Електросамокати на дорогах Хмельницького: історії аварій та п’яної їзди

Електросамокати на дорогах Хмельницького: історії аварій та п’яної їзди
  • Їздять по проїжджій частині, керують п’яними і змушують батьків платити штрафи.

  • Зібрали історії із електросамокатами на дорогах Хмельницького.

  • Дізналися, що на думку експерта варто змінити в правилах користування електросамокатами.

Останні роки в Україні більшає випадків ДТП за участі електросамокатів. Про це свідчать дані Опендатабот за 2019-2024 роки.

Журналістка vsim.ua звернулася із інформаційним запитом до ГУНП в Хмельницькій області, аби дізнатися статистику випадків на дорогах Хмельниччини за участі електросамокатів. Термін відповіді на запит вже минув, а відповіді так і не надали. 

Однак, як розповідають хмельничани, на дорогах Хмельницького все частіше помічають водіїв двоколісних. Ті, за словами містян, їздять як по велодоріжках, так і по проїжджих частинах. 

Відео дня

Підтвердження таким випадкам є у Єдиному державному реєстрі судових рішень. Там вже винесені постанови по деяких аваріях та інших випадках, які ставалися цього року із водіями електросамокатів. До слова, ними керують не завжди повнолітні. Як от, у ДТП, що сталася у Ружичній 17 серпня. Підліток, який їхав на електросамокаті, зіткнувся із автомобілем «Ford». 

В результаті ДТП 13-річний школяр отримав тілесні ушкодження у вигляді переломів кісток стегна та коліна, закритої черепно-мозкової травми та забоїв. Його госпіталізували до травматологічного відділення міської дитячої лікарні. У поліції щодо даного факту відкрили кримінальне провадження. 

Які ж історії трапляються за участі електросамокатів на дорогах Хмельницького? Розповідаємо далі, на прикладі адміністративних правопорушень. 

За кермом – неповнолітні

Ця аварія сталася 13 липня цього року, на Озерній. Неповнолітній рухався на електросамокаті, поза пішохідним переходом. Виїжджаючи на проїжджу частину вулиці Джерельної, він зіткнувся з автомобілем «Opel Astra». Обидва транспортні засоби отримали механічні пошкодження. Також травмувася малолітній водій електросамоката, – йдеться в матеріалах справи.

Щоб задокоментувати факт аварії, на місце прибули патрульні. В результаті – до адміністративної відповідальності притягнули матір неповнолітнього водія. Суд визнав її винною за ч. 1 ст. 184 КУпАП (Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей). На неї було накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження. 

Ще одна ДТП із малолітнім водієм електросамоката сталася 11 липня, цього року, на вулиці Романа Шухевича,що в Гречанах. Рухаючись в крайній правій смузі, він змінив напрямок ліворуч. Таким чином допустив наїзд на автомобіль «Mitsubishi Outlander», який рухався в попутному напрямку. 

В результаті аварії, йдеться в Єдиному державному реєстрі судових рішень, автівка отримала механічні пошкодження. А водій електросамоката – тілесні ушкодження. 

Суд притягнув до відповідальності матір малолітнього водія. На судове засідання жінка не з’явилася. Її судили за ч. 2 ст. 184 КУпАП (Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей). На неї наклали штраф – 1 700 гривень. 

Самокату можуть не надати перевагу в русі

3 липня цього року, на Романа Шухевича в Гречанах, зіткнулися «Opel Astra» та електросамокат «Electric Scooter G4».

У матеріалах справи зазначено, що водій автоомобіля, виїжджаючи із житлової зони, не надав дорогу електросамокату. Той їхав зліва направо, відносно його руху. В результаті ДТП, водій двоколісного отримав тілесні ушкодження. А обидва транспортні засоби – механічні пошкодження.

Водія автівки судили за ст. 124 КУпАП (Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна). Його визнали винним і призначили штраф – 850 гривень. 

Ще одна аварія сталася 10 липня, близько 18 години. По Старокостянтинівському шосе рухався електросамокат. Як йдеться в матеріалах справи, його водій не був уважним й не обрав безпечної швидкості. Тож це призвело до зіткнення із автомобілем «Skoda Fabia», який рухався попереду.

В результаті ДТП, транспортні засоби отримали механічні пошкодження. Водія електосамоката судили за ст. 124 КУпАП (Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна). Його визнали винним й наклали адміністративне стягнення у вигляді штрафу — 850 гривень. 

За кермом – п’яні водії 

24 травня цього року, вулицею Проскурівською рухався електросамокат «Ninbot G30max». Ним керував п’яний водій. Його зупинили патрульні й запропонували пройти огляд за допомогою приладу Драгер. Результат –  2,64 проміле, що в 13,2 рази перевищує допустиму норму.

Водія притягнули до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 130 КУпАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції). Покарання – штраф 17 тисяч гривень. 

4 липня, близько 3 години ночі, на Кам’янецькій зупинили п’яну водійку електросамоката «Ninbot G30Р». Вона відмовилася проходити тест на стан сп’яніння. Проте, як йдеться в судовому реєстрі, мала порушення координації рухів та мови.

На неї склали адміністративні матеріали і направили справу до суду. Водійку визнали винною за ч.1 ст. 130 КУпАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції). Їй призначили штраф 17 тисяч гривень. 

«Давно пора навести лад» 

Адвокат Вадим Володарський розповідає, що електросамокатами, як правило, користуються люди без навичок керування та без необхідних документів. Хоча, за його словами, водії мали б мати посвідчення водія, категорії А1. 

Крім того, експерт зазначає: електросамокат не призначений для участі в дорожньому русі. Адже він має погану стійкість й сумнівну гальмівну систему. А світлотехніка у більшості випадків не відповідає тій, яку повинні мати дорожні транспортні засоби. 

На думку адвоката, на вище описані порушення мають реагувати правоохоронні органи. До того ж йдеться не лише про власні електросамокати громадян, а й ті, що надаються в прокат.

- З правової точки зору, якщо електросамокат має двигун до 4 кВт, то він відноситься до: " А1 - мопеди, моторолери та інші двоколісні (триколісні) транспортні засоби, які мають двигун з робочим об'ємом до 50 куб. сантиметрів або електродвигун потужністю до 4 кВт". Відповідно, водій такого електросамоката, щонайменше, повинен мати посвідчення водія даної категорії, а сам транспортний засіб – реєстрацію. Тобто, використання електросамокатів без посвідчення водія та реєстрації, по-перше, є незаконним. А якщо це прокат – то мова йде про послуги, які становлять небезпеку для людей, а також незаконну передачу керування транспортними засобами особам, які не мають посвідчення водія відповідної категорії. 

- На жаль, ані на сам факт такої їзди, ані на порушення водіїв електросамокатів поліція у нас на практиці не звертає уваги. Тож це призводить до збільшення кількості порушень з їхнього боку. Окрім того, Держспоживслужба, на превеликий жаль, не втручається у діяльність фірм, які надають напрокат електросамокати та електроскутери. А із цим давно пора навести лад, – додав він.

Читайте також: У Хмельницькому зміниться графік руху автобуса №5

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up