До головного шкільного іспиту Кіріл готується з вчителями онлайн та відвідує репетитора.
Каже, в підготовці допомагають не всі шкільні предметники.
Від математики одинадцятикласник в захваті. Причиною тому стала відповідальна вчителька.
За вікном ХХІ століття. Ера нових технологій та можливостей. Здавалося б, саме той час, коли навчатися можна дистанційно, сидячи на дивані. Про таку можливість ще взимку десятки хмельницьких школярів могли лишень мріяти. Тепер це реальність. Однак радує вона одиниці. Карантин вніс свої корективи у навчальний процес та підготовку до ЗНО. А багатьом просто не до снаги правильно організувати свій час та змусити себе читати книгу.
Щоб допомогти учням ретельно підготуватися до важливого іспиту в МОН навіть запустили трансляції курсів з підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання під час карантину. Їх можна побачити у визначені години на телеканалах та YouTube-каналі Міністерства освіти України.
Деякі навчальні заклади або окремі вчителі продовжують активно працювати з учнями. Дають їм завдання, проводять уроки у форматі відео-конференцій та всіляко намагаються допомогти. Серед таких Майя Івасюнько - вчитель математики Хмельницької гімназії №1 ім.В.Красицького. Підготовку своїх одинадцятикласників, вона ставить на перше місце. Щодня годинами працює з ними онлайн, консультує та вказує на слабкі місця.
Підходи до навчання у кожного вчителя різні. Програма, яка йде по телебаченню, розрахована на стандартні класи. У мене зараз 11 клас математичний. у них дещо інша програма. Їм ці ролики не підходять, бо вони давно все пройшли. Зараз в 11 класі нова програма побудована так, що школярі ще з кінця березня мають лише повторення. Нові теми у них всі вичитані. Ще до карантину ми з ними почали працювати над підготовкою до ЗНО. Щоб вчителі не перешкоджали одні іншим, ми маємо в гімназії розклад. Уроки тривають по пів години. Вчитель сам вирішує чи виставляє просто завдання чи буде виходити на онлайн-конференції за допомогою різних засобів. Ми з одинадцятикласниками працюємо в форматі конференцій, - розповідає Майя.
За словами вчительки, карантин яскраво показав дітей, які здатні вчитися самостійно. Ті, які не хотіли займатися у класах і робили все під пильним контролем вчителя, на карантині стали байдикувати.
Ті діти, які не були вмотивовані, а такі є в кожному класі, зараз практично нічого не роблять. Просто неможливо примусити дитину займатися онлайн. Вона може сидіти і дивитися відео-конференції, при цьому не брати в ній участі. Мені дуже пощастило з класом. Вони всі вмотивовані. З математики - всі здають ЗНО. Планують поступати і їм треба високі бали. Вони мають високий рівень знань і хочуть вчитися. Тому з ними проблем немає. Школа нам рекомендує уроки по пів години, ми займаємося по годині-півтори. Вони кожного дня виконують письмові домашні завдання через онлайн платформу. Я перевіряю ці завдання кожного дня, коментую та виправляю. Тому процес навчання в нас триває фактично весь день, - розповідає Майя Івасюнько.
Оцінки своїм учням вчителька не ставить. Каже, що головне дитині пояснити, що вона має працювати на результат, а не на оцінку. На думку вчительки, відмітки лише обмежують дитину та виховують у неї комплекси.
Я не є прихильницею оцінювання. Можливо, це не зовсім традиційно з точки зору математики. Але я впевнена, якщо дитина хоче вчитися - її не потрібно оцінювати. Її мета отримати більше знань. Я просто фіксую їхні домашні завдання. Ми домовилися про таку систему, як “нуль або один”. Якщо все правильно я ставлю одиничку, це означає, що учень здав домашню роботу. Якщо “нуль” - потрібно ще працювати з цією дитиною і я із задоволенням окремо її проконсультую в онлайн режимі, - зазначає вчителька.
У захваті від онлайн уроків Майї Івасюнько її учень Кіріл Пашков. Хлопець каже, що вчителька допомагає та спрямовує їх на досягнення високого результату. А от з деяких предметів доводиться готуватися зовсім самотужки. Це Кіріл робить за допомогою онлайн курсів. Також хлопець відвідує репетитора.
