Без кондукторів і готівки. Ми перевірили, як по-новому працюють тролейбуси в Хмельницькому

Без кондукторів і готівки. Ми перевірили, як по-новому працюють тролейбуси в Хмельницькому
  • Від сьогодні, 1 липня, проїхатися в “рогатих” можна за наявності банківської картки чи е-квитка. 
  • У салонах більше не працюють кондуктори, а “зайців” ловлять контролери. 
  • Журналістка ВСІМ Олександра Клименко перевірила, як працюють такі нововведення.

Від сьогодні, 1 липня Електротранс" перейшов на 100% безготівкову оплату проїзду. Тепер розрахуватися можна е-квитком, банківською карткою або просканувати QR-код через додаток “Приват24”. Вартість оплати проїзду електронним квитком становить 5 гривень, а банківською карткою 6 гривень. Розрахуватися останньою можна в кабіні водія. 

Хоча про такі зміни почали говорити ще минулого року, деякі хмельничани про такі нововведення почули вперше. Тож були не надто задоволені цьому, оскільки на картках не мали коштів. У такому випадку, вони залишали салон. Звісно, при цьому не забували буркнути до водія: “Чому раніше не сказали, що без готівки не можна?” 

Тепер водії виконують три функції - консультують, контролюють, кермують

Всі невдоволення журналістка ВСІМ сьогодні почула на власні вуха, адже проїхалася трьома тролейбусами. Почала із зупинки “Катіон”. З самого ранку там стовбичили і пенсіонери, і молодь. Один за одним стали під’їжджати тролейбуси: №7, 11А та 16. Журналістка ВСІМ зайшла до салону “сімки”. Проїзд оплатила за допомогою додатку “Приват24”. Для цього зайшла в нього, й навела камерою на QR-код, що розвішаний майже по всьому салону. Після цього на екрані телефону з’явилася пропозиція прокомпостувати квиток. Натиснула. Автоматично знялися кошти з банківського рахунку. А ще розпочався відлік часу - 1 година. Пізніше розкажу, що це означає.

Відео дня

Тим часом пільговики дістали свої е-квитки й приклали їх до валідатора. Інші пасажири оглядалися по сторонах й очима виглядали кондуктора. Допоки шукали жіночку із терміналом, всередину зайшли чоловік і жінка в жовтих футболках. Позаду напис - “Служба контролю”. Вони стали перевіряти, чи всі оплатили проїзд. 

Нет описания.

Дійсно. Пара контролерів зійшла вже на наступній зупинці “Новатор”. Допоки ми їхали до філармонії, проїзд пасажирів більше ніхто не контролював. А от серед пасажирів все виникали й виникали питання. “Як платити?” “Де кондуктори?” “А якщо у мене немає картки?”

З подібним запитанням у салон зайшла молода жінка. Розгубилася, бо не мала е-квитка й зазирнула в кабіну водія. Той простяг їй термінал і пасажирка оплатила проїзд банківською карткою. 

До речі, сам водій тепер окрім надання консультацій переполоханим пасажирам, ще й контролює їхню кількість в салоні. Для цього він постійно озирається на зупинках. Або ж підглядає за людьми через дзеркало. Однак догледіти, чи не зайшли в салон “зайві” люди, вдавалося не завжди. 

Так, вже на зупинці “Філармонія” в тролейбусі №12 виник конфлікт. До салону увійшло більше людей, ніж це дозволено. Всі вони стояли й чекали, поки тролейбус поїде. Однак водій рухатися далі відмовився. Мовляв, доки “стоячі” не вийдуть - не поїдемо. При цьому він залишався на своєму місці в кабіні. А люди виходити так і не думали, допоки “сидячі” пасажири не підняли шуму. Тими, хто найбільше не хотів залишати транспорт, були пенсіонери. 

Коли нарешті тролейбус №12 поїхав, прибув інший. До дверей відразу підбігло чимало людей. У цьому “рогатому” водій вийшов з кабіни й почав контролювати, аби не зайшло більше людей, ніж можна. Поки цей процес тривав, журналістка ВСІМ пересіла в наступний “рогатий”, №11А, що їхав на Озерну. 

Чи можна оплатити раз і їхати у двох різних тролейбусах?

У тролейбусі 11А я знову оплатила через додаток. За процесом моєї оплати пильно спостерігала пенсіонерка. А потім сказала: “Таке щось вигадали незрозуміле”. Допоки транспорт рухався, люди продовжували заходити й виходити. Серед пасажирів було найбільше людей похилого віку. Вони використовували пільговий е-квиток. А от молодь оплачувала здебільшого через додаток або за допомогою картки. Для цього зазирали до водія і там просили надати термінал. 

