Хмельничани поскаржились на рекламу IQOS у “Сільпо”: розповідаємо деталі
- В мережі супермаркетів “Сільпо” у Хмельницькому провели рейди.
- Люди поскаржились на недобросовісну рекламу.
- Розповідаємо подробиці.
Скарга від хмельничан і рейд мережею “Сільпо”. Супермаркет підозрюють у недобросовісній рекламі приладу для нагрівання тютюну. Якщо порушення підтвердиться, компанії загрожує штраф. Що відомо?
Поскаржились на екран з підсвіткою від IQOS
У Хмельницькому наразі є п’ять супермаркетів “Сільпо”. На один з них надійшла адресна скарга від споживачів. Мовляв, там розміщений світловий екран з відеорядом продукції IQOS та інших альтернативних видів для куріння. У магазинах провели рейди.
Журналісти vsim.ua звернулись за коментарем до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Що кажуть там?
- Людина написала адресну скаргу на один магазин мережі. Було звернення, що там є недобросовісна реклама. Наші працівники обстежили всі супермаркети цієї мережі. На їхню кваліфікаційну думку, порушення підтверджується, але ми одноосібно не приймаємо рішення. Процедуру проводимо однаково - все згідно чинного законодавства. Зараз фахівці чекають підтвердження експертизи, - пояснює начальниця управління Олена Лошанюк.
Документи для подальшого розгляду надіслали до громадського об’єднання “Всеукраїнська рекламна коаліція”. Мають провести експертизу й отримати висновок на порушення вимог Закону України «Про рекламу».
В управлінні захисту прав споживачів додають, якщо порушення підтвердиться - суб’єкт господарювання нестиме відповідальність. Тобто мережі загрожує штраф.
Як коментують ситуацію у “Сільпо”?
Ми звернулись з проханням прокоментувати ситуацію до представників мережі “Сільпо”, аби почути їх позицію. У компанії порадили звернутись до прес-служби й підготувати інформаційний запит.
- Ви можете направити запит на електронну адресу. Наші колеги нададуть зворотній зв’язок, - відповіли на офіційній сторінці компанії.
Ми звернулись до прес-служб за коментарем й очікуємо на відповідь. Як тільки отримаємо інформацію, одразу ж її опублікуємо.
Що каже закон?
Ще у 2021 Верховна Рада ухвалила у другому читанні “антитютюновий” законопроєкт №4358 “Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну”. Його підписав президент.
Передбачалось, що в Україні буде покінчено з рекламою електронних цигарок, які багато років не прирівнювались до тютюнових виробів. З минулого року прилади для нагрівання, як згаданий “IQOS” прирівняли до звичайних сигарет, тобто вони підпадають під усі обмеження, які визначені законом для тютюнових виробів, передає “Економічна правда”.
З 1 липня 2022 року в Україні заборонили рекламу та стимулювання продажів тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них. Що це означає:
- заборона реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
- встановлення штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а в разі повторного протягом року порушення – 10 200 грн;
- збільшення площі медичних попереджень на упаковках сигарет (65% пачки);
- заборона ароматизованих сигарет;
- заборона куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних цигарок.
Додамо, що у Центрі громадського здоров'я України переконані, що виведені з законодавчого регулювання електронні сигарети були з формальних причин. Їх визнали новою позицією – «тютюномісткими продуктами» –, для якої юридичних норм передбачено не було, - цитує фахівців “Детектор медіа”.
«Цей тютюновий виріб, що є так само небезпечним для здоров’я, як і звичайні цигарки, був представлений на ринку без будь-яких обмежень, – коментують представники ЦГЗ. – Тютюнові компанії скористалися цим для агресивної реклами, яку спрямували на дітей та молодь для залучення їх до куріння».
Друзі, а чи вважаєте ви це порушенням? Діліться у коментарях.
Читайте також:
Переселенці з Миколаєва відкрили в Хмельницькому “барбекю на колесах”
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Maryna Ergemlidze
Роганська Людмила
Роганська Людмила
Крім цього до злісних порушників можна віднести:
bulka market (разом з їхнім партнерством з "soska bar" (Illia Radetskiy)),
кав'ярні Veranda coffee bar (Nataliya_Gnatyuk),
Таврія В
Кіоски
Дмитрий Члек