Навчання перед екраном телефона, комп’ютера чи телевізора - такими є реалії сьогодення. Аби внести краплю креативності в такий процес - деякі вчителі вигадують цікаві способи роботи. Для цього використовують різні методики або платформи для навчання. Одним з таких є вчитель історії Технологічного багатопрофільного ліцею імені Артема Мазура.
Тарас Михайлів працює вчителем історії 24 роки. Нині він є спеціалістом вищої кваліфікаційної категорії “Вчитель-методист”. За роки своєї роботи чоловік зрозумів для себе головне правило: важливо розуміти учня. Вчитель каже, що необхідно стимулювати молодь й знаходити із ними спільну мову. Так, колись Тарас Михайлів уклав із ученицями договір: якщо ті здобудуть перемогу в конкурсі робіт МАН, то він пофарбує волосся в будь-який колір. “Якщо це для них стимул - то чому б ні?”, - каже Тарас Михайлів.
Підбадьорювати й заохочувати своїх учнів вчитель вирішив і під час карантину. Для цього вигадав цікавий спосіб проведення уроків. “Вчитель - це артист, він повинен експериментувати”, - каже Тарас Михайлів. Так, на основі навчальної програми, він створив власний проєкт, що назвав “Вечірні історії вуйка Тараса”. У жартівливій формі вчитель розповідає вихованцям історію України. Такі заняття чоловік проводить для п’яти- та шестикласників. Зізнається, що послухати уроки збираються не лише учні, а й їхні батьки.
Для проведення занять, вчитель користується сервісом Zoom. Додаток дозволяє користуватися відеозв’язком й влаштовувати безкоштовні конференції до ста осіб. Саме ці послуги вчитель історії використав для того, аби проводити якісні та цікаві уроки. Учні отримують пароль й стають слухачами “Вечірніх історії вуйка Тараса”. А сам Тарас Михайлів щовечора перетворюється на того самого “вуйка”, який і розповідає дітям все, що передбачає навчальна програма.
Всі ці уроки в жартівливій формі. Та насправді - це реальні уроки, в основі яких лежить консультативний характер. Вони є такими, аби не загружати учнів. Для п’ятих класів заняття проводяться окремо. Тобто, для “А” - свій урок, для “Б” - свій. А для шостих - разом. Бо вони вже старші й основи історії вже знають. Вони в мене працюють по схемах, складають різноманітні описи й отримують завдання. На початку уроку йде моя розповідь, а потім я кажу: “Наскільки ви були уважні? Вуйко Тарас буде зараз вас запитувати”. У 5 класах навіть підключалися батьки. Потім вони мені писали й дякували за урок, - каже Тарас Михайлів.
Як запевняє вчитель, сервіс Zoom є дуже зручним для дистанційного навчання. Хоча й доводиться підлаштовуватися під його правила. Наприклад, в першій половині дня провести урок там не вийде. Тарас Михайлів каже, що користувачів під час карантину стало багато, тож програма зависає. Натомість ввечері - все працює без проблем. Ось чому його заняття носять назву “вечірніх”. А от щодо вуйка - тут інша історія. Вчитель каже, що запозичив слово зі своєї рідної області - Івано-Франківщини.
Я сам з Івано-Франківщини. І в нас кажуть, що вуйки люблять щось розповідати. А взагалі вуйко - це дядько. До того ж, якби я сказав, що це будуть уроки з Тарасом Володимировичем - дітям було б нецікаво, - пояснює вчитель.
Насправді сама ідея таких занять народилася в голові вчителя давно. Проте Тарас Михайлів побоювався, що після школи навряд чи хтось захоче слухати додаткові уроки. Доречним для цього часом виявився саме карантин. Вчитель розповідає, що помічає, як дітям зараз бракує спілкування та живого вчителя. Тож рятуватися доводиться уроками онлайн, де одночасно збирається близько 70 учнів.
До слова, Тарас Михайлів вже “забив” уроками весь поточний тиждень. Каже, що сьогоднішній запланований на 19:30. А вже на наступному тижні вуйко Тарас познайомиться із родинними деревами своїх вихованців. Зрештою й діти зможуть поспілкуватися одне з одним та обмінятися враженнями.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Дякуємо!!!
Хочемо ще!!! :-)