Рух за графіком… і без. Чи дотримуються хмельницькі маршрутки розкладу руху?

  • З початку вересня міська рада проводить моніторинг роботи громадського транспорту.
  • Зокрема, слідкують за тим, аби маршрутні таксі дотримувались розкладів руху.
  • Журналісти vsim.ua дізнавалися, яким чином контролюють громадський транспорт та скільки актів вже склали.
Рух за графіком… і без. Чи дотримуються хмельницькі маршрутки розкладу руху?

З 1 вересня у Хмельницькому зросли тарифи на проїзд у громадському транспорті. За одну поїздку у маршрутці необхідно заплатити на гривню більше - 5,00 грн., у тролейбусі вартість проїзду також зросла на гривню, з 2,50 грн. до 3,50 грн. Подорожчала поїздка у “рогатих” і у нічний час: якщо раніше хмельничани платили 6 грн., то тепер дістатися пункту призначення коштуватиме 10 грн. Головним “ноу-хау” стало введення “вечірнього тарифу” для маршрутних таксі - після 20:00 одна поїздка коштує 6 грн., що на гривню більше від вартості проїзду у денний час.

Після підняття тарифу влада обіцяла більш скрупульозно слідкувати за дотриманням графіків руху громадського транспорту.

- Якщо і це не спонукатиме перевізників їздити за графіками, то будемо складати на них акти, - пояснив ще до підняття вартості у коментарі vsim.ua заступник міського голови Андрій Бондаренко.

Вже пройшло два тижні, отож повинні бути результати моніторингу. Адже з початку вересня у соцмережах почало з'являтися все більше дописів і коментарів про те, що водії громадського транспорту або ж порушують ПДР, або ж не дотримуються своїх графіків.

Редакція vsim.ua вирішила з’ясувати, яким чином відбувається цей контроль, а також поцікавилась думкою хмельничан про те, як вони оцінюють роботу громадського транспорту після змін.

“Транспорт є, а водіїв - немає”

З вересня чиновники Хмельницької міськради і працівники управління транспорту та зв’язку мали б посилити контроль за дотриманням графіків руху міського пасажирського транспорту. В ідеалі працівники управління мали б організовувати щоденні перевірки за дотриманням розкладів руху як маршрутних таксі, так і тролейбусів. Як це все відбувається на ділі ми запитали у в.о. начальника управління транспорту і зв’язку Сергія Шепурева.

- Графіки руху зараз відпрацьовуються. У літній період вони були одні, зараз на вересень місяць подали оновлені. І уже із 3 вересня, коли розпочали перевірку транспорту, почали коригувати графіки руху. Є різні випадки, наприклад, коли людей на зупинках багато або, навпаки, коли їх менше, відповідно до цього потрібно вносити зміни до розкладу руху. Наразі серйозних порушень не зафіксували, хоча ми перевіряли не лише центральні, а й кінцеві зупинки. Такі перевірки працівники управління проводять щоденно. У разі, якщо порушення все ж виявили, складається відповідний акт. Є такі випадки, коли перевізник попереджає про несправність свого автотранспорту, аварії або інші випадки, відповідно дані факти також нами враховуються, - каже Сергій Шепурев.

За словами чиновника, у перевізників не вистачає водіїв, тому транспортна система не може функціонувати “на п'ятірку”.

- Зараз через відтік кадрів за кордон склалася ситуація, коли у перевізників транспорт у наявності, а водіїв катастрофічно бракує, - каже чиновник.  

Як слідкують за дотриманням графіків 

Як же в управлінні слідкують за дотриманням графіків руху транспорту? Тут мова йде не лише про щоденні виїзди на зупинки, а й про роботу в кабінеті за допомогою сучасних технологій. Завдяки GPS-трекерам, встановлених на транспорті, можна стежити за рухом маршруток через систему “Дозор”.

- Контроль за дотриманням графіків руху ми відслідковуємо через власний сервіс “Дозор”. Навідміну від версії, яку може переглянути кожен хмельничанин, ми можемо побачити, як певна маршрутка курсує упродовж дня, де здійснює зупинки, чи були затримки у русі транспортного засобу тощо. У будь-який момент маємо змогу переглянути як той чи інший транспорт здійснював свій рух упродовж дня, навіть, до прикладу, за минулий тиждень. Для цього у програмі є графіки, достатньо лише переключитися на потрібний маршрут, обрати часовий проміжок, і таким чином ми бачимо, як курсувала маршрутка і чи вчасно вона заїжджала на зупинки, - пояснює Павліна Снігур, головний спеціаліст управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради.

Відстеження руху маршрутного таксі № 40 упродовж дня. Зеленим кольором позначена схема руху транспорту, у рамці відображені швидкість руху водія у точці маршруту, номер державної реєстрації авто, інформація про маршрут тощо.

На фото - перелік графіків руху пасажирського транспорту

- Поки серйозних порушень ми не виявляли. Якщо фіксуємо відхилення, тоді зв’язуємося із перевізником, аби знати, чому відбулась така затримка. Якщо порушення виявили, ми складаємо акт. У разі, якщо порушення є систематичними, подаємо інформацію на міську раду, де відповідно із таким перевізником співпрацю буде припинено, - каже спеціаліст.

