Без кондукторів і готівки. Ми перевірили, як по-новому працюють тролейбуси в Хмельницькому

- Від сьогодні, 1 липня, проїхатися в “рогатих” можна за наявності банківської картки чи е-квитка.
- У салонах більше не працюють кондуктори, а “зайців” ловлять контролери.
- Журналістка ВСІМ Олександра Клименко перевірила, як працюють такі нововведення.
Від сьогодні, 1 липня Електротранс" перейшов на 100% безготівкову оплату проїзду. Тепер розрахуватися можна е-квитком, банківською карткою або просканувати QR-код через додаток “Приват24”. Вартість оплати проїзду електронним квитком становить 5 гривень, а банківською карткою 6 гривень. Розрахуватися останньою можна в кабіні водія.
Хоча про такі зміни почали говорити ще минулого року, деякі хмельничани про такі нововведення почули вперше. Тож були не надто задоволені цьому, оскільки на картках не мали коштів. У такому випадку, вони залишали салон. Звісно, при цьому не забували буркнути до водія: “Чому раніше не сказали, що без готівки не можна?”
Тепер водії виконують три функції - консультують, контролюють, кермують
Всі невдоволення журналістка ВСІМ сьогодні почула на власні вуха, адже проїхалася трьома тролейбусами. Почала із зупинки “Катіон”. З самого ранку там стовбичили і пенсіонери, і молодь. Один за одним стали під’їжджати тролейбуси: №7, 11А та 16. Журналістка ВСІМ зайшла до салону “сімки”. Проїзд оплатила за допомогою додатку “Приват24”. Для цього зайшла в нього, й навела камерою на QR-код, що розвішаний майже по всьому салону. Після цього на екрані телефону з’явилася пропозиція прокомпостувати квиток. Натиснула. Автоматично знялися кошти з банківського рахунку. А ще розпочався відлік часу - 1 година. Пізніше розкажу, що це означає.
Тим часом пільговики дістали свої е-квитки й приклали їх до валідатора. Інші пасажири оглядалися по сторонах й очима виглядали кондуктора. Допоки шукали жіночку із терміналом, всередину зайшли чоловік і жінка в жовтих футболках. Позаду напис - “Служба контролю”. Вони стали перевіряти, чи всі оплатили проїзд.
-
Ми перевіряємо на цій зупинці, а вже на наступній чи через одну вийдемо. Підемо контролювати в іншому тролейбусі, - пояснила жінка-контролерка.
Дійсно. Пара контролерів зійшла вже на наступній зупинці “Новатор”. Допоки ми їхали до філармонії, проїзд пасажирів більше ніхто не контролював. А от серед пасажирів все виникали й виникали питання. “Як платити?” “Де кондуктори?” “А якщо у мене немає картки?”
З подібним запитанням у салон зайшла молода жінка. Розгубилася, бо не мала е-квитка й зазирнула в кабіну водія. Той простяг їй термінал і пасажирка оплатила проїзд банківською карткою.
До речі, сам водій тепер окрім надання консультацій переполоханим пасажирам, ще й контролює їхню кількість в салоні. Для цього він постійно озирається на зупинках. Або ж підглядає за людьми через дзеркало. Однак догледіти, чи не зайшли в салон “зайві” люди, вдавалося не завжди.
Так, вже на зупинці “Філармонія” в тролейбусі №12 виник конфлікт. До салону увійшло більше людей, ніж це дозволено. Всі вони стояли й чекали, поки тролейбус поїде. Однак водій рухатися далі відмовився. Мовляв, доки “стоячі” не вийдуть - не поїдемо. При цьому він залишався на своєму місці в кабіні. А люди виходити так і не думали, допоки “сидячі” пасажири не підняли шуму. Тими, хто найбільше не хотів залишати транспорт, були пенсіонери.
Коли нарешті тролейбус №12 поїхав, прибув інший. До дверей відразу підбігло чимало людей. У цьому “рогатому” водій вийшов з кабіни й почав контролювати, аби не зайшло більше людей, ніж можна. Поки цей процес тривав, журналістка ВСІМ пересіла в наступний “рогатий”, №11А, що їхав на Озерну.
