Програма розвитку паркування за 259,5 мільйона: де візьмуть гроші і на що витратять
-
Реалізацію планують фінансувати переважно коштом інвесторів.
-
Більша частина витрат припадає на 2027-2029 роки.
У Хмельницькому готуються затвердити програму розвитку сфери паркування, яка розрахована на 2026-2030 роки. Планується, що сума витрат на неї за ці п’ять років складе майже 259,5 мільйона гривень. Головним виконавцем програми буде комунальне підприємство по організації роботи міського пасажирського транспорту. Проєкт рішення щодо програми опублікований на сайті Хмельницької міськради. Розповідаємо, що збираються робити, скільки це коштуватиме і звідки плануються взяти гроші.
Які є проблеми та що вже зробили?
Метою програми розвитку паркування є, серед іншого, усунення перешкод для громадського транспорту, зменшення навантаження на дорожню мережу та поповнення міського бюджету (безпосередньо завдяки платі за паркування і стягненню штрафів та опосередковано завдяки сплаті податків).
Нині у Хмельницькому під платне паркування офіційно відведені шість зон. Зазначимо, що фактично платне паркування є тільки на половині з них. Це Львівське шосе та вулиці Соборна і Грушевського. Деталі про офіційні зони платного паркування у таблиці.
| Зона | Опис | Площа, кв. м | Кількість місць |
| Львівське шосе | північна сторона від виїзду зі стоянки ринку «Ізіда» до входу в ринок «ВВК Поділля-2»; від входу в ринок «Тісса» до території буд. № 8 | 1300 | 130 |
| Вул. Соборна | від вул. Героїв Майдану до вул. Прибузької | 2738 | 173 |
| Вул. Грушевського | від вул. Володимирської до вул. Староміської | 2523 | 166 |
| Вул. Вайсера | від вул. Володимирської до вул. Кам’янецької | 2012 | 120 |
| Вул. Староміська | від вул. Грушевського до вул. Кам’янецької | 1956 | 131 |
| Вул. Проскурівського підпілля | від вул. Подільської до вул. Вайсера | 594 | 38 |
| РАЗОМ | 11 123 | 758 |
У документів йдеться, що вказана кількість місць для паркування (758) є недостатньою, тоді як автомобілів у місті стає все більше. Чисельність населення Хмельницького оцінюється у понад 270 тисяч осіб. У великих містах та столицях європейських країн кількість паркомісць складає 16-17% від кількості мешканців. Таким чином у Хмельницькому має бути щонайменше 45 тисяч паркомісць.
Ключові проблеми сфери паркування у Хмельницькому, згідно з програмою, такі:
- дефіцит пропускної спроможності основних вулично-шляхових магістралей
- хаотичне паркування транспортних засобів
- відсутність достатньої кількості відведених та спеціально обладнаних майданчиків для паркування, особливо у центральних частинах міста
- відсутність сучасних технічних пристроїв, призначених для сплати вартості послуг з паркування (в тому числі на вже відведених майданчиках для паркування)
- необхідність розвитку та вдосконалення альтернативних способів оплати послуг паркування транспортних засобів
- відсутність надійного та дієвого механізму притягнення водіїв автомобілів до відповідальності за порушення правил зупинки/стоянки/паркування транспортних засобів
- відсутність спецтехніки (автомобільних евакуаторів) для доставляння тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики або стоянки
- відсутність належним чином облаштованих спеціальних майданчиків та стоянок для зберігання евакуйованих транспортних засобів порушників правил дорожнього руху
Що планують зробити?
Витрати на реалізацію програми оцінюються у майже 259,5 мільйона гривень. Більша частина цієї суми — будівництво багаторівневого паркінгу, яке оцінюється у 210,1 мільйона гривень. Реалізація цього проєкту запланована на 2027-2029 роки. Більша частина фінансування, 70%, очікується від інвесторів, решта — з міського бюджету. Всі заходи з фінансуванням переглядайте у таблиці.
| Назва заходу | Роки виконання | Вартість, ₴ |
| Будівництво багаторівневих паркінгів | 2027-2029 | 240 100 000 |
| Придбання спецтехніки для евакуації та доставки тимчасово затриманих автомобілів | 2027-2030 | 7 650 000 |
| Систематичне очищення території від пилу, сміття, листя снігу, криги, обробка протиожеледними матеріалами | 2026-2030 | 5 500 000 |
| Нанесення та відновлення дорожньої розмітки | 2026-2030 | 2 025 000 |
| Обслуговування спецтехніки для евакуації та доставки тимчасово затриманих автомобілів | 2027-2030 | 1 425 000 |
| Утримання та поточний ремонт дорожнього покриття території, а також систем поверхневого водовідведення у межах майданчиків паркування | 2026-2030 | 1 250 000 |
| Очищення, миття, відновлення дорожніх знаків та інформаційних стендів (щитів) | 2026-2030 | 700 000 |
| Облаштування спеціальних майданчиків для зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів та витрати на обслуговування уже облаштованих спеціальних майданчиків | 2027-2030 | 665 000 |
| Забезпечення функціонування технічних пристроїв (технічна підтримка та програмне забезпечення) | 2026-2030 | 180 000 |
| РАЗОМ | 259 495 000 |
У переліку є також група «Інші заходи», яка включає вісім пунктів. Це облаштування нових парковок, оптимізація вулично-дорожньої мережі, утримання інспекторів з паркування тощо. Суми фінансування цих заходів не вказані й у загальну вартість програми не включені.
| Роки реалізації, суми у гривнях та відсотки від загальної суми | ||
| 2026 | 25 000 | 0,01 |
| 2027 | 75 530 000 | 29,11 |
| 2028 | 80 385 000 | 30,98 |
| 2029 | 84 895 000 | 32,72 |
| 2030 | 110 000 | 0,04 |
| Джерела фінансування, суми у гривнях та відсотки від загальної суми | ||
| міський бюджет | 87 060 000 | 33,55 |
| бюджет КП | 4 365 000 | 1,68 |
| гроші інвесторів | 168 070 000 | 64,77 |
Читайте також:
- Платне паркування в центрі: оператор, тарифи та фінансові зв’язки
- Допомога на мільйони: хто з благодійників забезпечує Хмельницьку міську лікарню
- Хмельницький виконком розглянув 119 питань: на що витратять 2,5 мільярда гривень
- Найбільший корпус заводу «Темп» реконструюють під торговий центр
- «Південно-Західні тепломережі» готують до ліквідації: кредиторам дадуть два місяці
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.