Хмельничани підтримали обов’язкове впровадження кондиціонерів у тролейбусах, автобусах та маршрутках.
У міськраді розглянули пропозицію та готуються прийняти остаточне рішення.
«Хмельницькі автобуси та маршрутки перетворились на справжнє пекло» — з таких слів починається звернення до міської влади, розміщене на порталі місцевих петицій. У тексті пропонується запровадити обов’язкове встановлення кондиціонерів та систем опалення в транспорті Хмельницького. Петиція набрала необхідну для розгляду кількість голосів, тому в міськраді її розглянули та готуються прийняти щодо неї остаточне рішення. Розповідаємо, що ще запропонував автор петиції та яку відповідь підготували чиновники.
Автор петиції, вказаний як «Хмельницький LIVE», пропонував заборонити придбання для міста автобусів, тролейбусів та маршруток, у яких немає заводської системи опалення та кондиціонування. Крім того, автор пропонував зобов’язати перевізників обладнати свій транспорт такими системами до 1 травня 2020 року. А від 1 травня 2020 року, згідно з текстом петиції, в місті мали б застосовувати знижувальні коефіцієнти на вартість проїзду для транспортних засобів, у яких немає кондиціонування чи опалення.
Петиція оприлюднена 3 вересня 2019 року. Відтоді її підтримали 530 людей. Тому звернення розглянули у міськраді та підготували відповідь, яку мають схвалити на засіданні виконавчого комітету.
Чиновники вирішили петицію відхилити, спираючись на ряд обставин. У проєкті рішення пояснюється, що законодавство України не передбачає встановлення для перевізників вимоги щодо наявності системи кондиціонування в салоні транспортного засобу.
У документі визнається, що у разі встановлення кондиціонерів у транспорті могли би бути позитивні ефекти — від комфорту пасажирів до зниження ризику виникнення теплового удару. Разом з тим кондиціонери осушують повітря, що шкідливо для слизових оболонок та дихальних шляхів.
Також у відповіді зазначається, що принцип роботи кондиціонера полягає в охолодження повітря, яке є у салоні транспортного засобу. Для досягнення цієї мети салон має бути закритим. Однак у Хмельницькому відстань між зупинками є невеликою. Через це охолоджене повітря виходитиме назовні щоразу, коли пасажири виходитимуть з транспорту.
«В салонах транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів на маршрутах нашого міста, де відстань між зупинками становить 400-600 метрів, а максимальна — не більше 800 метрів, досягнути бажаного результату досить складно: як тільки температура в салоні після посадки/висадки пасажирів нормалізується, на наступній зупинці двері знову відчиняються і щойно охолоджене повітря виходить назовні. Також, в спекотну погоду пасажири, не відчуваючи бажаного охолодження повітря, відкривають вікна. При цьому об’єм теплого повітря в салоні транспортного засобу знову збільшується, що призводить до неефективної роботи кондиціонера та збільшенню енерговитрат», — сказано у проєкті рішення виконкому.
Також у документі зазначено, що транспортні засоби з системою кондиціонування є дорожчими, аніж без них. Тому впровадження обов’язкової системи кондиціонування може суттєво збільшити на вартість проїзду. В проєкті рішення також йдеться, що системи опалення встановлені у всьому громадському транспорті міста.
Читайте також:
Коли у Хмельницькому запустять «Електронний квиток» для пільговиків
Чому не на усіх маршрутах Хмельницького курсує громадський транспорт
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.