У Хмельницькому запрацювали нові обмеження через коронавірус. Від 12:00 кожен тролейбус чи маршрутка мають перевозити в салоні не більше 10 пасажирів. Так каже постанова Кабміну. Які хмельницькі реалії, дізнавалися журналісти vsim.ua.
На годиннику 15:30. Зупинки майже безлюдні, а громадський транспорт напівпорожній. Здавалося б проблем із перевезенням понад норму бути не повинно. Однак, не так сталося, як гадалося. На зупинці "Філармонія" сідаємо в маршрутку №29 і прямуємо на Озерну. В салоні, разом із журналісткою, 6 пасажирів. Наступна зупинка “Либідь Плаза” - там підсідають ще троє. Двох пасажирів водій підбирає на “Юності”. І того - 11. На думку спадає, що можливо водій прорахувався і тому особливої уваги на це не звертаємо. Та ледь встигла маршрутка рушити, як до неї підбігає ще двоє пасажирів. Водій зупиняється і запускає їх до салону. При цьому бере кошти навіть не піднімаючи очей на пасажирів. Біля ”Оазису” до салону ніхто не сідає. Водій чекає хвилину і їде далі. Біля ТЦ “EL” в салон заходить ще один пасажир. Відтак в салоні є вже стоячі.
Водія така картина не бентежить і до Озерної він зупиняється та підбирає пасажирів на кожній зупинці. На кінцевій зупинці просить не затримувати й швиденько вийти з салону. Відтак, поговорити із порушником не вдається.
Що відбувається на кінцевій зупинці “Озерна”? Вона також майже порожня. Деякі маршрутки стоять по 10-15 хвилин, щоб “підібрати” хоч когось. Пасажири переважно прямують до тролейбусів. Яка ситуація з ними?
У зворотному напрямку до філармонії, ми сідаємо в тролейбус № 11-А. В салоні двоє осіб та кондукторка. На кожній зупинці підсідає по одному пасажиру. Коли набирається 10 пасажирів, перед зупинкою, кондукторка запитує “Чи хтось виходить із салону?”. Коли у відповідь мовчанка, просить водія не відчиняти на зупинці двері і їхати далі.
На кожній зупинці ситуація повторюється. Перед зупинкою “П’яте колесо”, в салоні залишається 7 пасажирів. І до тролейбуса наближається близько 10 людей. Кондукторка запускає лише трьох. Перепрошує і транспортний засіб рухається далі. А в салон долітають обурені відгуки людей, які залишилися на зупинці.
На маршруті працює пані Люба. Журналістам розповідає, що лише заступила на зміну і це її перший рейс. Поки конфліктних ситуацій із хмельничанами не було. За кермом “рогатого” ще одна Любов. Між собою жінки домовилася, як забезпечуватимуть дотримання обмежувальних приписів.
Ми з Любою (водій маршруту) домовилися, якщо в мене в салоні 10 пасажирів, я махаю їй рукою. Вона в дзеркалі бачить і не відчиняє двері. Поки все добре. Взагалі стараємося пристосовувати до умов карантину. На кожній кінцевій зупинці нас чекають працівники “Електротрансу” і дезінфікують салон. Ми чекаємо поки проведуть процедуру і рушаємо далі, - розповідає кондукторка Любов.
Впродовж дня ми прокаталися ще кількома маршрутами. Серед маршруток це були: 23 та 54. Ситуація була подібною. На порушення обмежень по перевезеннях увагу не звертали. Напротивагу у тролейбусах - правил дотримувалися (зокрема за маршрутами №8-А та 7-А).
Цікава особливість, яку вдалося помітити: це велика кількість пільговиків. Переважно це люди похилого віку. До прикладу, в тролейбусі №11-А з 10 пасажирів - 4 були пільговиками. Заступник міського голови Андрій Бондаренко зазначає, що це в кращому випадку. Зазвичай в салоні перебуває 8 пільговиків із 10 пасажирів.
Відтак постає питання про рентабельність таких маршрутів. За словами заступника міського голови, з “Електротрансу” вже надходили скарги. Мова йде про шалені збитки. Скаржаться на обмеження і приватні перевізники.
У Чернівцях з проблеми вирішили вийти завдяки тимчасовому скасуванню пільгового проїзду для пенсіонерів. Відповідне рішення прийняли на позачерговій сесії міської ради.
Що робитимуть у Хмельницькому ще не вирішили. За словами Андрія Бондаренка є два варіанти розв'язання проблеми.
Перший варіант - це тимчасове скасування пільг на проїзд у громадському транспорті для пенсіонерів. Другий - повне зупинення руху громадського транспорту у Хмельницькому. Що оберемо, вирішиться протягом одного-двох днів. За цей час хмельничани мають зрозуміти, що люди похилого віку знаходяться у групі ризику. Будь-яке зараження для них може стати смертельним. Мова вже йде не про кошти перевізників, а про безпеку населення міста. Якщо це розуміння прийде - тимчасово скасуємо лише пільговий проїзд для пенсіонерів. Якщо кількість людей пенсійного віку у громадському транспорті не зменшиться - повністю зупинено їхній рух, - пояснив Андрій Бондаренко.
Поки ж контроль за виконанням обмежувальних заходів стосовно перевезень у громадському транспорті поклали на патрульну поліцію. Вони, за словами інспектора УУП у Хмельницькій області Роксолани Вавринюк, працюють у посиленому режимі.
Патрульні перевіряють дотримання перевізниками умов перевезення пасажирів, на правопорушення реагують відповідним чином. На даний час, на території міста, інспектори зупиняють маршрутні транспортні засоби в режимі «патруля». Це означає, якщо патрульний на своєму квадраті зупиняє маршрутний транспортний засіб, він перевіряє виконання обмежувальних вимог. Якщо є порушення виписує попередження, якщо немає - проводять з водієм профілактичну бесіду, - розповідає інспектор УПП.
Додатково, за словами Роксолани Вавринюк, на автодорозі Н03 «Житомир-Чернівці» та автодорозі М12 «Стрий-Знам‘янка» крім двох стаціонарних постів - «Довжок» та «Війтівці», службу несуть екіпажі патрульної поліції, які реагують на порушення карантинних вимог міжміського перевезення.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Хто не знає, той, дісно, подумає, що тут всі їздять "на холяву".
перевезення понад 10 пасажирів одночасно в одному транспортному засобі у міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспорті, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах у звичайному режимі руху;
перевезення понад 10 пасажирів одночасно в автобусах, які виконують регулярні пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах в режимі маршрутного таксі;