо до вивіски дописати ще й перелік товарів або послуг, які надають у закладі, то це вже вважається зовнішньою рекламою.
За новими правилами розмір вивіски не має бути більшим за 3 квадратні метри. У центральній частині міста власникам пропонують виготовляти їх з природних матеріалів. Так начебто не повинні псуватися фасади старовинних будівель. Для цього підприємці можуть використувати скло, метал, кераміку, дерево або камінь. Форму, колір і шрифт напису на вивісці мають підбирати до архітектури фасаду. А табличку треба оформляти лише українською та без помилок. Назви іншими мовами дозволяють лише, якщо така назва зареєстрована як торгова марка або бренд.
Відповідно до нових правил підприємці мають можливість обрати стиль вивіски. В документі зробили список різних типів табличок. Вона може бути такої форми:
Вивіски мають бути розміщені біля входу у приміщення установи або організації. Встановити їх можна над вхідними дверима, вітриною або вікном. Якщо ж вони розміщені у вікнах, вітринах або на прозорій частині дверей, то не мають перекривати більше ніж 30% простору. Вивіску можна чіпляти і на стіні між дверима і вікном або вітриною. Якщо ж у певному приміщенні є декілька власників або орендарів, то їхні вивіски можуть розміщуватися біля вхідних дверей, але мають бути меншого розміру та з однакового матеріалу.
Не можна вішати інформаційні таблички вище першого та цокольного поверху. Це можуть робити лише власники будівлі і за умови, що таке передбачено паспортом фасаду.
Якщо раніше підприємці могли встановити будь-яку вивіску без погодження, то зараз їм доведеться оформити паспорт вивіски та затвердити його. Для цього вони мають звернутися із заявою та документами в управління архітектури. З собою потрібно мати:
У паспорті обов’язково має бути фотографія місця, де планується розмістити вивіску, ескіз інформаційної таблички, а також її деталі, шрифти та елементи.
Погодити паспорт вивіски має управління архітектури та власник будівлі, на якій вона буде розміщена. Окрім того, затверджувати її може і управління культури і туризму, якщо вивіску потрібно розмістити на історичній будівлі. Заяву підприємця будуть розглядати протягом 10 днів. Якщо ж її таки підтримують, то паспорт вивіски буде діяти 5 років.
Контролювати розміщення вивісок у Хмельницькому будуть працівники управління архітектури. Саме вони і перевірятимуть інформаційні таблички по місту. В разі порушень будуть звертатись до підприємців. Якщо ж вони не будуть їх усувати, тоді складатимуть акти і штрафуватимуть. В департаменті архітектури обіцяють реагувати і на звернення від хмельничан.
Каратимуть підприємців також за самовільно влаштовані вивіски. Їх власник має демонтувати за власні кошти. Якщо ж цього не буде зроблено, то демонтаж проведе управління архітектури. Але підприємець буде змушений у судовому порядку відшкодувати кошти.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.