Я здаю ЗНО з української мови та літератури, математики та хімії. До української мови, я готуюся постійно. Карантин - це гарний час перечитати твори з літератури. Надолужити те, що не прочитав або забув. Я проходжу онлайн пробні ЗНО за минулі роки. Таким чином себе тестую. З математики підготовка у нас найінтенсивніша. Наша вчителька проводить відео-уроки. Постійно консультує та допомагає. З іншими вчителями - складніше. Деякі лише дають завдання через Viber і все. Я можу на пальцях перерахувати тих, вчителів, які дійсно з нами взаємодіють. До яких я можу подзвонити чи написати, якщо мені щось не зрозуміло. З хімії, наприклад, я маю репетиторку. Вона мене також посилено готує. Нещодавно проходив пробне ЗНО з хімії і отримав 193 бали - це свідчить про те, що підготовка дає свої плоди, - розповідає школяр.
Від підготовки до ЗНО на карантині Кіріл бачить як свої плюси, так і мінуси. Каже, що карантин економить час. В домашніх умовах його більше. Однак і лінь ніхто не відміняв. Вдома у комфорті та з чашкою чаю у руках - легко забути про уроки та ЗНО.
Плюс у тому, що не потрібно йти до школи та з неї. Тим самим витрачати час на дорогу. Просто увімкнув комп’ютер чи телефон, під'єднатися до інтернету і все. Ти вільний в проведенні уроку. Можеш лежати в ліжку, їсти, займатися паралельно й іншими справами. Але в цьому і мінус. Бо важко контролювати відвідування. Ми відео не вмикаємо. Вчителя бачимо, а він нас - ні. Можна вимкнути мікрофон і зовсім не слухати урок. Це вже перевірка на совість. Ще мінус в тому, що не всі учні та не всі вчителі можуть користуватися онлайн додатками. Це теж створює проблеми. Віртуальна аудиторія - не класна. Взаємодія між вчителем та учнем зменшується в рази. Коли вчитель бачить учня перед собою в класі, він знає чи зрозуміли його чи ні. Онлайн - це не можливо, - розповідає одинадцятикласник.
Від дистанційного навчання Кіріл не в захваті. Каже, навчання в школі більш організоване та більш організовує самих учнів. А от до дистанційного потрібно ще “дорости” морально, адже воно розраховане на самосвідомість та на відповідальність, яка є визначальною рисою дорослих людей.
А як вчителі допомагають у підготовці до ЗНО вашим дітям? Діліться враженнями у коментарях.
Читайте також: Без останніх дзвоників та ДПА: як завершать навчальний рік у Хмельницькому
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Юлия Пашкова
По-перше, ви маєте розуміти, що іноді звичайні слова або речення, не наділені підтекстом або такі, що не можна трактувати двозначно, можуть бути перефразовані чи по-особливому вставлені в текст. Через такі прийоми може змінитися як форма, так і зміст того, що хотіла донести людина. До того ж, ми всі доволі суб’єктивні і часто сприймаємо один і той же факт по-різному.
Усі речі потрібно оцінювати об’єктивно і неупереджено, проводити аналіз прочитаного/сказаного/почутого. Ви ж не сприймаєте кожну новину з Інтернету/ЗМІ за щиру правду?
По-друге, щодо самої статті. Кіріл її не писав, лише давав інтерв’ю, текст якого в подальшому редагувався та був опублікований безпосередньо журналісткою. Між реальним інтерв’ю та його текстом у статті існують відмінності. Фрази, які обурили учнів, їх батьків та вчителів гімназії, не були сказані моїм сином. У нього немає і ніколи за 7 років навчання не було претензій до викладачів чи їхньої роботи. Кіріл пишається тим, що навчається в гімназії і ніколи не дозволив би собі їх образити. Вчителі, я прошу вас не ображатися і не робити поспішних висновків!
Повірте, якби ми ознайомилися з текстом до опублікування статті, то обов’язково попросили б видалити неправдиву інформацію. Важко зрозуміти, чому авторка закцентувала увагу на тому, що зовсім не відповідає темі публікації – провокаційному вислові про «недбалість» вчителів: «Деякі вчителі залишили напризволяще». Журналістка навіть не замислювалася над тим, що своїми некоректними фразами могла підставити Кіріла в очах його однокласників та вчителів.
Просто подумайте про компетентність журналістки. Моєму синові вона задала питання не тільки про підготовку до ЗНО, а й про його думки стосовно дистанційного навчання. Взагалі, стаття мала б закцентувати увагу на перевагах і недоліках дистанційного навчання. Замість цього, щоб дізнатися думки декількох учнів з різних навчальних закладів, вона написала статтю, керуючись інтерв’ю одного учня, ще й додаючи у його слова свої.
Наостанок хочу подякувати людям, що з розумінням поставилися до даної ситуації та змогли об’єктивно її оцінити.
P. S. Завжди майте власну думку та будьте розсудливими.
Адре Налин
Марія
Инна Проник
ЧитайТЕ reply Инна Проник
Даринка Гнатишина reply ЧитайТЕ
ЧитайТЕ reply Даринка Гнатишина