Від філармонії до проспекту Миру проїзд пасажирів ніхто не контролював. Дві жінки-контролерки зайшли до салону біля костелу. “Пасажири, діставайте свої квитки”, - сказали вони. Тоді прикладали їх до спеціального термінала. Якщо оплачено, загорялася зелена лампочка. “Якби не сплатили, горіла б червона”, - сказала контролерка Лілія. 

Нет описания.

Вже на наступній зупинці дві жінки вийшли. Не встигли вони цього зробити, як всередину знову зайшли контролери. Тут пасажири підняли галас. “От тільки-тільки в нас перевіряли!” Натомість жінки в жовтих футболках пояснили:

Я залишила цей тролейбус і відразу пересіла в інший. Нагадаю, що при оплаті проїзду через додаток, на екрані з’являється відлік часу протягом однієї години. Відтак, після оплати в попередньому транспорті, в мене залишалося ще 20 хвилин. Тому я запитала в контролерів, чи потрібно мені платити знову. Ті лише розвели руками. Сказали, що я перша із подібним питанням. 

Я оплатила проїзд ще раз. Згодом виявилося - зробила правильно. Адже 1 година дається на проїзд лише одним транспортом. Про це мені сказав заступник міського голови Микола Ваврищук. 

Пасажир має заплатити за проїзд протягом однієї зупинки. В іншому випадку - штраф

Микола Ваврищук пояснив, що контролери в жовтих футболках - це колишні кондуктори. Їх перевели на нові посади й пообіцяли вищі зарплати. На це, за його словами, погодилася майже половина вчорашніх кондукторів. А решту - звільнили. Заступник Симчишина додав, що контролером працювати складніше. У їхні обов’язки входить заходити в різні тролейбуси хаотично. Вони мають перевіряти, чи сплатили пасажири. У випадку несплати, мають виписати штраф - 240 гривень. Частково зарплата контролерів, за словами Миколи Ваврищука, залежатиме від кількості виписаних штрафів. 

Що стосується водіїв, то їм підняли зарплату із 1 липня. Микола Ваврищук розповів, що сума за годину роботи стала більшою на 3 гривні. Тепер вони матимуть 65 гривень. Серед обов’язків, що покладені на них - відповідальність за безпеку дорожнього руху та контроль кількості пасажирів в салоні. Це вони мають робити лише на зупинках, каже заступник Симчишина, аби не відволікатися від основної роботи.

Станом на сьогодні, 1 липня, близько 7 тисяч хмельничан непільгової категорії придбали е-квиток. Серед пенсіонерів квиток тепер має 50 тисяч людей. Нагадаємо, що придбати його можна в наступних точках:

На зупинках: 

  • зупинка «Кармелюка»; 
  • зупинка «вул. Довженка кінцева» (висадка пасажирів); 
  • зупинка «вул. Гальчевського»; 
  • зупинка «Міська лікарня»; 
  • зупинка «Костел» проспект Миру; 
  • зупинка «Олімпійська»; 
  • зупинка «ПівденноЗахідні тепломережі»; 
  • зупинка «Педагогічна академія»; 
  • зупинка «Гречани кінцева» (кінцева зупинка тролейбуса); 
  • зупинка «Філармонія»; 
  • зупинка «Заготзерно». 

В магазинах «Ваш партнер» за адресами: 

  • вул. Чорновола, 7; 
  • вул. Героїв Майдану, 54; 
  • вул. Проскурівського підпілля, 46; 
  • вул. Проскурівська, 109; 
  • проспект Миру, 109 А (Зупинка «Автостанція № 1»). 

Місця продажу преси: 

  • на розі Проспекту Миру вул. Панаса Мирного;
  • вул. Соборна, 43, поблизу магазину «Економ»; 
  • вул. Кам’янецька, зупинка «Пам’яті Героїв»;
  •  вул. Проскурівська, 16 «Променад Олександрівський»; 
  • на розі вул. Грушевського Проскурівської; 
  • майдан Незалежності; 
  • вул. Кам’янецька, поблизу магазину «Вікторія»; 
  • вул. Гарнізонна, поблизу магазину «Контакт»; 
  • на розі вул. Вайсера Соборної; 
  • вул. Кам’янецька, поблизу зупинки «Торгівельний центр»; 
  • проспект Миру, поблизу магазину «Вінницький»; 
  • вул. Шевченка, 99, зупинка «Автостанція № 2»;
  •  вул. Курчатова, 1, зупинка «Олімпійська»; 
  • вул. Подільська, поблизу Поліклініки № 1; 
  • вул. Пілотська, зупинка «Обласна лікарня».

