Через карантин шкільне навчання перейшло у дистанційний режим.
Діти по 5-6 годин в день проводять біля моніторів.
Завдання отримують у Viber-групах, а спілкуються через Zoom.
Що про все це думають батьки?
Весна 2020 внесла корективи у навчальний процес школярів. Через карантин діти змушені були залишити шкільні парти та засісти за навчання вдома. В міністерстві освіти рекомендували вчителям організувати освітній процес за допомогою мережі інтернет. Однак включитися в роботу вийшло не у всіх. В когось були проблеми зі зв’язком, не вистачало необхідного обладнання чи ІТ-навичок у вчителів.
Аби "підстрахувати" освітній процес, у міністерстві вирішили додатково транслювати уроки по телебаченню. Відповідно, з 6 квітня, стартувала Всеукраїнська школа онлайн”. Розрахована вона на учнів середньої та старшої школи, тобто з 5 класу. Для молодших школярів уроки продовжують проводити за допомогою інтернету. Матеріал викладають через програму відеозв’язку Zoom, а завдання учні отримують через Viber.
Тож тепер в навчальному процесі онлайн задіяні і вчителі, і учні, і батьки. Останнім, до речі, зовсім не солодко. Адже, частина з них сама працює дистанційно, в когось на руках немовля, яке за комп’ютер, навряд чи, посадиш, а хтось багатодітна мама і їй просто не вистачає окремої техніки для кожного учня.
Відео дня
Як батьки справляються у таких ситуаціях? Враженнями від дистанційного навчання своїх дітей вони поділилися з журналістами vsim.ua.
“Син уже плаче за школою”
Олена Зализко, мама двох дітей
Маю двох дітей. Молодша Марта закінчує садочок, старший Вадим ходить в 6 клас. Спочатку процес навчання у нас відбувався у Viber. Вчителька скидала фото завдань на листочку і дитина мала їх виконати. Жодних пояснень не було. Виходило, що ти маєш нічого не робити, лише сидіти весь час поруч, контролювати і пояснювати. А тут, мало того, що всі вдома, так ще на кухні потрібно готувати. То перше зварила, то щось спекла, помила посуд і знов біжиш до уроків. Оцінок нам поки не ставили. За весь час була одна оцінка по українській літературі. Вчителька задала прочитати текст, а потім у Viber ставила їм питання по ньому і учні відповідали. Уроки по телевізору результату не дають. Він дивиться, але це односторонній зв’язок. Послухав і забув. Якщо щось незрозуміло, то запитати немає в кого. Зараз нам по всіх предметах скинули завдання на Google диск. Я подивилася, їх там мільйон. Це просто жах, дитина втомлюється. А мені, щоб все перевірити - треба не відходити від нього. А ще ж треба щось робити із Мартою, бо вона має йти в інтелект клас і треба готуватися. Чоловік йде на роботу на дві доби, треба йому їсти готувати, сама також дистанційно доробляю кілька проектів. Чесно, дуже виснажена. А син уже плаче за школою, - розповідає Олена.
“Через Viber - то не навчання”
Олена Буяновська, мама трьох дітей
Нас перевели з завдань у Viber на платформу клас-рум і все стало на свої місця. Там є завдання з різних предметів на кожний день і строки здачі. Під кожним завданням є чат онлайн з вчителем. Можна задати всі питання і отримати роз'яснення від вчителя. А тільки потім виконувати завдання. При чому завдання так побудовані, що спочатку роблять конспект в зошиті, або доповідь, а потім - практичні завдання на закріплення. Оцінка, як каже вчителька, буде виставлятись після карантину. Також дають контрольні тести, на виконання 20 хвилин. Тільки в зазначений попередньо час. Якщо у когось не виходить саме тоді - переносять індивідуально. Тест в онлайн режимі. І після тесту видно кількість правильних відповідей. Теж зручно. Єдине, математику перенесли на сайт “ГІОС”. Досі з нею не розібралась. Кажуть, що безкоштовно, але я не знайшла як в де знайти те безкоштовне. батьки з нашого класу теж далеко не всі розібрались. Тому математику ми не вивчаємо. А ще, уроки там, на цьому сайті веде якийсь суслик і це для 8 класу. Зовсім не серйозний підхід до вивчення предмету. Тому алгебра і геометрія у нас в підвішеному стані. Здебільшого, поки не погано, але в школу ходити краще. А от з Viber взагалі була катастрофа. В нас 8 клас, тому нам не настільки важко, як молодшим класам. Мені говорила знайома, мама чотирикласниці, що в них взагалі катастрофа. Мають бути тестування в кінці року, тому все серйозно. Матеріалу багато, ніхто не пояснює. Тільки завдання у Viber. Дитині важко зрозуміти матеріал. І я так розумію, що така ситуація у багатьох. Через Viber - то не навчання, - каже Олена.
