Багато стикалися з тим, що при продажу будь-яких речей в інтернеті можна зіткнутися з шахраями. На жаль не порядних покупців буває стільки ж скільки і продавців. У цій статті ми дамо декілька порад як продавцю убезпечити себе від покупця—шахрая.
Шахрайство з банківськими картами
Найпоширеніший вид шахрайства з боку покупців — це обман при замовленні зі стовідсотковою передоплатою. Наприклад, ви розміщуєте свій товар, який хочете продати, на одній з дощок оголошень такого плану як ria com. Це досить відомий поширений сайт, на якому можна виставляти на продаж старі речі або нові товари. Такими дошками користуються як приватні продавці, так і інтернет магазини. Відвідуваність таких сайтів зашкалює за 2 мільйони відвідувачів. Вигідно помістивши пропозицію, ви можете швидко отримати відгук від покупця.
Однак, є і мінус в цьому перевазі. Цим часто користуються шахраї для того, щоб дізнатися дані по вашій карті.
Яким чином відбувається обман?
• Після розміщення товару Вам дзвонить покупець і каже, що готовий придбати його.
• Потім ви повідомляєте йому номер вашої картки прізвища ім'я по батькові.
• Покупець погоджується і готовий перевести гроші.
• Через якийсь час Вам дзвонить працівник банку і каже, що по вашому рахунку не може бути вироблений платіж.
І тут причин може бути зазначено безліч — від затримок у системі до неправильних реквізитів. Ви повинні розуміти, що співробітники банку ніколи не з'ясовують реквізити вашої картки, ніколи не можна називати термін її дії або код CVV стороннім особам. Інакше, отримавши цю інформацію, шахрай може отримати доступ до коштів на вашій карті. Або з її допомогою зробити покупку в інтернеті в іншому магазині на своє ім'я, сплативши її за ваш рахунок.
• Важливо! Якщо ви використовуєте два номери телефону, один з яких прив'язаний до вашої карті. В оголошеннях вказуєте інший, який з банком не пов'язаний. Так Ви зможете убезпечити себе і вчасно зрозуміти, що банк знає інший ваш номер, але ніяк не цей, на який дзвонив вам покупець.
Підроблені чеки та смс
Другим видом шахрайства є фальшиві підтвердження про оплату. Це може бути як фальшивий чек з терміналу, так і фальшиві SMS. Після того, як покупець зробив замовлення по вашому оголошенню, він домовляється про оплату на вашу карту і бере ваші реквізити. Потім через деякий час Вам приходить SMS про те, що на Ваш рахунок переведено певну кількість грошей, або ж скидається фото чека з терміналу самообслуговування. Після чого Вам дзвонить покупець і каже, що він вже розрахувався, і вимагає швидше відправити товар. У цьому випадку важливо перевірити стан рахунку. Зараз це не займає багато часу, особливо якщо ви використовуєте карту Приватбанку, наприклад, або іншого банку, яка має мобільний додаток на телефоні. Такі sms та фото чеків можуть бути підробленими, тому важливо обов'язково зайти в інтернет, перевірити стан вашого рахунку онлайн, або ж зателефонувати в банк і уточнити ці дані телефоном вже безпосередньо у консультанта.
Не паркан посилки на пошті
Не паркан на пошті — один з найпоширеніших видів втрати грошей для продавця. Тут не обов'язково людина, якій ви відправляєте товар, може бути шахраєм. Найчастіше просто покупець змінює або своє рішення, або у нього змінюються обставини, при яких він не може забрати товар, що у вас замовляв, або ж він просто забуває про вашу посилку. Якщо відправка йде найпоширенішим видом відправки Новою Поштою, тоді домовляйтеся з покупцем про те, щоб він вніс невелику передоплату за доставку. Поясніть це тим, що Ви всього лише компенсуєте послуги перевізника, якщо покупець не прийде забирати товар. Продавець отримує гарант оплати транспортних послуг, покупець оплачує посилку вже з урахуванням передоплати, тому такий варіант повинен задовольнити дві сторони.
Ці заходи дозволять здійснювати безпечно продажу в інтернеті і не нарватися на найпоширеніший вид шахрайства.