Раніше журналісти ВСІМ вже вам розповідали, як буде працювати нова система роботи тролейбусів та додатки, через які можна поповнити проїзні картки й контролювати стан рахунку. По-перше, від сьогодні, 1 липня, проїзні коштуватимуть дорожче: замість 40 гривень - 60. Поповнити рахунок на ньому можна за допомогою додатку «7pik». Окрім нього, в «Google Play» та «App Store» доступний до завантаження ще один — «Е-квиток Щодня Зручний». Судячи з опису, його функції аналогічні додатку «7pik». 

Детальніше про все це читайте тут: Штрафи, контролери та відсутність готівки: тролейбуси у Хмельницькому запрацюють по-новому.

Нет описания.

Нет описания.

Нет описания.

Нет описания.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (90)
  • Ирина Косметико

    Якась херня ця вся система. знов їудть одні пенсіонери
    Ніколи не вгалаєш які двері відкриє водій.
    всі летять штовхаються.
    Жінку з коляскою не пустили
    контролери туди сюди заходять виходять з такими крутими виразами обличчя ніби Шевченка в Києві закінчили.
    Я купила нарешті цей квиток, 60 грн, тобто за 50 грн нас заставили купити цей пластик.
    стояла на зупинці 40 хв - ні тролейбуса, ні зайти в нього  коли вже приїхав))))))))
    Все одно все зайнято пенсією. Хто мені назло накатить зараз в захист про пенсію - то я напишу ,що мої батьки ходять пішки !  і нічого їм немає, а як треба то сядуть в маршрутку.
    Короче, нема як користуватись цими тролейбусами. Вангую, що ця система провалиться через місяць
    Ви би закінчували ці ігри з масками та дверима, вже просто задовбало!

    Филип Бедросович reply Ирина Косметико

    маски масками, вони хай би возили стоячих, а то після Львова зайдеш в бидло-хмельницький транс і аж ригати хочеться. чому в інших містах можуть возити стоячи, а в бидло місті ні? там що люди з іншого гівна зліплені чи шо?
  • Guy Richie

    Якперевірити залишок на цьому електронному квитку??? Через який додаток?

    Ирина Косметико reply Guy Richie

    нібито додаток на телефоні 7pik  але точно не знаю
  • Natali Vasilevna

    Щось мені це нагадує...
    Вже був такий психоз з масками, скандали, поліція. Без масок виганяли .
    Нудно їм там, тепер придумали нову мульку, щоб людей в "тонусі" тримати.
    Нормально жити тепер нам заборонено.
  • Тетяна Скопецька

    Сьогодні їду у напівпустому тролейбусі і так тихо і спокійно. Аж тут вриваються контролери. Одна з них була дуже агресивна, на всіх підвищувала голос і поводила  себе по хамський м'яко кажучи. Знайшла вона все таки жінку з двома малими дітками яка їхала з грошима в руках. Вийти не дала. Що там творилося не передати. Діти кричали і плакали бо злякалися агресивної контролерки яка кричала на їхню маму. У мене аж руки почали труситися, я доросла людина а що говорити про дітей. За маму все таки провалідували електронним квитком що б припинити той жах який творився в тролейбусі.
    Висновок такий. Контролери не комптентні, ведуть себе не професійно. Простими словами дорвалися до влади.

    Тетяна Скопецька reply Тетяна Скопецька

    Людмила Литвиненко весь тролейбус просив відпустити, всі обурювалися. І люди з тролейбуса провалідували за жінку.  

    Сергій Мемрак reply Тетяна Скопецька

    Юля Мендрик ой ой

    Людмила Литвиненко reply Тетяна Скопецька

    Юля Мендрик дорвалися бидло до влади. В ніхто не заступився за жінку з дітьми,.?

    Юля Мендрик reply Тетяна Скопецька

    Я, б їй дала 😠😡(!!!! Хай би тільки голос підвищила:(!!!!!

    Ольга Владимирова reply Тетяна Скопецька

    Тетяна Скопецька А у нас все робиться через задницю. Система не досконала, аби ввести нові правила. Про це нововведення багато людей ще не знають. А ці, так названі контролери - хабалки як із звіринця повискакували, людяності в них а ні на грош. Вислужуються, аби не звільнили.

    Ирина Косметико reply Ольга Владимирова

    а хто взагалі має право кричати на вас? в тролейбусі чи в магазині?
    повернулись 90ті? з наглими тупими контролерами??
    я б не дала на себе кричати і доводити до стресу моїх дітей.
    Да контролери всі яких бачила - якась хабальня

keyboard_arrow_up