У хмельницьких тролейбусах впродовж тижня рахували пасажирів. Процедура проводиться практично щороку. За сім днів на неї витратили близько ста тисяч гривень, з яких сім тисяч - лише на закупівлю пільгових і безкоштовних квитків.
В результаті підрахунку визначається коефіцієнт співвідношення пільгових пасажирів до тих, які платять за проїзд. Робиться це для того, аби держава змогла відшкодувати підприємству, яке перевозить людей, ту суму, яка передбачається за перевезення пільгових категорій.
Працюють у збиток
За тиждень так званого моніторингу у громадському транспорті роздали близько півмільйона пільгових квитків. За підрахунками, підприємство мало б отримати 2, 4 мільйони гривень додаткових надходжень із бюджету.
За словами директора КП «Електротранс» Віктора Паламарчука, цьогоріч, як і протягом попередніх років, ця процедура не принесла прибутку, адже, практично ніколи держава не відшкодовувала повної суми, яка вираховувалась після закінчення рахування пасажиропотоку.
- Може хтось думає, що це поняття абстрактне – скільки держава повинна відшкодувати за пільговий проїзд. Однак, є цілком реальна процедура моніторингу. Необхідно дізнатись, скільки пасажирів проїхала на певному маршруті і за певний проміжок часу, - пояснює
«ВСІМ» директор підприємства. – Робиться це впродовж семи днів. Кондуктор має три квиточки: пільговий – видається всім, хто має право пільгового проїзду, безкоштовний – тим, хто має проїзні квитки та звичайні, тим, хто платить 1, 50 – у тролейбусі, 3 гривні – в автобусі та у маршрутному таксі – 3 гривні 50 копійок.
По завершенню дня кондуктор складає звіт, де вказано – скільки квитків він видав і продав. Коефіцієнт вираховують, ділячи загальну кількість пільгових квитків на кількість безкоштовних та звичайних. Порівняно із позаминулим роком, коли цей показник становив 1, 5, цього року коефіцієнт збільшився до 1, 6. Це означає те, що зростає і кількість пільговиків. Коефіцієнт затверджується рішенням виконкому. За ним підприємство звертається до держави, щоб вона відшкодувала пільговий проїзд.
За розрахунками, цього року держава повинна відшкодувати 33, 5 мільйони гривень. Однак, зі збільшенням коефіцієнту, призначення не зросли, тому практично щороку з держбюджету виділяється лише половина суми – близько 19, 5 мільйонів гривень – як для тролейбусів, так і автобусів.
- Таку суму постійно призначають, однак, не пояснюють чому. Виходить, держава змушує безкоштовно возити пільгових пасажирів, не відшкодовуючи це в повному обсязі, - скаржиться перевізник. – Більшою мірою допомагає місто, минулого разу нам виділили 6 мільйонів гривень. Ці кошти йдуть на зарплату працівникам і податки.
Нові тролейбуси – більша виручка
Попри складну фінансову ситуацію, в «Електротрансі» запевняють, що проїзд у транспорті не подорожчає. Адже, можливості платити більше при такій ситуації люди не мають.
- Тариф і так надто занижений. До прикладу, у потужних містах, де бюджет нормально поповнюється, вартість проїзду у тролейбусі – 2 гривні. Я думаю, наш бюджет не настільки збідніє і візьме на себе навантаження, щоб надалі возити пільгові категорії, - зазначає Віктор Анатолійович.
Нагадаємо, з 1 червня право пільгового проїзду у громадському транспорті Хмельницького мали залишити лише для шести категорій. Однак, рішення відмінили і сьогодні таким проїздом користується близько 40 категорій пільговиків.
Понад 90% рухомого складу парку у жахливому стані – тролейбуси зношені, підлога прогнила, а кузов заржавів. За нормами, транспорт повинен працювати не більше 12 років, однак, на хмельницькі маршрути і досі виходять «рогаті», вік яких 30, а то й більше років. Тобто, вже, як мінімум, тричі їх мали б списати, аби не витрачати шалених коштів на їх ремонт.
У квітні на дорогах міста таки з’явились два новеньких «Електрона», які хмельничани чекали кілька місяців. Транспорт обладнаний мережею бездротового доступу Wi-Fi та відеокамерами.
За словами Віктора Паламарчука, транспортом щоденно користується дуже багато пасажирів, в тому числі і молодь. Тому витрати можуть окупитися.
- Не можемо точно сказати, чи це завдяки Wi-Fi побільшало пасажирів. За зміну виручка більша в півтора-два рази, порівняно з іншими тролейбусами аналогічного маршруту. Люди, стоячи на зупинці, бачать йде жовтий красень-тролейбус, можуть пропустити навіть інший, - додає керівник. - Якби змогли оновити ще інший рухомий склад, не було б зайвих затрат.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
То може познімати пільги за проїзд у працюючих пенсіонерів!!!
Вони і зарплату і пенсію гребуть а з нас шкіру будуть дерти в тридорого. Так ми прості смертні (працюючі та існуючі на одну зарплату) і до пенсії не дожевемо!!!
Достало вже.
В нас сама захищена верства населення це працюючі пенсіонери.
Да є такі що за копійки працюють-але таких мало!!
Знімайти пільги!!! Нема чого на камянецький по сто раз їздити! Коло плази не залізеш а після філармонії пустий троллейбус їде! Достало вже.!!!!!!!!!!