Хмельницькому не вистачає 49 водіїв тролейбусів. Їм платять у середньому 10 тисяч гривень

Хмельницькому не вистачає 49 водіїв тролейбусів. Їм платять у середньому 10 тисяч гривень
Тролейбус у Хмельницькому. Фото з сайту commons.wikimedia.org
  • У тролейбусному підприємстві працюють 153 водія, а потрібно 202.

  • Працівників закликають безкоштовним навчанням, зарплатою, надбавками та навіть житлом.

  • Однак водіїв все одно не вистачає. Чому?

Вже зовсім скоро хмельницький «Електротранс» має отримати нові тролейбуси. Повідомлення про укладення договору лізингу з’явилося на сайті корпорації «Богдан» 27 травня. Саме тролейбуси цього виробника мають надійти у Хмельницький. Як розповідав журналістам vsim.ua заступник міського голови Хмельницького Андрій Бондаренко, перші машини мали надійти у червні.

Однак згодом директор «Електротрансу» Віктор Паламарчук повідомив, що перші тролейбуси мають надійти пізніше, на початку липня. Загалом їх має бути 10, з них 5 зможуть їздити там, де немає контактної мережі. Придбали нові тролейбуси разом зі ще 10 автобусами на умовах лізингу. Гроші за них виплачуватимуть протягом 5 років. На сайті корпорації «Богдан» повідомляли, що загальна сума контракту становить майже 100 мільйонів гривень.

Бракує водіїв

Тим часом в «Електротрансі» водіїв тролейбусів менше, ніж потрібно. Такий висновок можна зробити з відповіді на запит, який ми надіслали в управління транспорту та зв’язку. У документі вказано, що станом на 20 червня в «Електротрансі» працювали 153 водія. А для повного оптимального використання тролейбусного парку потрібно було 202 водія. Готовими возити хмельничан були 82 тролейбуси.

Ми вирішили з’ясувати, чим зумовлений дефіцит водіїв на підприємстві. За інформацією управління транспорту, середня зарплата водія тролейбуса становить 10 103 гривні. Умови оплати праці передбачають премії та надбавки, зокрема за вислугу років, класність, роботу у святкові та вихідні дні. Зарплата без надбавок становить 7026 гривень за умови відпрацювання місячної норми — 166,9 години. За годину роботи платять 42,1 гривні.

Навчають безкоштовно 

За словами директора «Електротрансу» Віктора Паламарчука, на підприємстві постійно набирають людей на безкоштовні курси водіїв тролейбусів. Аби навчання почалося, потрібно набрати щонайменше 12 осіб. Зараз на навчання погодилися шість хмельничан, відповідно, курси почати не можуть. Аби зареєструватися на навчання, потрібно відповідати двом вимогам: мати вік від 21 до 45 років та придатний для цього стан здоров’я. Триває курс 5,5 місяця.

Під час навчання виплачують стипендію за рахунок центру зайнятості. Її розмір залежить від того, якою була заробітна плата на попередньому місці роботи, але не менше за 1500 гривень. Щоб закликати хмельничан ставати водіями, вдаються до різних способів: розміщують повідомлення у тролейбусах, на телеканалах та у газетах. Однак Віктор Паламарчук говорить, що користі такі оголошення не дають. Більшість учасників курсів раніше працювали в «Електротрансі», наприклад, кондукторами. Директор підприємства говорить, що вони вже знають про роботу зсередини і виявляють бажання працювати водіями.

Завершити курс навчання вдається не всім. Так, минулого разу набрали 14 осіб, з яких завершили курс 9. Основною причиною дефіциту водіїв на підприємстві Віктор Паламарчук вважає низьку заробітну плату. На його думку, вона мала б бути при виконанні норми годин на рівні 10 000 гривень, а не близько 7000 гривень, як зараз. Директор каже, що багато хто виїжджає з країни у пошуках кращої зарплати. Разом з тим, відтік водіїв тролейбусів з підприємства вдалося стабілізувати. Від початку 2019 року «Електротранс» залишили лише 2 водія. Віктор Паламарчук каже, що частково причиною цього була видача працівникам квартир. Так, протягом 2017 — 2018 років видали 25 квартир. Ще 17 мають видати найближчим часом.

