Хмельничани поскаржились на рекламу IQOS у “Сільпо”: розповідаємо деталі

Хмельничани поскаржились на рекламу IQOS у “Сільпо”: розповідаємо деталі
  • В мережі супермаркетів “Сільпо” у Хмельницькому провели рейди. 
  • Люди поскаржились на недобросовісну рекламу. 
  • Розповідаємо подробиці. 

Скарга від хмельничан і рейд мережею “Сільпо”. Супермаркет підозрюють у недобросовісній рекламі приладу для нагрівання тютюну. Якщо порушення підтвердиться, компанії загрожує штраф. Що відомо?

Поскаржились на екран з підсвіткою від IQOS

У Хмельницькому наразі є п’ять супермаркетів “Сільпо”. На один з них надійшла адресна скарга від споживачів. Мовляв, там розміщений світловий екран з відеорядом продукції IQOS та інших альтернативних видів для куріння. У магазинах провели рейди. 

Журналісти vsim.ua звернулись за коментарем до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Що кажуть там?

Відео дня
  • Людина написала адресну скаргу на один магазин мережі. Було звернення, що там є недобросовісна реклама. Наші працівники обстежили всі супермаркети цієї мережі. На їхню кваліфікаційну думку, порушення підтверджується, але ми одноосібно не приймаємо рішення. Процедуру проводимо однаково - все згідно чинного законодавства. Зараз фахівці чекають підтвердження експертизи, - пояснює начальниця управління Олена Лошанюк. 

Документи для подальшого розгляду надіслали до громадського об’єднання “Всеукраїнська рекламна коаліція”. Мають провести експертизу й отримати висновок на порушення вимог Закону України «Про рекламу».

В управлінні захисту прав споживачів додають, якщо порушення підтвердиться - суб’єкт господарювання нестиме відповідальність. Тобто мережі загрожує штраф. 

Як коментують ситуацію у “Сільпо”?

Ми звернулись з проханням прокоментувати ситуацію до представників мережі “Сільпо”, аби почути їх позицію. У компанії порадили звернутись до прес-служби й підготувати інформаційний запит. 

  • Ви можете направити запит на електронну адресу. Наші колеги нададуть зворотній зв’язок, - відповіли на офіційній сторінці компанії. 

Ми звернулись до прес-служб за коментарем й очікуємо на відповідь. Як тільки отримаємо інформацію, одразу ж її опублікуємо. 

Що каже закон?

Ще у 2021 Верховна Рада ухвалила у другому читанні “антитютюновий” законопроєкт №4358 “Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну”.  Його підписав президент. 

Передбачалось, що в Україні буде покінчено з рекламою електронних цигарок, які багато років не прирівнювались до тютюнових виробів. З минулого року прилади для нагрівання, як згаданий  “IQOS” прирівняли до звичайних сигарет, тобто вони підпадають під усі обмеження, які визначені законом для тютюнових виробів, передає “Економічна правда”. 

З 1 липня 2022 року в Україні заборонили рекламу та стимулювання продажів тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них. Що це означає:

  • заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
  • встановлення штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а в разі повторного протягом року порушення – 10 200 грн;
  • збільшення площі медичних попереджень на упаковках сигарет (65% пачки);
  • заборона ароматизованих сигарет;
  • заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних цигарок.

Додамо, що у Центрі громадського здоров'я України переконані, що виведені з законодавчого регулювання електронні сигарети були з формальних причин. Їх визнали новою позицією – «тютюномісткими продуктами» –, для якої юридичних норм передбачено не було, - цитує фахівців “Детектор медіа”. 

«Цей тютюновий виріб, що є так само небезпечним для здоров’я, як і звичайні цигарки, був представлений на ринку без будь-яких обмежень, – коментують представники ЦГЗ. – Тютюнові компанії скористалися цим для агресивної реклами, яку спрямували на дітей та молодь для залучення їх до куріння».

Друзі, а чи вважаєте ви це порушенням? Діліться у коментарях. 

Читайте також:

Переселенці з Миколаєва відкрили в Хмельницькому “барбекю на колесах”

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (14)
  • Maryna Ergemlidze

    “антитютюновий” законопроєкт №4358 “Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну” вже давно став законом 1978. Завдяки йому з 11 липня 2022 заборонено курити електронні сигарети у громадських місцях, а з 11 липня 2023 починає діяти тотальні заборона реклами, спонсорства і просування електронних сигерет, зокрема в медіа. Якщо редакції потрібне роз'яснення вимон закону,  можете написати уЦентр демократії та верховенства права
  • Роганська Людмила

    BULKA market добрий вечір
  • Роганська Людмила

    О, вони ще ті порушення. Все обіцяють вимкнути і ніяк не виключать. Вони їх навіть вночі не відключають і з вулиці це видно, хоча магазин закритий.
    Крім цього до злісних порушників можна віднести:
    bulka market (разом з їхнім партнерством з "soska bar" (Illia Radetskiy)),

    кав'ярні Veranda coffee bar (Nataliya_Gnatyuk),

    Таврія В

    Кіоски
  • Дмитрий Члек

    Відкрив статтю і вилізла реклама чохлів для айкоса)

keyboard_arrow_up