Мобільні оператори підключають платні послуги без згоди: як це хочуть змінити

-
Абонент послугу не замовляв, але гроші за неї оператор списує.
-
В уряді вважають, що це для українців звична ситуація.
-
Пропонують зміни, аби змусити операторів не підключати послуги без згоди користувача.
Ви берете телефон та набираєте комбінацію для перевірки рахунку. Отримуєте відповідь та розумієте, що на балансі менше грошей, аніж ви очікували. Можливо, ви дзвонили комусь та говорили занадто довго або відправляли рідним SMS, про яке згодом забули. Але потім ця ситуація повторюється знову й знову. І ви розумієте, що тут щось не те.
Після цього ви з’ясовуєте, що на вашому номері телефону підключена послуга, яку ви не замовляли. Знайомо? Якщо ні, то вам пощастило, адже з таким стикаються чимало українців. І це настільки поширене явище, що в уряді вирішили з цим боротися. Міністерство цифрової трансформації та Національна комісія у сфері зв’язку й інформатизації готують зміни до законодавства. Про це пише «Економічна правда».
Урядовці хочуть змінити правила надання послуг, аби мобільні оператори не могли їх підключати без згоди абонента. Крім того, хочуть унеможливити випадкове підключення самим користувачем. В уряді впевнені, що підключення послуг без згоди — це звична для українців ситуація. Законом це заборонено, однак довести зловживання з боку оператора дуже складно. Змусити його надати потрібну інформацію може тільки суд.
Останніми роками скарг на підключення послуг без згоди побільшало, однак у цілому їх не багато. Кількість скарг на такі дії операторів до Національної комісії у сфері зв’язку й інформатизації:
-
2016 рік — 97 скарг
-
2017 рік — 413
-
2018 рік — 549
-
2019 рік — 481
-
2020 рік, перше півріччя — 269
Такі дані прокоментували у Міністерстві цифрової трансформації:
— Зважаючи на загальну кількість абонентів, може видатися, що скарг мало. Однак це пов'язано з тим, що для скарги абоненту треба зібрати багато доказів, у тому числі дані від операторів, які вони надають неохоче. До того ж багато людей просто не знають, як саме можна поскаржитися регулятору на дії оператора, тому і не скаржаться, — повідомляє «Економічна правда» з посиланням на відомство.
Що ж з усім цим робити? У Нацкомісії пропонують внести зміни до правил надання та отримання телекомунікаційних послуг. Зокрема, пропонують запровадити такі норми:
-
згода абонента на отримання платної послуги повинна складатися з двох кроків — на першому він отримує інформацію про послугу та умови її оплати, на другому — підтверджує її замовлення
-
абонент надає згоду на отримання послуги письмово або ж діями, які можна зафіксувати обладнанням оператора
-
оператор не має права надавати послуги, якщо в абонента недостатньо грошей, тобто користувач не може «піти в мінус»
-
при замовленні послуги користувачем оператор зобов’язаний повідомляти, як від неї можна відмовитися
-
абонент погоджується на отримання послуги лише такими діями: письмова згода, телефонний дзвінок або SMS, USSD-запит, натискання кнопки на офіційній сторінці оператора в Інтернеті або в мобільному додатку
Більшість українців користуються послугами трьох мобільних операторів, яких називають «великою трійкою». Мова йде про «Київстар», «Vodafone» та «lifecell». Їхні думки щодо пропозицій урядовців розділилися. Однак представники всіх трьох компаній стверджують, що не підключають послуги абонентам без їхньої згоди.
Що кажуть у «Київстарі»
За словами директора з регуляторного забезпечення «Київстару» Олександра Когута, постачальники послуг і так максимально убезпечують користувачів від помилкового замовлення. Додаткове підтвердження ускладнить функціонування ринку платних послуг в Україні. Крім того, у разі впровадження змін зменшиться зацікавленість постачальників послуг займатися таким бізнесом. Як наслідок, можуть зменшитися доходи ринку, відрахування до бюджету та кількість робочих місць.
Що кажуть у «Vodafone»
Представник оператора вважає, що через запропоновані зміни клієнти будуть рідше користуватися платними послугами. Внаслідок цього знизяться доходи ринку та сума сплачених до бюджету податків. Крім того, впровадити частину запропонованих змін зараз технічно неможливо. Тому доведеться вкладати гроші в модернізацію обладнання.
Що кажуть у «lifecell»
У пресслужбі «lifecell» повідомили, що підтримують будь-які зміни, які підвищують якість сервісу та задоволеність клієнтів. Втім, для користувачів додаткові процедури підтвердження можуть бути менш зручними. У пресслужбі оператора також зауважили, що зміни можуть призвести до зменшення доходів, в першу чергу, правовласників контенту — композиторів, виконавців, письменників, розробників ігор.
А чи стикалися ви зі списаннями грошей з рахунку за послуги, які ви не замовляли? Голосуйте та пишіть коментарі.
Чи знімали з вашого рахунку гроші за послуги, які ви не замовляли?
Читайте також: Встановила мобільний додаток та втратила гроші з кредитки: як хмельничанку ошукали шахраї
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
-
Олег Мартим'яновКуди поділися гроші мої?????!!!
-
Олег Мартим'яновДоброго дня я пополнив рахунок на 175 грн, через 2 дні мені оператор Лайф селл сказав щоб користуватися і надалі послугами вам потрібно пополнити рахунок на 175 грн,ця ситуація вже не вперше, потрібно щось з цим робити,!!!??
-
Юрій ПанасюкВ країні настільки велика кількість споживачів не потребуючих інтернету в мегаайтах та в "пофігбайтах" та інших послуг крім одної єдиної -----ЗАТЕЛЕФОНУАТИ, що без онної добавки рука дающая звязок "оскудеет до непомерності". А в нашій сільських місцевостях Київстар-це непомірна радість та задоволення яке ТРА ловити по городах або ж на драбинах, докричатись легше та швидше ніж така "Київстаровська благодать" тебе зєднає!
-
Лена СмирноваС киевстаром у мамы пенсионерки постоянно проблемы,пополнит счет,они снимут за пакет и не подключают!и она каждый месяц идет на офис к ним!!!!И каждый раз скандал!Сколько можно обманывать!Дурить людей!!!