“Хотілося б менших навантажень”
Олеся Постригань, мама двох дітей
Уроки по телевізору дочка дивилася один день і більше не захотіла. Наче не тему пояснюють, а концерт з артистами дивиться. Краще якось вже в інтернеті усно вчити пробувати. Моя дитина вчиться на 10-11 балів. Самостійно, у 8 класі, вивчити нову тему без пояснення вчителя на таку ж оцінку важко. В результаті оцінки будуть погіршуватися. Всі завдання ми отримуємо на електронку і здаємо також в електронному вигляді. Із сином взагалі мозок кипить в 3 класі. Там все у Viber і це жах. До того ж, хотілось би, щоб діти отримували менше навантаження. Бо більшість часу сидять в комп'ютері та в телефоні і не відвідують вулицю. Звідси починаються головні болі і сідає зір. Крім того, у весняний період, ще й не вистачає вітамінів, тому дітям важко справлятись з такими шкільними програмами, - каже Олеся.
“Це займає весь мій вільний час”
Наталя Паламарчук, мама двох дітей
В мене два школярі, 1 і 4 клас. Домашні завдання в день займають 5-6 годин мого часу. Завдань багато, потрібно пояснювати дітям нові теми. Все було б добре, якби не потрібно було нічого робити вдома. Але ж потрібно, ще й готувати їсти, прибирати, прати одяг. Дуже складно, це займає весь мій вільний час. Роботу по дому виконую вночі, - пояснює Наталія.
"Діти практично не відпочивають"
Наталія, мама 9-класниці
Ми вчимось через Viber і гугл-клас. Навчання відбувається за допомогою відео уроків вчителів інших шкіл. Деякі вчителі задають домашні завдання у великих об'ємах Інші задають помірно. Але при цьому діти мають самостійно засвоїти новий матеріал та навчитись застосовувати його практично, на конкретних прикладах. На це витрачається багато часу та зусиль. Дитина цілий день сидить за комп'ютером та телефоном, що шкідливо відбивається на здоров'ї та психіці дитини. Адже, діти практично не відпочивають, бо завдання потрібно здавати у визначені вчителем дні та години. Тим паче, що можливість вийти на вулицю у період карантину у дітей обмежена. А під час тестувань, які проводять деякі вчителі, є проблеми зі своєчасним відкриттям комп'ютерних програм, вони зависають або взагалі не відкриваються. Таким чином, моя дитина пропустила декілька тестів. Не знаю як сприйме дані обставини вчитель та яка буде виставлена оцінка, бо фактично робота здана небула. Дані нюанси можуть негативно вплинути на підсумкове оцінювання, - каже пані Наталія.
“Де взяти скільки техніки”
Галина Левицька, мама 4 дітей
Маю 4 дітей. Навчаються вони через Viber. Якби було по іншому, то у мене просто не було б змоги забезпечити їм навчальний процес. Ми нещодавно придбали квартиру в новобудові, тому зараз не до купівлі нової техніки. Двоє молодших - це немовля і садочок. В садочку теж маємо завдання - якісь аплікації робимо, вчимо кольори, цифри, дивимося відео від виховательки. Старша - вже студентка. Їй теж треба окрема техніка. Але поки справляється за телефоном. Найбільше клопотів із навчанням середньої доньки, яка ходить в 3 клас. Її постійно потрібно контролювати. Один приклад вирішила і біжить до мене з питаннями. Завдань, як на таких малих дітей - багато. А за наймолодшою ще треба нагляд, бо їй 1,3. До того ж я також підпрацьовую віддалено. Тому, “зашиваюся”, - каже Галина.
Деякі хмельничани навпаки, цілком задоволені дистанційним процесом навчання. Кажуть, що для них він лише в радість, бо мають гарних вчителів, які зуміли правильно організувати навчальний процес.
“Оцінила працю вчителів”
Аліна Дімідова, мама трьох дітей
А от хмельничанка Аліна Дімідова зазначає, що за час карантину по-новому поглянула на роботу вчителів і усвідомили, яка в них нелегка праця.
