Проблема переповненого громадського транспорту завжди турбує населення та викликає безліч суперечок. Хмельницькі тролейбуси та маршрутки в години пік - не виняток. Щоб дістатися на роботу іноді доводиться виходити на зупинку за годину-півтори.
Сісти у тролейбус з 7.30 до 9.30 буває вкрай проблематично. Молодь скаржиться, що пенсіонери займають всі місця, а діти не можуть нормально доїхати до школи. Сварки на цю тему в тролейбусах не рідкість. Неодноразово свідками конфліктних ситуацій були і журналісти vsim.ua, тому вирішили дізнатися куди ж насправді їдуть пенсіонери.
З 7.30 ранку на тролейбусних зупинках завжди людно. Хто поспішає на роботу, хто до школи чи на навчання до університету, хто в поліклініку, на ринок чи у соціальних справах. Їхати потрібно всім. Особливо завантажені тролейбуси, які курсують через центр, на речовий ринок.
В 7-А з першого разу можна і не потрапити, журналісти змогли сісти лише на третій тролейбус в районі залізничного вокзалу, в два попередніх о 8.08 та 8.15 зайти, через переповненість, не вдалося. Наступний прийшов із запізненням в 12 хвилин.
Найцікавіше починається вже в салоні. Триматися за поручень тут змоги немає, зазвичай, вас просто притискають так, що рухатися взагалі неможливо. Тому кошти на проїзд варто готувати заздалегідь, ще на зупинці. Тролейбус повний, проте роботи для кондуктора не так вже й багато, більша частина пасажирів - пільговики. В основному їдуть у поліклініку, на ринок, до дітей або онуків, в Пенсійний фонд або у справах соцзахисту. Зазвичай в державних установах черги, тому займати місце потрібно заздалегідь.
Сергій Олександрович, 70 років
Сергій Олександрович – колишній військовий. На пенсії вже 8 років. Але продовжує працювати – дідусем. Через день з самого ранку він їздить із мікрорайону Ракове на Зарічанську до своєї доньки няньчити маленьких онуків.
- Дочка одна не справляється, онуки – бешкетники ще ті. З двома важко от я і допомагаю як можу, - говорить чоловік. В ранковий час тролейбус завжди повний, їхати потрібно всім.
Та чоловік не скаржиться, охоче поступається місцем бабусям та вагітним жінкам. На молодь не ображається, хоч часто доводиться слухати нарікання на пенсіонерів.
- Раніше, коли ще не було онуків, часто сідав у полу пустий тролейбус та катався містом, вивчав вулиці, історичні місця та новобудови. Багато ходив пішки, цікавився архітектурою. Зараз моє найбільше захоплення – онуки.
Ольга Михайлівна, 65 років
Пані Ольга говорить, що заходить у тролейбус не часто. Зранку намагається взагалі не їздити громадським транспортом. Розуміє, що працюючим потрібно на роботу, а дітям до школи.
- Вранці тролейбуси повні дуже, я не їжджу так рано. Хоча іноді доводиться. Ось сьогодні записали на прийом до стоматолога на 9.00, довелося їхати. Вчора зламала зуб, болить, їду лікувати.
Бабуся Галина, 69 років
Бабуся Галина теж не частий гість у тролейбусі, їздить лише до поліклініки або, рідко, до Управління праці та соціального захисту населення. Щоб зайняти чергу, доводиться їхати в години пік.
- Викликали в СОБЕС, треба довести документи по субсидії. А то не дадуть з цього місяця, що тоді робити. Пенсія така, що без допомоги не можна прожити. Більша половина йде на ліки, якщо не буде субсидії, то й без хліба залишимось. А сьогодні ще й подругу зустріти треба, приїхала з іншого міста до мене в гості. Тому їду зранку, - пояснює бубуся.
Ігор Євгенович, 69 років
Ігор Євгенович, в свої 69 років ще працює. Не на камеру говорить, що на пенсію не проживеш, тому спочивати ніколи. Щодня їздить на роботу. Скаржиться, на маршрут №3 і №10.
- Рано ще їхати можна, особливо якщо тролейбус іде за графіком без запізнень. А от ввечері додому повертатися важко. Тролейбуси №3 і №10 ходять рідко, завжди забиті. Після 20.00 дістатися з роботи додому проблематично.
Їхати в громадському транспорті в години пік, пенсіонерів, переважно, штовхає життєва необхідність. Потрібно пам'ятати, що рано чи пізно ми всі будемо старенькі і ставитися до них більш стримано і з повагою.
Кондуктор Наталія розповідає, що на її маршруті № 7-а є і постійні “клієнти”.
- Є бабуся, яка їздить з нами тролейбусом разів зо три точно, а то й, буває, 4-5 на день. Одного разу я вже набралася сміливості, та запитала “Куди ви їдете?”. На що вона відповіла: “В мене є сусідка, яка торгує молоком на ринку, от я і їду подивитися чи вона щось продала чи ні. Якщо продала, то я повернуся додому, та й прокляну її добряче. Якщо ж не продала, зі спокійною душею вип'ю чаю, і знов поїду за нею слідкувати.” Буває й так, - сміється Наталія.
Кондуктор розповідає, що нещодавно була у Львові і там, говорить, проблем із переповненими тролейбусами в години пік немає.
- Діти спокійно собі їдуть до школи, немає штовханини. А все тому, пояснює, що обмежили години пільгового проїзду. Тобто з 7.00 до 10 чи 11 зранку і з 17-ї години ввечері немає соціальних пільг для населення. Пенсіонери без необхідності в транспорті не катаються, бо за це доведеться тоді платити. Таким чином розвантажили тролейбуси і людям, як на мене, краще. От би і у нас так зробили, - говорить Наталія.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
ksjd Л
Пасажир
Dmitry Dzubak reply Пасажир
Скільки там в нас пенсія зараз?
Ще "подобається" коли в траліках кондуктор видає квитки пільговикам, а вони їх шарахаються, ніби їм сибірську язву вручають.
Мова не про те, щоб забрати пільги, а якось трохи обмежити це діло.
____
Ага тако виглянеш на двір і прям дивуєшся наскільки в нас "бідні" люди. Ще років 10 назад, двір майже пустий був, а зараз нема як пройти від машин...
ksjd Л reply Пасажир
Александр Черненко reply Пасажир
Valeriy Savenko
)
Jar Kordon