“Гратися із ними ніхто не буде”

Посилений контроль за рухом громадського транспорту здійснюється для того, щоб забезпечити функціонування транспортної мережі, починаючи з того періоду, коли всі повернулися з відпусток, розпочався навчальний рік. Щодня вранці і ввечері має відбуватися моніторинг і паралельно робота з програмою “Дозор”. Після двотижневого відпрацювання є перші “осічки” у дотриманні графіків руху. За словами заступника Хмельницького міського голови Андрія Бондаренка, вони значно менші, аніж, накприклад, були влітку.

- Порушень, пов’язаних із недотриманням графіку руху, із початку вересня було зафіксовано значно менше, аніж влітку. До прикладу, у вівторок ми склали 2 акти за порушення графіків руху, потім ще 10 актів, ще 10 - у середу. Запровадження вечірнього тарифу стимулює як перевізників, так і наш контроль, оскільки гратися із ними ніхто не буде. У випадку, якщо відставання від графіку складає менше 10 хвилин, акт не складається, якщо ж більше - складається акт. Якщо на маршрут буде складено три акти, будемо розривати договір. В основному відхилення від графіків пов’язане із нестачею водіїв, однак ми на такі випадки звертаємо увагу, складаємо акти. Постійно моніторинг відбуватись не буде, однак на даному етапі питання контролю за роботою громадського транспорту є найважливішим. Але перевірки періодично проводитимуться, - каже заммера. 

Три акти – розірвання договору, пообіцяли в міськраді. Розірвання поки ще не було.  

У будні дні вранці перевіряють кінцеві зупинки - Раково, Ружична, Лезневе, а ввечері - центр, де у цей час багато пасажирів. Чиновник каже, що навантаженість маршруток є високою, але це більше пов’язано із тією ж нестачею водіїв, оскільки транспорт є. Є можливість пустити додатково 30 тролейбусів та 50 і більше автобусів і маршрутних таксі, але водіїв бракує.

Що кажуть пасажири  

Наші журналісти пройшлися кількома зупинками громадського транспорту та поцікавились у хмельничан, як вони оцінюють роботу транспорту та чи завжди водії дотримуються розкладу руху. Більшість опитаних незадоволені роботою маршрутного транспорту. Зокрема, говорили про те, що складно дістатися до віддалених мікрорайонів міста. Дехто погодився поділитися з нами, чи їздять маршрутки за прописаними їм графіками.

Ірина Коцюк, мама у декреті

- Роботу маршруток оцінюю як “незадовільно”. Дуже важко добиратися, а тим паче у години пік, вранці. Зараз удень теж усе переповнено, а ще з дитиною, в маршрутці сидіти нам незручно, а стояти тим більше. Хочеться дочекатися потрібного маршруту, чекали тролейбус, але бачимо, що він більше заповнений, ніж маршрутка, але вже вимушені будемо сідати на те, що є.

Андрій Совва, пенсіонер

- Маршрутками я рідко користуюся, хіба тоді, коли треба дуже швидко кудись доїхати. Основна їх проблема - в них незручно, дуже часто переповнені, тому часто їжджу у тролейбусах. А щодо маршруток, то особливих відхилень у дотриманні ними графіку руху я не відчуваю.

Як самостійно відслідковувати графік руху транспорту

Якщо бажаєте відслідковувати графіки руху транспорту та бути в курсі, де очікувана маршрутка буде неподалік, можна скористатись сервісом “DozoR City”. Працює як на персональних комп’ютерах, так і на смартфонах на базі ОС Android та iOS.

ПК-версія сервісу “DozoR City”

 
 

4
3
5
28
Коментарі (2)
  • Я

  • Я

    До одного місця та прога- на вихідні і ввечері рогаті взагалі не відображаються
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

19:00 Дощі відступлять, але похолодає: прогноз погоди у Хмельницькому на 26 вересня 18:01 Ціна життя - мобілка. У Деражні судитимуть чоловіка за вбивство 19-річного хлопця 17:24 Вбивство в Гречанах: чоловіка, який стільцем забив власного сина, відправили у СІЗО 16:52 За пенсіями і субсидіями: на Перемоги відкрили нову приймальню соцзахисту photo_camera Від читача 14:58 ДОМАШНЄ НАСИЛЬСТВО 16:30 26 вересня мешканці семи вулиць Хмельницького залишаться без світла 15:54 В центрі Хмельницького вулицю залило водою. Чому не варто хвилюватися 15:30 Хмельничанин "настріляв" нагороди на чемпіонаті світу 14:51 Троє загинули і троє травмувалися: родина з Хмельницького попала в ДТП на Тернопільщині 14:47 Оновлений дизайн та більше захисту: Нацбанк запустив в обіг нову "двадцятку" play_circle_filled 14:00 В останні три дні вересня гарячу воду у Хмельницькому подаватимуть за іншим графіком 13:47 Безслідно зник: на Хмельниччині розшукують 62-річного Василя Вознюка 13:37 Палац спорту у Хмельницькому за 277 мільйонів: звідки гроші і коли збудують 13:00 25 тисяч літрів "лівого" дизпалива виявили на одній з АЗС на Хмельниччині 12:45 Двоє смертей на дорозі і четверо травмованих: хроніка ДТП у Хмельницькому photo_camera 12:15 Хмельничанин зарізав свою співмешканку, після чого ліг спати 11:47 Як виховати дитину за допомогою казок? Хмельничан кличуть на безкоштовний "урок" психології 11:15 Нічна пожежа: через недопалок у Полонському районі спалахнув будинок 10:51 Хмельничанин став найкращим на чемпіонаті України з легкої атлетики play_circle_filled photo_camera 10:50 У Хмельницькому демонтують чотири МАФи photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up