Про громадський транспорт у Хмельницькому: краще погано їхати, ніж добре йти

Про громадський транспорт у Хмельницькому: краще погано їхати, ніж добре йти
Про тарифне питання, яке вирішувалося у стінах Хмельницької міської ради, знало все місто. Хмельничани на собі відчули результат рішення депутатів, які підтримали нові-старі тарифи на проїзд у маршрутках та автобусах. Але незалежно від того, зростає ціна чи ні, обслуговування – падає.

Після того, як декілька водіїв маршрутних таксі зупинили транспорт, на Кам’янецькій утворився затор.Страйк тривав майже три години. А все через те, що на черговій сесії міськради обранці більшістю голосів підтримали скасування рішення виконавчого комітету від 26 лютого 2015 року, яке передбачало тимчасове підвищення  вартості проїзду в маршрутках та автобусах на 50 копійок. 

Ціна не знає якості

Коли говоримо про водія маршрутки, то уявляємо собі чоловіка, який однією рукою шукає здачу, іншою  - тримає мобільний телефон біля вуха, а коліном — притримує руль. І самі водії цього не заперечують, адже під час дванадцятигодинного робочого дня доводиться виконувати функцію і шофера, і кондуктора, і "диспетчера". «ВСІМ» розповів водій одного із приватних перевізників міста, на що можуть розраховувати пасажири при зменшеній вартості проїзду.  

Відео дня

- Тепер про комфорт перевезень можете і не мріяти, - починає свою розповідь водій маршрутки Михайло (редакції відомо прізвище, - прим.авт). –  Чому міську раду не турбують інші важливі проблеми міста. Вчепилися за нас, як курка за яйце і носяться вже який тиждень.

Водій переконаний, що цей "цілком і повністю піарський хід перед виборами" нашкодить не тільки перевізникам, але й пасажирам маршруток.  Адже, попри зменшення чи збільшення ціни, технічний стан переобладнаних з вантажних бусів у пасажирські, бажає кращого. Михайло скаржиться, що свій транспорт цілком і повністю ремонтує та заправляє за свій рахунок.

- Якщо «чистими», то заробляю не більше 2500 гривень. А при сьогоднішньому курсі це взагалі мізерна зарплатня, - жаліється Михайло. – Крім того, велика конкуренція, якщо так можна сказати. Маршрутів у нас не багато, зате автомобілів на них - занадто.

Заступник начальника управління транспорту і зв’язку Сергій Шепурев каже, що при будь-яких тарифах на проїзд в першу чергу страждає перевізник, адже деякі маршрути є повністю збитковими.

- Насправді собівартість перевезення - від 3 до 5 гривень. Є такі маршрути, що й до 6 гривень дотягує. Це в певній мірі залежить від пасажиропотоку, - каже Сергій Шепурев. - Був пік, коли вартість пального зросла майже на 54%. Пішов скачок курсу долару і ціни на запчастини також зросли.  Перевізники не могли вижити з такими цінами. Тому в лютому тарифи були переглянуті. Хоч зараз вартість пального зменшилася з 24 гривень до 17, але у відсотковому співвідношенні вона залишається на рівні 37% більша, ніж була до скачка. Тобто у будь-якому випадку ціна на проїзд невиправдана.   

Якщо виконуючий обов’язки міського голови Костянтин Чернилевський підпише  рішення депутатів, на що у нього є не більше 10 днів, то водій маршрутки Михайло з колегами знову зупинить автомобіль посеред дороги. 

Читайте також: Водіїв хмельницьких маршруток, яких зупиняє ДАІ, захищають пасажири

Краще не буде

Для того, щоб на наших міських маршрутах їздили європейські автобуси, потрібно зламати існуючу транспортну систему, вважає Михайло.

-  Юридично ми відносимося до певного підприємства, але по факту ми належимо самі собі, - каже водій. – Що можемо обслуговувати, на тому і їздимо.  

Перевізники хотіли б рентабельність у 10%. Але нова ціна на проїзд, яка становитиме 3 гривні, за словами водія, вже навіть не «тариф виживання», а знущання.  Як вважає заступник начальника управління транспорту і зв’язку, замінювати бус на великогабаритний транспорт у нашому місті - недоцільно.

- У такому випадку буде збільшений інтервал руху, - пояснює заступник начальника управління.  – Спринтер частіше ходить і може таким чином обслуговувати більшу кількість людей.

А тому хмельничанам не варто жалітися на те, що маршрутку доводиться чекати довго.

- У місті немає нелегальних маршруток і нема зайвих.  На сьогодні створена така транспортна мережа, яка забезпечує перевезення з кінцевої одного мікрорайонудо кінцевої іншого. А переобладнують автомобілі на підприємствах, які мають на це ліцензію. Потім підприємство дає сертифікат відповідності. А після техогляду в ДАІ на руки видають документи, які засвідчують, що автомобіль є пасажирським.