Чи можна оплатити раз і їхати у двох різних тролейбусах?
У тролейбусі 11А я знову оплатила через додаток. За процесом моєї оплати пильно спостерігала пенсіонерка. А потім сказала: “Таке щось вигадали незрозуміле”. Допоки транспорт рухався, люди продовжували заходити й виходити. Серед пасажирів було найбільше людей похилого віку. Вони використовували пільговий е-квиток. А от молодь оплачувала здебільшого через додаток або за допомогою картки. Для цього зазирали до водія і там просили надати термінал.
Від філармонії до проспекту Миру проїзд пасажирів ніхто не контролював. Дві жінки-контролерки зайшли до салону біля костелу. “Пасажири, діставайте свої квитки”, - сказали вони. Тоді прикладали їх до спеціального термінала. Якщо оплачено, загорялася зелена лампочка. “Якби не сплатили, горіла б червона”, - сказала контролерка Лілія.
Вже на наступній зупинці дві жінки вийшли. Не встигли вони цього зробити, як всередину знову зайшли контролери. Тут пасажири підняли галас. “От тільки-тільки в нас перевіряли!” Натомість жінки в жовтих футболках пояснили:
-
Звикайте. Тепер за годину ми маємо обійти повно тролейбусів. Тому вас будуть прости показувати оплачений проїзд досить часто.
Я залишила цей тролейбус і відразу пересіла в інший. Нагадаю, що при оплаті проїзду через додаток, на екрані з’являється відлік часу протягом однієї години. Відтак, після оплати в попередньому транспорті, в мене залишалося ще 20 хвилин. Тому я запитала в контролерів, чи потрібно мені платити знову. Ті лише розвели руками. Сказали, що я перша із подібним питанням.
Я оплатила проїзд ще раз. Згодом виявилося - зробила правильно. Адже 1 година дається на проїзд лише одним транспортом. Про це мені сказав заступник міського голови Микола Ваврищук.
Пасажир має заплатити за проїзд протягом однієї зупинки. В іншому випадку - штраф
Микола Ваврищук пояснив, що контролери в жовтих футболках - це колишні кондуктори. Їх перевели на нові посади й пообіцяли вищі зарплати. На це, за його словами, погодилася майже половина вчорашніх кондукторів. А решту - звільнили. Заступник Симчишина додав, що контролером працювати складніше. У їхні обов’язки входить заходити в різні тролейбуси хаотично. Вони мають перевіряти, чи сплатили пасажири. У випадку несплати, мають виписати штраф - 240 гривень. Частково зарплата контролерів, за словами Миколи Ваврищука, залежатиме від кількості виписаних штрафів.
-
Майже половина кондукторів переведена на контролерів. Це люди, які молодші та активніші. Бо робота контролера є набагато складнішою. Якщо кондуктор стоїть в одному транспортному засобі, то зараз їм треба буде за годину перевірити кілька тролейбусів. Вони будуть хаотично заходити в транспорт. Пасажир має розплатитися протягом однієї зупинки. Якщо цього не відбувається - штраф, - пояснив Микола Ваврищук. - Також ми зробили мотиваційну складову в зарплаті контролера. Тобто вони матимуть ставку і будуть отримувати відсоток від кількості складених штрафів. Таким чином контролери будуть самі зацікавлені в роботі.
Що стосується водіїв, то їм підняли зарплату із 1 липня. Микола Ваврищук розповів, що сума за годину роботи стала більшою на 3 гривні. Тепер вони матимуть 65 гривень. Серед обов’язків, що покладені на них - відповідальність за безпеку дорожнього руху та контроль кількості пасажирів в салоні. Це вони мають робити лише на зупинках, каже заступник Симчишина, аби не відволікатися від основної роботи.
