“Сниму квартиру в вашем доме”, “Куплю волосся. ДОРОГО”, “Сильний та впевнений в собі керівник шукає помічницю 18-25 років”, “ВІКНА. ДВЕРІ...” - десятки таких оголошень можна щодня побачити при вході до під’їзду. Клеють їх за принципом “Хто куди дістане, там і вліпить”. Лицьова сторона більшості хмельницьких під’їздів виглядає як новорічна ялинка після вибуху піротехніки. Обшарпані оголошення, якими обклеєні стіни, вхідні двері, а іноді і прилеглі до будинку лавки, відразу кидаються в очі та створюють неприємне враження від побаченого.
Час від часу комунальники роблять рейди та “здирають” людські хенд-мейди зі стін. Проте через кілька днів, а то й через кілька годин на тому ж місці, з’являються нові. Нещодавно до Управління житлово-комунального господарства звернулася рекламна компанія “ST Media” та запропонувала свої послуги у вирішенні проблеми. Спільними зусиллями було розроблено проект очистки стін і встановлення нових сучасних та естетично привабливих стендів біля кожного під’їзду.
Деталі проекту, журналісти vsim.ua дізнавалися в хмельницьких комунальників, та безпосередніх ініціаторів проекту, рекламної компанії “ST Media”.
- До нас звернулася рекламна компанія з пропозицією встановити свої інформаційно-рекламні стенди, де будуть розміщені відомості з наших ЖЕКів, “Теплокомуненерго”, “Водоканалу” та інших надавачів комунальних послуг. Частина стенду буде відведена під рекламу, частина - під інформацію ЖКГ. Нас така ідея зацікавила, адже рекламна компанія самостійно займеться очисткою стін біля під’їздів та контролюватиме подальше розміщення реклами. Щоб надалі оголошення не клеїли у не відведених для цього місцях. Відповідно, щоб фінансово мати спроможність проводити такі роботи, компанія братиме плату за розміщення оголошень на своїх стендах, - пояснив заступник начальника Управління ЖКГ Володимир Путін.
Поки що встановили лише два тестових стенда в мікрорайоні Гречани. Попередньо працівники “ST Media” очистили стіни підїзду та замінили старий стенд для оголошення на новий, зі спеціальними карманами для реклами. Як пояснив журналістам керівник рекламної компанії, роботи по очистці та встановленню стендів планують розпочати з мікрорайонів Гречани та Південно-Західний, а вже в грудні кожен під’їзд виглядатиме по-новому.
- Стенд ми розробляли враховуючи всі побажання житлово-комунального господарства. 25 % дошки буде - відведено під інформацію комунальників, 75% - під рекламу. Буде чітке розмежування де реклама, де відомості для мешканців будинку, щоб кожен спокійно міг знайти, що йому треба, - пояснив керівник рекламна компанії “ST Media” Валентин Захарчук.
Самовільне розміщення рекламних оголошень у непризначених для того місцях карається адміністративним штрафом. За словами Валентина Захарчука тепер жодної “клеяної” реклами на під’їздах не буде.
- Наші працівники будуть знімати самовільно розміщені оголошення, все це фіксуватиметься патрульною поліцією, а відповідна юридична компанія буде займатися цими питаннями в плані притягнення до відповідальності, - каже Валентин Захарчук.
Наразі, якщо приватний підприємець чи конкретна фізична особа виявить бажання розмістити своє оголошення на рекламному стенді, вона має звернутися до компанії “ST Media”. Контактні телефони також вкажуть на дошці. Мінімальна вартість розміщення на стенді вартуватиме 10 гривень.
Ініціатива звісно не погана, проте фахівці наголошують на комерційній жилці проекту. Для рекламної компанії - не можливість заробити кошти, а от для комунальників можливість скинути з плеч зайвий баласт.
Чи доцільне розміщення рекламних стендів біля хмельницьких під’їздів.та наскільки законне їх встановлення лише за згоди комунальників, журналістам vsim.ua розповів експерт з муніципального управління, засновник Аналітичного центру розвитку міста "ЗЕОН" Микола Орлов.
- Реклама на під'їздах - це один з різновидів "вірусної" реклами, яка оточує нас з усіх боків. Вона є доцільною лише з точки зору місцевих маркетологів. Законність її розміщення та кількість - регламентується Законом України "Про рекламу". Тому, на кожну багатоповерхівку Хмельницького почепити такий стенд не можна, керуючись лише дозволом ЖЕКів. Якщо будинок комунальний, або, як кажуть "жеківський" - то це вирішує робочий орган міськради або уповноважене на такі функції КП. Проте в місті багато будинків підпорядковані ОСББ, тому дозвіл має давати правління ОСББ і ніхто інший. Крім цього, якщо в місті прийняті положення про зовнішню рекламу, то слід користуватися алгоритмами закладеними в ньому (вигляд, розміщення, безпека), якщо будинок комунальної власності то рішення власника (міської ради чи комунального підприємства яке має на балансі такий будинок) є головним плюс врахування тих же положень рішення, що регулює розмішення реклами в місті. На об’єктах комунальної власності власник сам обирає правила благоустрою. На площинах, що належать іншим господарям, такий дозвіл має бути від господаря. Взагалі доцільність реклами визначається на перетині попиту, пропозиції і правил гри, прийнятих у місті. Бізнес демонструє платоспроможне бажання розмістити там де вважає що це йому вигідно, власник площ - дає чи не дає дозвіл, місто - регулює правилами розміщення.
Друзі, як вам така ініціатива? Діліться коментарями на нашому сайті
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Жанна Фищук
Vitaliy reply Жанна Фищук
Inna Bisonova
Nikolay Savichev
Ольга Давиденко
Ольга Давиденко reply Ольга Давиденко
Валентин Захарчук reply Ольга Давиденко