04 листопада проходила масштабна акція в підтримку доступного розмитнення авто для кожного українця. Хмельницькі автомобілісти на «євробляхах» підтримали ініціативу громадської організації «Авто Євро Сила» та організували автопробіг по маршруту: вул. Панаса Мирного-Озерна-Старокостянтинівське шосе-Пр.Миру-Камянецька-Філармонія-Майдан Незалежності.
Стартували від колишнього Фуршету на Озерній, де зібралося більше 180-и машин.
Журналістам vsim.ua вдалося поспілкуватися з водіями «пересічних» автомобілів та дізнатися мету, вимоги та основні проблеми протестуючих.
- Головна проблема в тому, що ми опинилися, так би мовити, поза законом… В Європі вже давно є закон, який дозволяє розмитнити автомобіль, а в нас чомусь діє Євро-5, - каже Микола, водій «євробляхи». - Хочемо таких законів як у Європі, вирішення цього питання на державному рівні. Це перша акція, в якій мені пощастило взяти участь, сподіваємося на результат. Поки що, лише готується законопроект, що дозволить розмитнення подібних автомобілів, але лише для тих, хто вже вʼїхав, а надалі це не буде дозволятися. Ми ж хочемо, щоб це все було на постійній основі. Наприклад, той самий Lanos в Польщі коштує 450$, в нас – 4000$, – де логіка?
- Ми хочемо доступного розмитнення для всіх автомобілів, коли середня зарплата 150$, при цьому, Жигуль 1976 року коштує 1200-1500$, а Masda 2006 року за кордоном коштує 2200$, - каже автомобіліст Сергій. - Просто людям потрібні адекватні ціни, реально треба щось змінювати в нашій країні. Ми не хочемо бути країною третього світу! Ніхто не знає, що буде завтра, треба до людей донести інформацію, бо в законах дуже багато підводних каменів. Цю проблему треба винести на більш правовий рівень. Наприклад, в Литві цього року для нас змінили закони, можливо і ми щось зробимо… Якщо Європа іде нам на поступки, то чого наша влада не може. Якщо поляк з ТО спокійно може їздити по Литві, чому ми не можемо пригнати з Польщі машину. У нас таке розмитнення, що коштує більше ніж сама машина.
- Сьогодні ми вийшли на акцію для того, щоб влада почала реагувати на прохання громадськості, - розповідає Андрій Костюк. - В усіх Європейських країнах не має проблем з розмитненням. А для України це болюче питання. Ми хочемо скасування Євро-5. Доступне розмитнення – це необхідність. Кожен має право на автомобіль по карману, в Україні придбати такий тяжко. А розмитнити з Польщі чи Литви ще тяжче. Ціна має бути не вища ніж 10% від вартості автомобіля.
- Ми хочемо, щоб розмитнити можна було кожну машину, не лише ті, які підпадають під Євро-5, а це машини не старші 2010 року. Щоб українці могли їздити на доступних їм автомобілях. Не всі можуть дозволити собі нові машини і за кордоном, а для випущених до 2010, в Україні розмитнення немає. Треба виправити це на законодавчому рівні.
- Акція має на меті: раз і назавжди зробити розмитнення по європейським цінам. Зараз багато пригнаних автомобілів на польських, литовських та інших Європейських номерах. Ми хочемо, щоб в майбутньому кожен охочий міг їздити на нормальних доступних автомобілях, - каже водій Костянтин, який приїхав на акцію з дружиною
- Я приїхав підтримати громадських активістів «Авто Євро Сили». Сам їжджу на авто з українськими номерами, але вважаю правильною ініціативу організації. В наш час машина це не розкіш, а засіб пересування. Купувати їх за 10 000$ ніхто не хоче. Людям потрібні нормальні машини за нормальними цінами, - каже автомобіліст Єгор.
Тарас, громадський активіст
Боремося за доступне розмитнення автомобілів. Воно має бути еквівалентне вартості автомобіля: якщо машина коштує 5000$, то розмитнення має бути 500$, відповіно, якщо вартість 10 000$, то розмитнення – 1000$, не всі можуть дозволити собі автомобіль і в Європі за 10 000$, але можуть дозволити за 1000$ купити й розмитнити за 200-300$.
Віктор, громадський активіст
Чому вищому керівництву можна їздити на таких машинах, а нам ні? Ми такі ж люди. А то вони живуть, а ми виживаємо. Наша організація бореться за справедливість.
Олексій, громадський активіст
Шість місяців тому я перегнав машину з Польщі, ще півроку можу їздити спокійно, а потім що? Мій автомобіль не підпадає під стандарти Євро-5, розмитнити його не можу, тому доведеться знову пересікати кордон. Ці катання нікому не потрібні. Зробіть для людей нормальні закони, кошти від розмитнення все одно ідуть в держбюджет, в пенсійний фонд… Ми платимо податки, а не зрозуміло куди ці кошти витрачають: немає нормальних доріг, пенсії та зарплати теж не збільшуються. Доступне розмитнення додасть грошей до бюджету, але це все має бути на законних підставах. Потрібно заохочувати народ, надати їм можливість їздити на комфортних та безпечних автомобілях. Ось, наприклад, моя машина з Європи ще жодного разу не підкачала, хоч і далеко не нова. А на вітчизняну я працював лише на запчастини.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Комунальник
Oleksandr
Sergey Taranchuk
Комунальник reply Sergey Taranchuk
Роман Новіков