Контроль за якістю ремонтів доріг у Хмельницькому: як було раніше та що зміниться (ФОТО)

Контроль за якістю ремонтів доріг у Хмельницькому: як було раніше та що зміниться (ФОТО)
  • Роками виконані підрядниками ремонти приймали «під чесне слово».

  • На роботи виділяли десятки мільйонів у той час, коли місто не мало власної лабораторії для перевірки якості.

  • Аби підготувати приміщення та придбати обладнання, комунальне підприємство самостійно шукало гроші.

Хмельницькі чиновники роками витрачали десятки мільйонів гривень з бюджету на ремонти доріг, не забезпечуючи при цьому належного контролю якості. Тепер же місто має власну лабораторію, яка підпорядковується комунальному підприємству «Технагляд». Воно самостійно шукало гроші, аби її облаштувати. Розповідаємо про все детальніше.

Що будуть робити в лабораторії

Нову лабораторію КП «Технагляд» офіційно презентували вчора, 20 травня. Вона розташована за адресою провулок Човновий, 11, тобто на набережній Південного Бугу. Складається лабораторія з трьох кімнат. Перша з них — це робочий кабінет, друга — склад для зразків асфальту, які називаються кернами. Третє приміщення — це власне лабораторія, де розміщене все обладнання.

Призначена нова лабораторія для перевірки якості асфальтобетону, а саме визначення його марки, типу, щільності при укладанні та водонасичення. Для відбору кернів у лабораторії є керновідбірник. Це прилад, який вирізає з асфальтобетону шматок у вигляді циліндра.

Відео дня

Для дослідження можна відбирати керни в асфальтному заводі, з дорожнього полотна та з авто, яким привозять асфальтобетон до місця проведення робіт. Як розповідають чиновники, відбори кернів робитимуть без попередження, при чому і на тих об’єктах, де підприємство здійснює технічний нагляд, і на всіх інших дорогах міста.

Тип та марку асфальтобетону визначають, роздроблюючи зразок та просіваючи його через сита, які є в лабораторії, та зрештою отримуючи окремі його складові. Для решти випробувань потрібно виготовити тестовий зразок, розправивши асфальтобетон у спеціальній печі.

Для визначення водонасичення зразок зважують, витримують у воді та знову зважують. За різницею ваги в першому та другому випадку і визначають водонасичення. Якщо цей воно занадто велике, то дорожнє покриття руйнується протягом двох-трьох років.

Для визначення щільності зразок кладуть у прес, який стискає його доти, доки не виникає деформація. За показником прикладеної до зразка сили вираховують коефіцієнт ущільнення. Норми показників є різними для різних типів та марок асфальтобетону. Випробування одного зразка триває 2-3 днів. За результатами складається протокол у двох екземплярах.

— Тепер якість контролю, якість перевірки технічно у нас суттєво зростає. Я дуже сподіваюся, що з допомогою цього буде момент профілактики для підрядників. Вони тепер будуть розуміти, що вони, умовно кажучи, папірцем не обійдуться, їм треба буде пройти всі ті сім кіл пекла, які ми забезпечимо для них, аби дійсно ми мали якісне дорожнє покриття, — розповів під час презентації міський голова Олександр Симчишин.

Як контролювали ремонти доріг раніше

До запуску лабораторії у Хмельницькому не було належного контролю якості виконання робіт. Після того, як чиновники замовляли ремонт чи будівництво дороги, замовляли також технічний нагляд. Договори укладали з уже згаданим «Технаглядом». Проте підприємство могло перевірити лише товщину покриття.

Підрядники були зобов’язані не тільки зробити ремонт дороги чи збудувати її, а й надати протоколи випробування з власної або сторонньої лабораторії. Тобто фактично роботи виконували «під чесне слово».

— Обходилася зазвичай паперами, які надавав підрядник, і ми зрозуміли, що він 100% дасть позитивні папери. Він же не дасть будь-яких інших. Воно ніби й дозволяє законодавство так регулювати, що він сам привозить випробувальні акти зі своїх лабораторій і ми ними керуємося. Зрозуміло, що довіри до них немає ніякої, — розповів міський голова Олександр Симчишин.

Притягнути підрядника до відповідальності можна було лише тоді, коли проблеми буквально «вилазили на поверхню». Наприклад, якщо протягом терміну гарантії на покритті з’явилися тріщини. До слова, термін гарантії складає від одного до п’яти років залежно від конкретного об’єкта.

Притягнення до відповідальності має два варіанти — змусити переробляти або, якщо недолік був виявлений відразу, просто не платити:

— Мова йде не стільки про притягнення до відповідальності, як є можливість не заплатити. Є дорога, не хоче переробляти, та Бог з ним, не переробляй, але ця дорога нам дісталася безкоштовно. Якщо дорога прослужить безкоштовно два-три роки, п’ять років, це ж чудово, ми потім візьмемо її переробимо, але вже заплатимо за це гроші, — розповів заступник міського голови Василь Новачок.

Як створювали лабораторію «Технагляду»

2019 року «Технагляд» отримав доручення підготувати приміщення, придбати обладнання, пройти сертифікацію і запустити власну лабораторію. Про це розповів Олександр Симчишин. На все це не виділяли гроші з міського бюджету, а використали власні гроші «Технагляду» — 1 140 000 гривень. Тобто в той час, коли з бюджету щороку йшли десятки мільйонів гривень на ремонти та будівництва доріг, «Технагляд» шукав мільйон гривень на те, щоб забезпечити належний контроль якості виконання робіт.