Нові купують, а старі списують

Директор «Електротрансу» говорить, що нові тролейбуси не збільшать дефіцит водіїв на підприємстві. Пояснює, що старі тролейбуси будуть або консервувати, або списувати. Віктор Паламарчук каже, що деякі машини відпрацювали по два—три терміни експлуатації. Вони вже фізично й морально застарілі, і на них складно знаходити запасні частини.

Віктор Паламарчук говорить, що на підприємстві також є дефіцит кондукторів, при чому навіть більший, ніж водіїв. Журналісти vsim.ua вже розповідали, що деякі тролейбуси в місті працюють без кондукторів, а гроші за проїзд збирають водії. Таке практикують і досі, адже кондукторів менше, аніж водіїв. При цьому на підприємстві змушені просити працівників брати по дві зміни. Якщо кондуктор відпрацьовує норму годин, то на руки йому платять 6500 тисяч гривень.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (17)
  • валентина

    Просто ета работатне продумана. Весь день за рулём, а покушать? То есть весь день быть голодным? А извените где в туалет сходить? Тролейбусники ведь не биороботы. Не андроиды. На конечных остановках должен быть буфет , микроволновка, туалет , електрочайник. Там ведь люди, а не животные с зоопарка ездят. А опасно как , таксисты, бусики подрезают , потому что спешат заработать. Если какая-то авария, то что , потом 29 лет бесплатно работать? Должна быть как в Европе страховая компания , троллейбус должен быть застрахован. Водитель тоже должен быть застрахован. Также видеокамеры в тролейусах, как в Европе должны быть . Но в той же Польше проезд 5 мин 14 грн, а 25 минут проезда в троллейбусе  24 грн,
  • Андрій Краковецький

    дайте поміркую  отримувати в тролейбусному депо 10000 гривень чи 1300 євро в Польші......... я думаю тут думати взагалі не треба! квартирами людей не заманиш на роботу з маленькою зарплатою! люди попрацювавши в Польші кулька років самі куплять собі квартиру

    Олександр Симчишин reply Андрій Краковецький

    Якщо тарифи будуть як у Польщі, то і зарплати будуть аналогічно як у Польщі. А якжк ви хочете? Тарифи, ціни як в Україні, а зарплати як у Європі?
  • Олександр Симчишин

    А коли була загострена ситуація із підняттям вартості на проїзд, то я писав, що з такими тарифами скоро пасажири будуть ходити пішки або їздити на розвалюхах. То як? Був я правий? Починаєте ходити пішки, їздите на розвалюхах далі?
  • Олександр Симчишин

    Може досить проводити свободівському меру піар за рахунок працівників тролейбусного підприємства і підняти їм зарплати, піднявши тарифи удвічі?

    валентина reply Олександр Симчишин

    Ну с одной стороны в Киеве уже давно проезд в троллейбусах по 10 грн . А с другой стороны, с села перебралось или приезжает 3000000 льготников , которые катаются бесплатно, о чем думала областная рада, когда их размнаживала ??? То как поднять зарплату? Чем ? Есть вариант, ввести е квыток, облоасна рада пускай платит за своих, а Хмельницкая рада за 3000 льготников за своих. Льготников с сел в 3000000/3000=в 1000 раз больше Их с сел больше , и льготников больше . А она не может заплатить, потому что фермеры не платят налог и в пенсионный так как надо , а все деньги вместо етого отдают на паи. В се вместе за год они заплатили аж 2 млн грн , в той час наши челночнеки ППшники 650 млн грн.

    Олександр Симчишин reply валентина

    Я сам місцевий. Але заради справедливості. У Києві льготники з усієї України і що? Така доля обласних центрів і столиці, інших великих міст і взагалі міст
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Хмельницького за сьогодні
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому
keyboard_arrow_up