Перший електрокар у Хмельницькому зареєстрували у 2015 році.
Зараз їх понад 300. Де зарядити таке авто?
Електрокари - автомобілі, які набирають популярності в усьому світі. Вони не шкодять довкіллю та майже безшумні. Перші моделі цих авто виглядали трохи недолуго, тому, через зовнішній вигляд, не надто користувалися популярністю. Першим українським електромобілем вважається ЗАЗ-968 Електро. Експериментальну машину розробив Запорізький машинобудівний інститут у 1973 році. Його збиралися запустити в серійне виробництво. Але фінансування на електрокар так і не виділили.
Офіційно перші серійні електромобілі в Україні з’явилися аж в 1993 році. Тоді ЗАЗ зібрав партію електрокарів на базі «Таврії» ЗАЗ-1102 для Швейцарії. Авто навіть показали на виставці. Але продовження цього експерименту не було
Потужно виходити на український ринок та з'являтися на дорогах України автомобілі, які працюють від електроенергії почали від 2012 року. Однак всі вони дітища іноземного виробника. І з кожним роком їх кількість в Україні зростає. Лише у 2019 році в Україні було зареєстровано 7542 одиниці електромобілів.
Найбільш популярними моделями автомобілів із нульовим рівнем викидів є: NISSAN Leaf, TESLA Model S, RENAULT Kangoo, RENAULT Zoe, JAGUAR I-Pace.
Електрокари мають, як плюси так і мінуси. До переваг відносять:
Двигун електрокара працює безшумно. Найекономніші авто споживають в середньому 10 кВт на 100 кілометрів. Вони прості в обслуговуванні. Там немає мастила, свічок, фільтрів. Періодичного огляду вимагає тільки ходова. Силовий агрегат, акумулятори та навісне обладнання – тільки спостереження та контрольні заміри. Обслуговуватися такі автівки можуть на будь-якій СТО, а вартість послуг – в рази менша, ніж у звичайних авто. До того ж в електрокарів немає вихлопних газів. Використання енергії в електромобілях відбувається до п’яти разів ефективніше, ніж у звичайних двигунах.
Мінуси електрокарів:
На сьогодні в Україні небагато електростанцій та й кількість самих виробників електрокарів невелика. Також мінусом є те, що батарея цього авто не може служити понад 10 років. А нова коштує дорого. Мінуси комфорту відчуваються влітку. Тоді з кондиціонером довго не покатаєшся, бо швидко сяде батарея. Максимальна швидкість таких авто 140 км/год. Для економії заряду треба їхати не більше 80-100 км/год.
У Хмельницькому перший заводський електрокар зареєстрували ще у 2015 році. Нині вулицями міста “бігають” 310 електромобілів. Про це журналістам vsim.ua розповіли у сервісному центрі МВС. Найчастіше в межах міста на очі потрапляє «Nissan Leaf». За цим авто непотрібно далеко їхати, адже придбати його можна і в Хмельницькому. Всі доступні авто американського виробництва. Серед них є вживані моделі. Коштують вони від 10 до 16 тисяч доларів. Нові електрокари 2019 року випуску вартують - від 30 тисяч доларів.
За словами комерційного директора мережі автоцентрів "ЛІГА" Ігоря Галкіна, наразі зарядити електромобіль у Хмельницькому не проблема.
Станом на 2020 рік у межах міста працює 38 зарядних станцій. Кожна з них може одночасно заряджати від 1 до 3 електроавтомобілів. Отже, більше ніж 100 електроавтомобілів можуть одночасно заряджатись у Хмельницькому. Всі заправки приватні, адже, як повідомляє Ігор Галкін, в розвиток мережі електрозарядних станцій в Хмельницькому інвестує виключно приватний бізнес.
Ні державних, ні комунальних зарядок у Хмельницькому не існує. До 2019 року було чимало безкоштовних зарядних станцій. Зараз не існує жодної. Всі платні. На Хмельницьких електрозаправках можуть заряджатись будь-які автомобілі будь-яких марок і типів зарядних роз'ємів. Як правило власники електромобілів мають свої необхідні перехідники, якщо їх роз'єм інакший від встановленого роз'єму на зарядній станції. Це не принципове питання, - пояснює Ігор Галкін.
Де у Хмельницькому розташовані електрозаправки, дивіться на карті.
Для далеких подорожей на електрокарі, Ігор Галкін радить користуватися саме світовою мапою електрозарядних станцій. Знайти її можна ТУТ.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.