Часто ремонти водогонів та каналізаційних труб потребують зняття асфальту з доріг та тротуарів.
Завершивши роботи, комунальники засипають все ґрунтом та щебенем.
А от нового асфальту доводиться чекати тижнями й місяцями.
Наприкінці лютого цього року працівники «Хмельницькводоканалу» почали ремонт каналізаційного колектора біля міської лікарні. Через це на вулиці Шевченка обмежили рух транспорту. Завершивши ремонт, комунальники засипали яму на місці дороги та тротуару щебенем.
Минуло майже три місяці, але біля міської лікарні все так і лишилося. Нового асфальту на ділянці, де проводився ремонт, не з’явилося. Прессекретар «Хмельницькводоканалу» Анна Помаранська повідомила журналістам vsim.ua, що відновленням покриття після ремонтів займається комунальне підприємство по будівництву, ремонту та експлуатації доріг. Підприємство дає заявку на ремонт відразу після того, як завершить роботи.
Ми звернулися до КП БРЕД, аби дізнатися, від чого залежить термін відновлення покриття. Нам пояснив головний інженер підприємства Володимир Шваєнко:
— Термін відновлення покриття залежить від глибини. Якщо це дуже глибоке розриття, там дійсно потрібний певний час перед тим, як безпосередньо вже заасфальтувати. Треба кілька разів перед асфальтуванням ущільнювати сам ґрунт і щебінь, яким зароблено розриття. Якщо неглибоке, то можна відразу, але ми, оскільки маємо ще планові роботи по поточному ремонту по місту, то плануємо так, щоб бригади працювали в певному районі й в тому ж районі тоді заробляємо відповідно і розриття «Хмельницькводоканалу», так само Хмельницький МРЕМ і «Хмельницькгаз», — сказав інженер.
Як розповів Володимир Шваєнко, ґрунт та щебінь можуть ущільнюватися з часом самі по собі. Разом з тим дорожники «допомагають» спеціальною технікою — віброплитами та пневмотрамбовками. Якщо вологи недостатньо, місце розриття заливають водою, а вже потім ущільнюють спецтехнікою.
За словами головного інженера, кожен об’єкт індивідуальний — як при ремонті дороги, так і при відновленні покриття після розриття. Якщо після запуску віброплити чи пневмотрамбовки ґрунт зі щебенем не просідають, то це означає, що розриття можна асфальтувати.
За інформацією системи Prozorro, за останні три місяці «Хмельницькводоканал» уклав з КП БРЕД дев’ять договорів на поточний ремонт вулиць міста. Загальна сума склала понад 35 тисяч гривень.
Нагадаємо, що ми вже неодноразово писали про наслідки недостатнього ущільнення ґрунту. Так, у середині квітня користувачі соцмереж помітили просідання тротуарної плитки у сквері Бандери на розі з Зарічанською. Заступник міського голови Хмельницького Василь Новачок розповів тоді журналістам vsim.ua, що за рік до укладання покриття там замінили каналізаційний колектор, розміщений на глибині трьох метрів.
Чиновник також сказав, що працівники «Хмельницькводоканалу» недостатньо ущільнили ґрунт. Також недопрацював і підрядник, ТОВ «ТОМ-ІнвестБуд». Через усе це й з’явилося просідання.
Схожа ситуація була біля новозбудованого майданчика у школі №1 в жовтні 2020 року. Там також просіла тротуарна плитка. Причиною було те, що працівники «Хмельницькводоканалу» не забезпечили достатнє ущільнення ґрунту, коли прокладали трубу.
Читайте також: Старокостянтинівське шосе розширять на перехресті з Зарічанською: навіщо це потрібно
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.