Станом на сьогодні, 1 липня, близько 7 тисяч хмельничан непільгової категорії придбали е-квиток. Серед пенсіонерів квиток тепер має 50 тисяч людей. Нагадаємо, що придбати його можна в наступних точках:
На зупинках:
- зупинка «Кармелюка»;
- зупинка «вул. Довженка кінцева» (висадка пасажирів);
- зупинка «вул. Гальчевського»;
- зупинка «Міська лікарня»;
- зупинка «Костел» проспект Миру;
- зупинка «Олімпійська»;
- зупинка «ПівденноЗахідні тепломережі»;
- зупинка «Педагогічна академія»;
- зупинка «Гречани кінцева» (кінцева зупинка тролейбуса);
- зупинка «Філармонія»;
- зупинка «Заготзерно».
В магазинах «Ваш партнер» за адресами:
- вул. Чорновола, 7;
- вул. Героїв Майдану, 54;
- вул. Проскурівського підпілля, 46;
- вул. Проскурівська, 109;
- проспект Миру, 109 А (Зупинка «Автостанція № 1»).
Місця продажу преси:
- на розі Проспекту Миру вул. Панаса Мирного;
- вул. Соборна, 43, поблизу магазину «Економ»;
- вул. Кам’янецька, зупинка «Пам’яті Героїв»;
- вул. Проскурівська, 16 «Променад Олександрівський»;
- на розі вул. Грушевського Проскурівської;
- майдан Незалежності;
- вул. Кам’янецька, поблизу магазину «Вікторія»;
- вул. Гарнізонна, поблизу магазину «Контакт»;
- на розі вул. Вайсера Соборної;
- вул. Кам’янецька, поблизу зупинки «Торгівельний центр»;
- проспект Миру, поблизу магазину «Вінницький»;
- вул. Шевченка, 99, зупинка «Автостанція № 2»;
- вул. Курчатова, 1, зупинка «Олімпійська»;
- вул. Подільська, поблизу Поліклініки № 1;
- вул. Пілотська, зупинка «Обласна лікарня».
Раніше журналісти ВСІМ вже вам розповідали, як буде працювати нова система роботи тролейбусів та додатки, через які можна поповнити проїзні картки й контролювати стан рахунку. По-перше, від сьогодні, 1 липня, проїзні коштуватимуть дорожче: замість 40 гривень - 60. Поповнити рахунок на ньому можна за допомогою додатку «7pik». Окрім нього, в «Google Play» та «App Store» доступний до завантаження ще один — «Е-квиток Щодня Зручний». Судячи з опису, його функції аналогічні додатку «7pik».
Детальніше про все це читайте тут: Штрафи, контролери та відсутність готівки: тролейбуси у Хмельницькому запрацюють по-новому.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Ніколи не вгалаєш які двері відкриє водій.
всі летять штовхаються.
Жінку з коляскою не пустили
контролери туди сюди заходять виходять з такими крутими виразами обличчя ніби Шевченка в Києві закінчили.
Я купила нарешті цей квиток, 60 грн, тобто за 50 грн нас заставили купити цей пластик.
стояла на зупинці 40 хв - ні тролейбуса, ні зайти в нього коли вже приїхав))))))))
Все одно все зайнято пенсією. Хто мені назло накатить зараз в захист про пенсію - то я напишу ,що мої батьки ходять пішки ! і нічого їм немає, а як треба то сядуть в маршрутку.
Короче, нема як користуватись цими тролейбусами. Вангую, що ця система провалиться через місяць
Ви би закінчували ці ігри з масками та дверима, вже просто задовбало!
Вже був такий психоз з масками, скандали, поліція. Без масок виганяли .
Нудно їм там, тепер придумали нову мульку, щоб людей в "тонусі" тримати.
Нормально жити тепер нам заборонено.
Висновок такий. Контролери не комптентні, ведуть себе не професійно. Простими словами дорвалися до влади.
повернулись 90ті? з наглими тупими контролерами??
я б не дала на себе кричати і доводити до стресу моїх дітей.
Да контролери всі яких бачила - якась хабальня