У плані-графіку ремонту під’їздів, який журналістам vsim.ua надали в управлінні житлово-комунального господарства, є аж 253 адреси. Це ті , де запланували ремонт цього року. Та список може змінюватись. Все це – на розгляд начальника вашого ЖЕКу. Щоб за роботи взялися у вас, потрібно мати гроші та стальні нерви. Кошти мешканці мають зібрати лише на фарбу, решта - з бюджету міста.
На Тернопільській є будинок №34/1. Його звели ще у 1985 році. Мешканці пригадують, від того часу, ремонт у під’їзді проводився лише кілька разів, які можна порахувати на пальцях однієї руки. Востаннє його проводили минулого року. У під’їздах побілили стелю і стіни, пофарбували поручні. Замінили і світильники на більш економні - LED. До цього часу тут були звичайні лампи розжарювання, які час від часу перегорали.
Тернопільська, 34/1
Минулого року ЖЕК постукав у гості. Мешканцям сказали зібрати по 50 гривень з кожної квартири на фарбу. Тут все побілили і пофарбували поручні. Люди залишились задоволені. Жителі самостійно мали лише помити вікна.
- Як згадаю, які тут стіни були розписані і замащені - аж страшно. Скільки себе пам’ятаю, останній раз в нас був порядок після того, як було заселення. Звісно, треба і самим підтримувати всі в чистоті, - каже мешканка будинку №34/1 Олена Ількович.
У під'їзді минулого року пофарбували поручні і побілили стелю й стіни
Під’їзд мають ремонтувати раз на п’ять років, про це йдеться у правилах обслуговування житлових будинків. Можуть взятись і раніше, якщо є аварійна ситуація - пожежа чи затоплення. Якщо ви впевнені, що саме ваш під’їзд потребує ремонту, запам’ятовуйте.
Підготуйте письмову заяву до ЖЕКу на ім’я начальника, де ви просите (вимагаєте) провести обстеження стану вашого під’їзду. Заяву мають розглянути протягом місяця. За цей час мешканцям мають надати письмову відповідь. Після того, як працівники ЖЕКу оглянуть будинок, вони мають скласти акт про стан допоміжних приміщень та приміщень загального користування. На основі цього акту і приймається рішення про ремонт під'їзду. Письмова заява може бути колективною, так і від когось одного.
Часто цей процес разом з вирішенням, чи справді доцільно проводити ремонт у вашому під’їзді, може затягнутись на кілька місяців. Якщо ЖЕК таки прийме рішення, що ваш під’їзд у незадовільному стані, мусите зібрати гроші на фарбу. Тоді чекайте, поки не звільниться бригада, яка візьметься за роботу. В ЖЕКу ви маєте право просити графік ремонтів, запитувати, коли востаннє його проводили і чи плануються роботи найближчим часом.
Примітка: на карту ми винесли адреси, які є в плані-графіку ремонтів на серпень-вересень. Для того, аби знайти свою адресу - натисність на мітку. В описі - всі деталі.
Цьогоріч в під’їздах почали активно замінювати освітлення відповідно до “Програми енергоефективності, енергозбереження та термомодернізації багатоквартирних житлових будинків м. Хмельницького на 2016–2020 роки”. Як розповідає журналістам vsim.ua начальник управління житлово-комунального господарства Василь Новачок, минулого року на нові світильники виділили півтора мільйони гривень, стільки ж - цього року.
За останні роки старі світильники замінюють на так звані LED
Заміна світильників в під’їздах не входить в тариф обслуговування будинків. Їх закупила міська рада, ЖЕК повинен тільки встановити. До цього часу у під’їздах були звичайні лампочки розжарювання, які “тягнули” від 75 до 100 Вт, LED-світильники або світлодіодні обійдуться ж економніше - у 12.
За словами начальника управління житлово-комунального господарства Василя Новачка, є затверджені правила утримання житлових будинків.
Це ті основні роботи, які «з’їдають» основну частину коштів. Крім цього, є ще дезинфекція, прибирання горищ, яке проводиться двічі на рік.
Роман Рачок, адвокат “Подільської правової ліги”
- Доцільно вирішувати такі питання не через суд, а в адміністративному порядку. Бо суд розглядатиме це як мінімум півроку. Якщо мешканці хочуть добитись ремонту, потрібно писати колективне звернення до управління житлово-комунального господарства. В ідеалі, з мешканцями і ЖЕКом має бути письмовий договір щодо надання послуг. В ньому мають бути передбачені всі умови - встановлена періодичність здійснення таких ремонтів. Мешканці також можуть писати скарги, якщо їх не влаштовує робота ЖЕКу. Вони, як споживачі комунальних послуг, мають право звернутись до інспекції захисту прав споживачів, яка зараз входить до складу Держпродспоживслужби, і вимагати проведення перевірки якості наданих послуг і усунення встановлених недоліків. Скільки мають розглядати звернення? Вони посилаються на закон про звернення громадян. Але там передбачено, що 30 днів - це стандартний термін відповіді. А по питаннях, які не потребують додаткового вирішення - це 15 днів. Якщо ЖЕК професійний, то йому вистачить цього часу, щоб дати відповідь. Якщо люди незадоволені, то вони мають право відмовитись від послуг ЖЕКів і створити ОСББ. І вже наймати компанію, яка буде впроваджувати більш передові технології або ж мати в штаті ОСББ людину, яка відповідатиме за стан під’їзду.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Roman Grebenchenko
Патріот reply Roman Grebenchenko
Микола Вінник reply Патріот
Валентина Семенівна
Микола Вінник reply Валентина Семенівна
Olga reply Валентина Семенівна
Патріот reply Olga
Леонид Наседкин
IGOR reply Леонид Наседкин
Патріот reply IGOR
Патріот reply Патріот
Олег reply IGOR