Наше навчання проходить в Google-Клас. Приблизно о 8:30 скидають завдання та пояснення, тобто відео уроки. Є терміни в які син має здати роботи (фотографує і скидає). Якщо щось не зрозуміло вчитель створив группу для дітей, де можуть запитати що не зрозуміло, також можна зателефонувати. Є самостійні, які оцінюються також. Якщо щось не правильно виконано, вчитель звертає увагу на цю вправу чи приклад, а ми виправляємо. Є відео з фізкультурою. Нам дуже подобається формат подачі- сучасний та різноманітний. Звичайно великий мінус - це те, що ми відволікаємо дитину від процесу навчання. Я маю ще меншу донечку і тут без галасу ніяк. Приємно, що вихователі потурбувались за їх розвиток теж. У Viber дають відео для розвитку, завжди цікавляться як дітки. Я була задоволена і раніше роботою вчителя і вихователів, але наразі більш усвідомлюю наскільки це важка праця. Дуже вдячна нашим вчителям, - зазначила Аліна.
Друзі, а ви задоволені дистанційним навчанням Ваших дітей?
В таких умовах навчання повинні бути уроки онлайн, діти повинні бачити вчителя, як на справжньому уроці....Оскільки діти проводити уроки онлайн, завдання повинні опрацьовуватись на уроках але не завантажувати дітей ще й після цього, принаймні в початковій школі. Звісно це вимагає багато підготовки з боку вчителя, підготувати кожен такий урок, але це працює.
Елена Ковальская
Не задоволена. Частина викладачів підійшла до цього відповідально, решта , на жаль, без всяких пояснень скидають параграф і діти самі мають опрацювати.
Хочу наголосити, що за всю історію навчального процесу, це вперше діти навчаються по такій схемі!
Навчальний процес показав наскільки наша система освіти не готова, не відпрацьована і на скільки непомірні навантаження на дітей.
Батьки не вчителі, не у всіх предметах розбираються.
А тести за 20 хв та відповісти на 20 питань( при чому не з легких предметів!!!) просто обурюють!!!
Вихідних немає!! Задають ніби на 2 роки вперед!!
Історія як один з головних предметів взагалі не викладається!! Читай підручник і опрацьовуй!! Думки викладача немає, немає посилань на інші джерела. Як хочеш так проекти і роби.
Думаю більшість батьків теж не в захваті від навчальної програми, яка на сьогодні є надзвичайно складною! Я розумію що навчатись потрібно, можливо в майбутньому таке дистанційне навчання стане популярним і більш досконалим ніж зараз, але шкільна програма без особистої участі викладача дається важко. Саме викладач акцентує увагу на найбільш важливих аспектах свого предмету, а не дитина.
АнонімreplyЕлена Ковальская
Для дистанційної форми треба чітко виділяти головне і над ним працювати. Для звичайної форми не мішало також скоротити оаза в три непотрібний матеріал, як убуло у радянській школі.
Анонім
І це пройде. Головне, щоб читати вміли і додавати і віднімати. Більше українцям не треба. Адольф це знав це майже сто років тому.
Світлана Мізерна
Знаєте,як наші діти сиділи раніше невилазно з телефонами,то нас все влаштовувало.А тепер починаємо возмущатися,та вони можуть матеріал в підручнику опрацювати,в зошиті записати,то що вони 5-6годин щодня в телефоні роблять?
Хочу наголосити, що за всю історію навчального процесу, це вперше діти навчаються по такій схемі!
Навчальний процес показав наскільки наша система освіти не готова, не відпрацьована і на скільки непомірні навантаження на дітей.
Батьки не вчителі, не у всіх предметах розбираються.
А тести за 20 хв та відповісти на 20 питань( при чому не з легких предметів!!!) просто обурюють!!!
Вихідних немає!! Задають ніби на 2 роки вперед!!
Історія як один з головних предметів взагалі не викладається!! Читай підручник і опрацьовуй!! Думки викладача немає, немає посилань на інші джерела. Як хочеш так проекти і роби.
Думаю більшість батьків теж не в захваті від навчальної програми, яка на сьогодні є надзвичайно складною! Я розумію що навчатись потрібно, можливо в майбутньому таке дистанційне навчання стане популярним і більш досконалим ніж зараз, але шкільна програма без особистої участі викладача дається важко. Саме викладач акцентує увагу на найбільш важливих аспектах свого предмету, а не дитина.