“Вчитель не може стояти на місці”: у Хмельницькому обговорили плюси та мінуси НУШ

- З 1 вересня в Хмельницьких школах діє програма “Нової української школи”.
- Вчора, 27 листопада, у гуманітарно-педагогічній академії відбувся семінар для обміну досвідом та першими успіхами в роботі за новою програмою.
- Як досвідченим вчителям працюється за інноваційною методикою та які труднощі виникають в процесі перепідготовки, дізнавалися журналісти vsim.ua.
З 1 вересня 2018 року в закладах загальної середньої освіти діє програма “Нової української школи”. Ще в 2017 році в хмельницькій СЗОШ №30 два класи успішно протестували пілотний проект. А з навчального 2018 року в усіх школах Хмельницького НУШ запрацювала на повну. 133 перші класи міста вже понад три місяці як навчаються за новою програмою, яку кожна школа обрала самостійно відповідно до закону “Про освіту”.
Вчора, 27 листопада, у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії відбувся семінар по Новій українській школі. Кращі методисти Хмельницького, викладачі академії та вчителі з різних шкіл міста зібралися в одному залі для обговорення концепції нової української школи, а також щоб поділитися досвідом та першими успіхами в роботі.
Освітяни визначили, кого має готувати Нова українська школа. Закцентували увагу на тому, чому учні втрачають інтерес до навчання вже в третьому чи четвертому класі.Та дійшли до висновку, що діти розучилися вчитися, а до шкільних та домашніх завдань почали ставитись, як до каторги – через надмірні навантаження програм. Задля пристойної оцінки учні «зазубрюють» ту чи іншу тему, аби забути здобуті в такий спосіб знання ще до того, як пролунає дзвоник на перерву. Як зазначили методисти, стара навчальна система “віджила” своє, тому час її змінити.
Чи все так добре в програмі “Нової української школи” та які труднощі трапляються під час впровадження нової системи навчання, дізнавалися журналісти vsim.ua.
"Перевчитися значно важче, ніж почати з нуля"
Людмила Корнієцька, в.о. начальника відділу освіти та науки ХМР
Вона зазначила, що за три місяці вже вдалося побачити перші позитивні моменти програми. “Нова українська школа” має на меті розвантажити дітей, щоб вони з охотою йшли до школи.
- Головний плюс в тому, що батьки задоволені. Я ще жодних нарікань не чула. Єдине зауваження від батьків - це відсутність домашніх завдань. Вони звикли до того, що дітям мають задавати завдання і вони мають працювати вдома. А “Нова українська школа” спрямована на те, щоб діти вдома відпочивали, щоб в школі вони отримували необхідні знання, а вдома, можливо, під час гри лише закріпляли пройдений матеріал.
"Потрібно багато міняти в собі"
Лілія Талан, вчителька Хмельницької СЗОШ №30
Як вчитель-практик Лілія Таран поділилася досвідом та розповіла журналістам про труднощі, які трапляються в процесі “переучення” вже досвідчених вчителів.
- Потрібно, перш за все, багато міняти в собі. Потрібно постійно працювати над собою, вчитель не може стояти на місці, треба поміняти ставлення до професії. Насправді діти вчать нас ще більше, ніж ми їх. Вчитель, ідучи на урок, має сприймати себе не лише як сіяча та насаджувача знань. Це людина, яка дає поштовх до майбутнього, дає можливість дітям розвиватися, бути творчими. Потрібно в дечому ламати себе. Сучасні діти мають доступ до величезного потоку інформації. Девайси дають необмежені можливості. Порівнювати результати дуже важко: раніше діти більше тягнулися до книги, зараз - їх цікавить комп’ютер, раніше кожна дитина працювала на себе - зараз в творчих групах, в колективі, що є дуже важливим в майбутньому. Говорити, що раніше було погано, а зараз добре не можна. Позитив був і тоді, і зараз, просто потрібно рухатися в одному напрямку з часом.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
-
НіанаЯкщо не буде працювати трикутник "вчитель-учень-батьки", то і результату, знань не буде. Батьки лише хочуть результат бачити у високих балах, а не в знаннях учня. Як може одна людина вкласти в голови матеріал за 35 хвилин уроку, якщо у класі 34-37 учнів???
-
ИринаМы второй год в программе,ерунда редкая.в первом классе и игрались и в ладоши хлопали.А теперь типа учимся.может и в программе есть розумое зерно,но в чистом виде это не учеба.
-
ОксанаНічим легше дітям не стало . І домашнє завдання задають щоденно, і в кінці 1-го класу табличку множення і ділення задали. Навіщо?! Англійську завдання самі вони не можуть зробити, речення вже вчать формувати без знання слів. Все інше, але дітям не легше. Сумно....
-
Алла ВатрасВ міністерстві не має, що робити і вигадують всякий бред.