- Холод собачий – зранку 14 градусів. У квартирі двоє маленьких дітей. Гріємось каміном, вище 18 квартиру так і не вдається прогріти. І так в кожній кімнаті, - скаржиться хмельничанка Надія Нерубенко. - Чому так – незрозуміло. Балкон засклений, є пластикові вікна.
Молода мама проживає на п’ятому поверсі малосімейки, що на Інститутській 16/1. Будинок не утеплений. Розповідає, що зранку стовпчик термометра в квартирі показував 14 градусів. Гріються каміном.
«За таку ціну в квартирі має бути Африка»
Будинок Надії Нерубенко обслуговує «Південно-Західні тепломережі». Жінка залишила на сайті «Теплокомуненерго» скаргу на те, що в квартирі холодно. А таких звернень десятки. Люди скаржаться на те, що батареї слабенько гріють. Кажуть, температура повітря в квартирах ледь сягає 14-16 градусів.
Хмельничанка Ольга Шевченко мешкає у будинку №30 на Панаса Мирного. Сім’я має централізоване опалення. Жінка не розуміє, за що платить гроші, адже в квартирі холодно. Особливо останніх кілька днів.
- Маємо трикімнатну кутову квартиру. В дитини у кімнаті 14-15 градусів, в інших – 17-18, але все одно холодно. Платимо за опалення 1600 гривень. Рахую, що за таку ціну в нас має бути в кімнатах Африка. Відколи почались сильні морози, в нас температура не сильно піднялась, - каже хмельничанка.
Ольга перебуває у декретній відпустці, батько - на пенсії. Змушені були оформити субсидію. З такими тарифами на комуналку пластикових вікон дозволити собі не можуть.
«Хочуть зекономити і перекривають лічильник»
На сайті «Теплокомуненерго» рясніє від таких звернень. Але комунальники кажуть,що причини холодних квартир можуть бути різні. Не виключають і те, що старші по будинку просто «прикручують» подачу тепла. Виходить, комусь аж пече, інші ж змушені грітись електрикою.
Раніше ті, в кого температура була нижче норми, могли розраховувати на перерахунок. Помешкання на прохання заявника мала обстежувала спеціальна комісія, за висновками якої мешканці могли вимагати перерахунку нарахувань за компослуги.
Зараз ж відповідальність переклали на старших по будинку. А тарифи нараховують по допустимій нормі – 18 градусів. Мешканці платять те, що «накрутить» лічильник.
На сьогодні загальнобудинковими лічильниками на тепло забезпечені 100% багатоповерхівок. Принаймні, так переконують тепловики. Перекриття подачі тепла можуть проводити лише працівники "Теплокомуненерго". За лічильник в кожному будинку відповідає конкретна людина, яка й має до нього доступ. Старші по будинку, як їх називають, частенько самі регулюють подачу тепла в ручному режимі. Через це в якомусь під'їзді чи квартирі тепліше, десь - прохолодніше. Починають "сипатись" скарги.- Старші по будинку часто хочуть зекономити і перекривають лічильник. Люди вже кричать нам, щоб ми щось зробили, щоб старший по будинку не втручався в систему опалення. Звісно, він не має права. Але ми не маємо впливу, - пояснює начальник МКП "Теплокомуненерго" Володимир Скалій. – Раніше нас могли звинуватити в тому, що ми недогріваємо. А зараз ж встановлені графіки. Ми тільки виставляємо рахунки згідно показників, ні копійкою більше. Якби ніхто не втручався в систему опалення, було б нормально. От колись не було пластикових, утеплювали вікна ватою. Тому мешканці і самі мають дбати про тепло.
Скільки градусів має бути в квартирі
Тариф, за яким нараховують плату за тепло, розрахований на 18 градусів. Саме це допустима норма, яка може бути в приміщенні. Для кутових кімнат - це 20 градусів. Існують показники температур для житлових приміщень відповідно до ДСТУ. Все залежить від пори року. Тому температура в оселі має бути:
Холодний період (8 градусів і нижче)
Жилі кімнати: оптимальна - 20-22, допустима - 18-24
Кухня, туалет: оптимальна - 19-21, допустима - 18-26
Ванна, об'єднаний санвузол : оптимальна - 24-26, допустима - 18-26
Теплий період ( за вікном вище 8 градусів)
Жилі кімнати: оптимальна - 22-25, допустима - 20-28
Температура в оселі може залежати від багатьох факторів. До прикладу, враховується те, чи утеплені підвали, не дме з горища, від поверховості будинку. До слова, найбільше тепла «з’їдають» мешканці малоповерхових будинків. Окрім того, впливає і те, який це будинок. З утепленим пінопластом проблем найменше, у цегляних тепло практично не затримується.
Хмельничани в разі проблем можуть писати звернення на сайті "Теплокомуненерго" або ж телефонувати на диспетчерську службу 15-57.
Мешканцям, будинки яких обслуговує КП "Південно-Західні тепломережі" слід телефонувати на 2-50-02, 67-18-23 або ж 050-436-61-25, 067-383-55-79.
«Догріватись самим або йти по судах»
Сергій Свистюк, експерт з енергоефективності
- Не розумію, як можна "скручувати" але, принаймні, кожен будинок, якщо має лічильник, може відслідкувати - чи дотримується теплопостачальна організація температурного графіку подачі теплоносія. Такі графіки мають бути на кожному об'єкті. Якщо графік витримується, а в квартирах холодно, значить справа в самому будинку - мережі, стінах, вікна. Якщо температура теплоносія нижча від графіку - може бути декілька варіантів вирішення питання: утеплюватись, догрівати самим або без кінця доказувати в судах, хто правий. Який з цих варіантів обирає власник - це вже його справа. Що робити в таких випадках – можу рекомендувати провести енергоаудит таких будівель і все проясниться з допомогою розрахунків. Від місцевої влади тут не залежить нічого. Ми все більше говоримо про те, що власник має отримати якісну послугу. Дотримання температурного графіку - це якісна послуга. Лічильник - це прилад, який допомагає відслідкувати температуру в будь-які проміжки часу, в нього є пам’ять, як мінімум за останній рік, а то і три роки. Якщо власники самостійно зменшують подачу теплоносія у свій будинок, то при чому тут місто?
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Показники повинні знімати працівники Теплокомуненерго!Чому є контролери в Енергозбуті, а тут нема. Це їхня робота, та й плотимо немалі гроші. Не мовчіть та не мерзніть! Скручувати подачу тепла протизаконно!
Шановний експерт, йдеться про багатоповерхівки, в яких сотні власників помешкань. І зменшують подачу теплоносія не всі власники, а лише один власник однієї квартири, який має ключі від теплового лічильника. Після чого, умовно кажучи, до однієї частини будинку тепло доходить, а до іншої – ні. Ті, кому тепла вистачає, не хочуть слухати тих, до кого тепло не доходить. І будинків з такими проблемами в місті багато! Саме тому цим питанням і повинна зайнятися міська влада.
Договори ми укладаємо з Теплокомуненерго, то чому ми маємо бути заручниками якогось одного мешканця, в якого є ключі від лічильника? Хай лічильником займаються комунальники, і все буде в порядку!