Аби працювати у лабораторії, два працівники «Технагляду» пройшли навчання у ПАТ «Шляхово-будівельне управління №56». Зрештою лабораторія пройшла перевірку та 5 травня отримала сертифікат державного підприємства «Укрметртестстандарт». Обладнання в лабораторії переважно італійського виробництва.

Аналогічні лабораторії вже мають ПАТ «ШБУ №56» та ТОВ «СТЛ+М». Також подібна лабораторія є в ДП «Хмельницький облавтодор», але вона менша та має старіше обладнання. До слова, перші два підприємства неодноразово вигравали тендери на ремонт доріг Хмельницького.

За словами директора КП «Технагляд» Андрія Петрука, технічно в лабораторії є можливість проводити випробування інших матеріалів, наприклад, цегли, пінополістиролу та мінеральної вати. Але щоб робити офіційні випробування, потрібно отримати відповідні сертифікати. Як розповів під час презентації Олександр Симчишин, у перспективі планують придбати також обладнання для хімічного аналізу асфальтобетону.

Чим займається КП «Технагляд»

Комунальне підприємство «Технагляд» заснували рішенням міської ради 2 квітня 2008 року. До сфери діяльності підприємства належать:

Директор підприємства Андрій Петрук розповів, що такі послуги надають не тільки міським комунальним установам, а й іншим організаціям та фізичним особам, при чому не тільки в Хмельницькому, а й в області.

«Технагляд» не має ніяких лабораторій, окрім тієї, яка була презентована 20 травня. Випробування за необхідності замовляють у приватних підрядників:

— Ми не можемо мати 10 лабораторій, тому що їх не потрібно. Якщо нам потрібні щось випробувати, що ми не маємо можливості тут (у новій лабораторії — прим. авт.) зробити, у нас є укладені угоди ще з двома лабораторіями, де ми можемо зробити ці випробування. Одна лабораторія належить «ШБУ №56». У них аналогічна лабораторія, просто є більше випробувальних приладів. Друга лабораторія — це «СТЛ+М», але туди ми поки що не зверталися, тому що нам не потрібно було, ми зверталися до «ШБУ №56». Там надавали всі послуги, які нам необхідні, — розповів Андрій Петрук у коментарі журналістам vsim.ua.

Втім, відсутність власних лабораторій не заважала «Технагляду» отримувати більшість замовлень на технічний нагляд від комунальних структур:

— Комунальний «Технагляд» у нас здійснює абсолютну більшість технічного нагляду за об’єктами, які будуються і ремонтуються в Хмельницькому. Це і нове будівництво, і капітальний ремонт, і поточний ремонт усіх видів, — розповів Олександр Симчишин.

До прикладу, за останні 5 років управління ЖКГ (зараз управління комунальної інфраструктури) уклало з «Технаглядом» 205 угод на суму 6,62 мільйона гривень, управління капітального будівництва — 17 угод на 5,47 мільйона, управління праці та соціального захисту населення — 64 угоди на 0,11 мільйона, «Хмельницькводоканал» — 68 угод на 1,3 мільйона. Такі дані є на порталі z.texty.org.ua.

Читайте також: Чому довго не асфальтують вулиці після ремонтів «Хмельницькводоканалу»

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Хмельницького за сьогодні
15:19 Аварія з чотирма травмованими: на Шепетівщині судитимуть винуватця 14:51 Безкоштовні квартири від міськради. Звідки беруться та хто отримує 14:05 На Хмельниччині голову ВЛК спіймали на хабарі 13:12 Майже 120 тисяч гривень віддали аферистам мешканці Хмельниччини Від читача 11:45 Підприємствам теплопостачання продовжили режим ПСО 12:24 На Хмельниччині чоловік наловив риби на 150 тисяч: в поліції відкрили провадження photo_camera 11:46 Сім’ям загиблих воїнів з Хмельницького району вручили нагороди: імена Героїв photo_camera 10:45 На авто хмельничанина впало дерево. Він відсудив в комунальників майже 80 тисяч 09:35 На Хмельниччині прощаються із військовим і начальником ТЦК Павлом Джигуном 20:58 Герою Олександру Швецю встановили дошку пам’яті у Кам’янці-Подільському 20:08 На Хмельниччині 30 громадян задекларували свої доходи на мільйон 20:06 Рідним загиблих воїнів з Хмельницького району вручили ордени «За мужність» 19:29 5 депутатів з Хмельницького не задекларували житло (СПИСОК) 18:16 15 років за ґратами проведе хмельничанка, яка навела ракети на Полонщину 18:06 Що задекларували лікарі хмельницьких МСЕК: проаналізували статки голів комісій photo_camera 17:45 У Старокостянтинові масово звільняються лікарі: деталі 17:19 Захисник після реабілітації склав іспит в автошколі для осіб з інвалідністю на Хмельниччині 16:33 На Нетішинському водосховищі встановлюють штучні нерестовища
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому Ваші відгуки про послуги у Хмельницькому
keyboard_arrow_up