На Хмельниччині закінчили ремонт дороги, який тривав понад 4 роки (ФОТО)

-
На стан дороги в бік Вінниччини нарікало багато водіїв.
-
Її взялися ремонтувати, залучивши підрядника з Китаю.
-
Згодом його довелося змінювати через повільну роботу.
На Хмельниччині завершили капітальний ремонт частини дороги М-30, який тривав чотири роки. Йдеться про ділянку від Голоскова Меджибізької ОТГ до межі з Вінницькою областю у Летичівській ОТГ. Вона має протяжність майже 41 кілометр. Так довго ремонт тривав не через складність ремонту, а через проблеми з підрядником. Розповідаємо деталі.
Зробити ремонт на згаданій дорозі запланували ще 2015 року. Тоді «Укравтодор» уклав угоду про співпрацю з Міжнародним банком реконструкції та розвитку. 2017 року тендер виграла китайська компанія «Xinjiang Communication Construction Group Co.» Через це, до слова, ділянку й почали називати «китайською». Фірма мала виконати роботи за півтора року.
Почали ремонт навесні 2018 року. З самого початку темпи виконання робіт були дуже низькими. У травні того року на ділянку приїжджав тодішній прем’єрміністр України Володимир Гройсман. Він говорив, що занепокоєний обсягами робіт, та висловлював своє незадоволення працівникам китайської фірми.
Станом на травень 2019 року, тобто через рік після того, підрядник виконав 1% робіт замість 70% запланованих. Про це у своєму блозі на сайті «Центр транспортних стратегій» написав перший заступник голови «Укравтодору» Андрій Івко. Відтак договір з китайською компанією розірвали й за погодженням з МБРР розпочали новий тендер у травні 2020 року.
Переможцем у закупівлі стала турецька «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi A.S.» Сума контракту склала 54,62 мільйона доларів. Такі дані журналісту vsim.ua повідомила фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Юлія Манзяк. Гроші надали у вигляді кредиту. Ще дві іноземні компанії, з Туреччини та Південної Кореї, займалися технічним наглядом. До кінця 2021 року більша частина робіт були виконана.
З початком російського вторгнення всі ремонти припинили. Водночас недоремонтована ділянка на Хмельниччині стала одним з головних евакуаційних шляхів для українців у західному напрямку. Поблизу Летичева утворювалися багатогодинні затори. Коли тимчасові рішення себе вичерпали, в «Укравтодорі» вирішили відновити роботи. МБРР, підрядник та технічні спостерігачі на це погодилися.
Тепер же перший заступник голови «Укравтодору» Андрій Івко повідомив, що роботи на ділянці завершені:
— У рамках контракту частину ділянки реконструювали під параметри 1 категорії, що передбачає чотири смуги руху. Решту капітально відремонтували з улаштуванням третьої смуги руху. Також капітально відремонтували два 71-метрові мости — через річки Південний Буг та Вовк — і 77 водопропускних труб. Роки дискомфорту водіїв та сповільненого трафіку позаду.
Читайте також: У Хмельницькому стали випускати більше тролейбусів. Які маршрути працюють
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Дякуємо, що прочитали. Підтримайте автора та редакцію Всім.юа гривнею

Дякуємо за вашу підтримку!
Війна змінила багато всього, але не нашу мету — розповідати правду, яка важлива сьогодні, як ніколи.
Ваша допомога — це не просто фінансова підтримка. Це ваша довіра, яка дає нам сили. Завдяки вам ми створюємо якісні статті, запускаємо нові проєкти та досліджуємо важливі теми.
Ми залишаємося незалежними, щоб служити тільки вам — нашим читачам. Адже журналістика, яка працює для читачів, — це єдиний шлях до правди.
Кожен ваш донат — це крок до розвитку нашої редакції та збереження свободи слова. Дякуємо, що ви з нами! Разом ми робимо важливу справу для Хмельницького та України.
Вадимич Спец
Ruslan Martyniuk
Александр Антонюк reply Ruslan Martyniuk
Оля Надовська reply Ruslan Martyniuk
Viktor Palamarchuk
Анатолій Гулько