Хмельницька область отримала власний бренд ще у 2016. Не забарилося і місто. У стратегії розвитку Хмельницького до 2025 року прописали брендування. В міській раді переконані, це дозволить зробити місто більш впізнаваним не лише в Україні, але й за кордоном.
Бренд міста - це образ населеного пункту та враження мешканців від нього. Як правило, він має візуальне вираження - девіз, логотип, фірмовий стиль. Це насамперед сукупність властивостей товару, які покликані збільшити його привабливість для споживача.
Розробкою і створенням бренду буде займатися Агенція розвитку міста. Там кажуть, що поки багато напрацювань у цьому не мають, але вже з жовтня почнуть аналізувати сприйняття міста у хмельничан та їхні побажання. Будуть вивчати і позитивний досвід українських та закордонних міст.
- До розробки бренду ми хочемо залучити громадськість, запустити соціологічне дослідження, зробити SWOT-аналіз, а також отримати експертні висновки з того, як нас зараз сприймають. Дізнатись, з чим у хмельничан асоціюється місто, з якими кольорами, образами, - розповідає депутат міської ради, директор “Агенції розвитку міста” Леся Герасимчук.
Вже у листопаді Агенція розвитку міста планує створити запустити конкурс на розробку бренду. Туди входитиме неймінг, логотип, фірмовий стиль і бренд-бук. Брати участь у конкурсі зможуть не лише дизайнери та художники, але й креативні рекламні агенції чи освітні заклади сфери мистецтва та дизайну.
- Технічне завдання по розробці бренду передбачатиме декілька атрибутів. Якщо брати логотип, то має бути розроблений і маленький логотип, і офіційний, і молодіжний, і для повсякденного вжитку. Звичайно, що буде і слоган, як це було і у бренду області, - пояснює Леся Герасимчук.
Після того, як запропонують варіанти брендування Хмельницького, проведуть онлайн-голосування. В Агенції розвитку міста кажуть, до визначення переможця хочуть залучити і експертів.
З переможцем конкурсу міська рада заключить договір на детальну розробку бренду. Запустити його планують вже у 2018 році. Тоді і почнуть займатися просуванням.
- Бренд - це впізнаваність. У людей мають бути асоціації. Сайт міста, буклети, які ми будемо презентувати за кордоном - все це має показувати наш бренд. Не обійдеться і без промоції бренду, аби його запам’ятовували і вже знали, що це Хмельницький, - каже Леся Герасимчук.
У Львова бренд з’явився ще 6 років тому. На промоційному логотипі міста зобразили п’ять кольорових веж: дзвіницю Вірменського собору, вежу Корнякта, міську ратушу, вежу Латинської катедри та дзвіницю монастиря Бернардинів. Під зображенням веж - напис «Львів відкритий для світу», який є девізом міста.
У 2012 році власний бренд отримала і столиця - Київ. У логотипі «Київ - місто, де все починається» чотири графічних елемента, що означають символи Києва. Синя крапля - річка Дніпро. Зелений каштан - місто-парк, зв'язок з природою. Жовтий купол - центр православного паломництва з безліччю храмів. Червоне серце характеризує Київ як добре, гармонійне і комфортне для життя місто, позбавлене урбаністичної агресії мегаполісів.
Через рік після Києва бренд з’явився і у Кривого Рогу. Він став “Містом довжиною у життя”, логотип якого виконаний у вигляді міфічного “Рогу достатку”. Образ символізує багату інфраструктуру, великий потенціал для економічного розвитку та багатонаціональність. Разом з цим, виокремили унікальну особливість міста - його найбільшу протяжність серед європейських міст.
Друзі, а яким ви бачите логотип і девіз Хмельницького? Своїми думками діліться у коментарях.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Анна Островська
JoHan Lavrik
Олександр Кропивний reply JoHan Lavrik