На сцені Хмельницького міського будинку культури учасники майстер-класу з акторського мистецтва влаштували справжню театральну постановку. Актори-початківці відбивали ритм, валялися на підлозі та навіть кидалися палицями.
Відомий у Хмельницькому режисер Дмитро Гусаков провів для акторів-початківців тренінг з акторської майстерності. Вчора, 6 серпня, учасники майстер-класу вправлялись у імпровізації та координації рухів та слів.
- Я як режисер приймав участь у польсько-українському перформативному проекті. Там відомі режисери давали нам різні майстер-класи, кожен з яких закінчувався постановкою якогось перформансу. Мене дуже вразив тренінг від польського актора Яна Пешека, який я і хочу передати вам. Перша його частина - це вправи, які будуть перемежовуватись з біомеханікою Мейєрхольда. А далі робитимемо постановку, - розповідає "ВСІМ" хмельницький режисер Дмитро Гусаков.
Під час першої вправи учасники ходили по колу та намагалися відстукувати заданий ритм. По-театральному це зветься конструкцією. Далі вони мали чергувати конструкцію та деконструкцію, тобто спочатку йти у одному ритмі, а потім рухатись як завгодно.
- Йдіть, додайте звуку вашим крокам та спіймайте один спільний ритм. А тепер спочатку йдете у одному ритмі, а коли я кажу "деконструкція", то пробуєте його ламати. А далі знову за командою повертаєтесь у попередній ритм, - пояснює Дмитро Гусаков.
Наступне завдання для акторів-початківців полягало у тому, аби навчитись встановлювати контакт з іншою людиною на сцені. Для цього учасники кидали один одному палицю, але лише після того як зустрілися поглядом. Комусь така вправа вдавалась з першого разу, а хтось промахувався.
- Це вже вправа з біомеханіки, вона полягає в тому, аби ввести актора у робочий стан. Цю вправу ще часто називають паличною, тому що в ній ми будемо задіювати палиці. У ній треба бути уважним, інакше отримаєте палицею в око. Логоритм такий - встановлюєте зоровий контакт, кидаєте палицю, потім та людина, яка спіймала робить те ж саме, і так по колу, - каже режисер.
І знову завдання на ритм. Актори намагались відстукувати палицею заданий режисером ритм. Хтось збивався, а у когось вправа виходила ідеально. З кожним разом ритм ставав все складнішим і складнішим.
Далі режисер Дмитро Гусаков розпочав практичну частину тренінгу. Кожен учасник мав розповідати своєму товаришу про свої пристрасті, та так, ніби його ніколи не чують. Актори перекрикували один одного, доводили, що їй це дійсно важливо. Деякі так вжились у роль, що не могли зупинитись.
І на завершення майстер-класу актори-початківці мали розіграти невеличкий перформанс. Головне завдання полягало в тому, що потрібно було рухатись у певному ритмі і говорити текст одночасно. Як це було, дивіться у відео.