В середньому щоденно на лінію виходить 380 маршруток. У місті є 5 підприємств, які надають послуги перевезення: ХКП “Електротранс”, ТОВ “Рембуд-транс”, ТОВ “Хмельницьке таксі”, ФОП Марценюк Віталій Михайлович, ФОП Мішин Олександр Володимирович. Відповідно до умов конкурсу підприємство зобов’язане щороку оновлювати рухомий склад автопарку на 5%. В управлінні транспорту і зв’язку кажуть, що перевізники чесні і дотримуються цього пункту. Договори із п’ятьма перевізниками заключено до 2017 року. І поки що грубих порушень, які б порушували умови договору, немає. 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (9)
  • Анонім

    Вот справедлива стаття. Тільки на жаль не усі зрозуміють її. Для більшості краще зекономити 20 гривень у місяць, ніж їхати у справному і новому транспорті.
  • Анонім

    Нехай до свого начальника звертаються, чого в них така мізерна зарплата. Керівництво їх тупо використовує. А вони прості раби.
  • Анонім

    Відповідь аноніму "про АТО". Серед перевізників найбільше людей які побували в АТО. За рахунок перевізників проводиться робота з питань транспортування АТО. В мене питання до самого "аноніма" Ви шановний самі там були.....? Що так страшно розказуєте де і кого потрібно виховувати.... Всі ходять під БОГОМ, то ось Вам потрібно до Нього звертатись частіше, чорна душа у Вас....

    Ринок перевезень у місті Хмельницькому достатній для вибору виду транспорту. Для пільговиків існує тролейбус, комунальне піприємство отримує дотацію за перевезення пільговиків. Маршрутні перевезення дотацій не отримують. Перевізники сплачують податки,   утримують соціальні автобуси, офіційно оформленні водії, оплачують плату в фірмах, які створенні за ініціативою тієї ж міської влади, яка сьгодні за їх рахунок робить собі ПІАР (чомусь не зменшуючи плату у своїх власних підприємствах не відомо за які послуги)......

    Чому сьогодні на стільки гостро постало питання про "Водіїв маршруток готові зжерти людину за копійку" тарифи нас влаштовують, ціна на продукти харчування теж, Піцу в "Мрію" усі ходимо коштуємо (доречі це бізнес одного з депутатів міської  ради), одяг купуємо, у школу побори здаємо (їх ніхто не зменшив), але піар акцію теж підтримуємо.....

    Нам  мудрості і освідченості не вистачає для того щоб розібратись у брехні і маніпулюванні, а можливо нам так подобається жити!!!

    Тому Шановні Ми так і живемо-гтові ЗЖЕРТИ один одного і змінювати нічого не хочемо. І ВЛАДУ таку маємо на яку ЗАСЛУГОВУЄМО!!!!!!!!

    Анонім reply Анонім

    знает вся Украина как оформить роботника ПП и платить по 200 грн в налоговую, о чем вы говорите? об офицальном трудоустройстве или об офицальной перевозке пассажиров без билетов!? а если (не дай Бог) водитель маршрутки попадет в ДТП и пассажиры пострадают, как доказать что пострадавший был в салоне а не упал с дерева!? - Билет, именно с ним пассажир может давать иск в суд. если уже говорить об официале, как надо работать и где налоги, куда кто кому дал, как получил лицензию на перевозку, как переоборудовал маршрутку с груза на пассажира...! Я готов платить и 5 грн если салон будет чистый, дадут дейсвительный билет, водитель будет курить тогда когда будет находиться на конечной остановке а не во время движения, говорить по телефону тоже там же (или разговарить по мобильному за рулем уже можно!?), график движения, человеческие манеры поведения среди людей, без блатняка в салоне, стоячих пассажиров. Кто платит - тот и заказывает музыку. Если пассажиры платят за проезд тогда и проезд должен быть человеческий!
  • Анонім

    А у Херсоні проїзд - 3 грн у маршрутці, а 1,25 грн - у тролейбусі.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Хмельницького за сьогодні
12:31 Шахрайство на криптовалюті: історія хмельничанки, яка хотіла навчитися заробляти 12:07 Коли у школах Хмельницького розпочнуться літні канікули 11:58 Валюти дорожчають. Курси в обмінниках та банках Хмельницького (ІНФОГРАФІКА) 11:32 На Хмельниччині п’яний чоловік стріляв у патрульних photo_camera Від читача 11:46 Фахівці КНП "ХОССЦ" взяли участь у ХХІ Київському курсі з коронарних реваскуляризацій 10:32 Середня пенсія на Хмельниччині – 4 870 гривень, – ПФУ 09:40 П’яний водій на смерть збив хмельничанина і тікав з місця події 09:21 На Львівському шосе 25 квітня не буде води 19:24 У Хмельницькому 30-річний чоловік побив двох школярів 18:27 Військових запрошують на «бакототерапію»: що це за проєкт photo_camera 17:34 У Хмельницькому можна обмінятися кімнатними рослинами. Як це працює? 16:25 Експосадовицю обласної служби у справах дітей судили за вимагання хабаря 15:44 Поліграф для хмельницьких чиновників. Скільки посадовців пройшли перевірку? 15:08 Скорочення вишів на Хмельниччині. Скільки є зараз та яких може не стати 14:48 Був зниклим безвісти з минулого літа. «На щиті» повертається військовий Андрій Ковалевський 14:06 Зростає захворюваність на кашлюк: що потрібно знати хмельничанам 13:49 Народні депутати з Хмельниччини мають 168 помічників. У Гереги найбільше 13:07 Смертельна ДТП у Хмельницькому районі: 36-річний водій в'їхав у дерево і загинув 12:47 Пішла на дачу і не повернулась. У Хмельницькому шукають 70-річну жінку photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому
keyboard_arrow_up