Південно-Західну залізницю можуть перейменувати: яка причина

Південно-Західну залізницю можуть перейменувати: яка причина
  • Південно-Західна залізниця проходить через Хмельниччину та є однією з найбільших за площею та найстарішою в Україні. 

  • Крім того, також можуть перейменувати Південну залізницю, яка охоплює Сумщину, Полтавщину та Харківщину. 

  • Дізнавайтесь на коли запланували перейменування та з якої причини. 

Південно-Західна залізниця — одна з найстаріших та практично найбільших в Україні. Найближчими роками Південно-Західну та Південну залізниці запланувати перейменувати в рамках дерусифікації. Про це повідомила депутатка Харківської обласної ради Галина Куц.

Причини перейменування

Галина Куц зазначає, що програмою дерусифікації інфраструктури залізничного транспорту передбачено перейменування двох філій залізниць на території України. Слід зазначити, що перед цим саме депутатка направила звернення до Укрзалізниці про перейменування колоніальних назв об'єктів залізничної інфраструктури. Читайте про це нижче. 

— Я отримала відповідь на своє звернення від філії «Південна залізниця». Мені повідомили, що 28.11.2022 рішенням правління АТ «Укрзалізниця» затверджено Програму дерусифікації інфраструктури залізничного транспорту. У Програмі передбачається протягом 2023-2024 рр. перейменування регіональних філій «Південна залізниця» та «Південно-Західна залізниця». Тобто, перейменування регіональних філій відбудуться, — зазначає Куц. 

З чого все почалося

В дописі депутатка розповідає, що почалося все із залізничного вокзалу в Харкові. Вона дізналася, що назва головного вокзалу в Харкові – це фейк. Адже в офіційних документах Укрзалізниці немає ніякого «Південного вокзалу». Цю назву колись присвоїли станції метро. А насправді її не існує.

— Я направляла у різні інстанції депутатські звернення щодо перейменування колоніальних топонімів на Укрзалізниці. Пояснювала, що наявність колоніальних топонімічних маркерів на мапі Харкова (на кшталт «Південна залізниця», «Південний вокзал») слугує своєрідним запрошенням для російського агресора, який аргументує свою агресію тим, що просто повертає «південні» території. Бо навіть з точки зору географічного розташування незрозуміло, чому Харків вважається Півднем. Півднем від чого? Від колишньої радянської імперії? Від росії? — допитується Галина Куц. 

Вона каже, натомість пропонувала, як варіант, при перейменуванні філії «Південна залізниця» звернутися до історії та повернути колишню назву. Так, додає, в часи Гетьманату Павла Скоропадського, у 1918 році, управління залізниці в Харкові носило назву «Слобідські залізниці».

— Незрозуміло, чому головний вокзал Харкова, який розташований у західній частині міста, носить назву «Південний вокзал». Пора позбавлятися від колонізаційних топонімів, які є рудиментами радянського минулого, — закликає депутатка. 

Отож, почалося з Харківщини, яка з кожним днем хоче мати все менше спільного із російським сусідом-терористом. А оскільки буде перейменування Південної залізниці, то під нього, наче автоматом, підлягає дерусифікувати й Південно-Західну залізницю. 

З допису Галини Куц

Найстаріша залізниця в Україні

Південно-Західна залізниця (ПЗЗ) — одна з найстаріших залізниць України. Залізниця розташована переважно на території Київської, Вінницької, Житомирської, Чернігівської, Хмельницької та частково в районах Сумської, Рівненської, Чернівецької, Черкаської, Полтавської та Тернопільської областей. Відтак, охоплює 11 регіонів. 

Райони, що обслуговує залізниця, розташовані в межах поліської і лісостепової зон України. Північна частина залізниці йде приблизною лінією Шепетівка — Житомир — Київ — Ніжин — Бахмач. У районі розташування залізниці проживає понад 11 мільйонів осіб. 

Загальна експлуатаційна протяжність залізниці — 4 668 кілометрів. А розгорнута довжина головних колій взагалі становить 6 438,1 кілометрів. Південно-Західна залізниця займає друге місце за обсягом перевезень серед шести залізниць України. Біля 20% основних виробничих фондів Укрзалізниці знаходиться у віданні цієї регіональної філії.

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» одна з найстаріших залізниць України і є невід’ємною частиною національного залізничного транспорту України. Її побудували на початку 1860-х років, коли виникла необхідність сполучення Одеського морського порту й південно-західних кордонів з центральними областями росії. А 7 червня 1870 року було покладено початок існування Південно-Західної залізниці.

У 1871—1876 роках збудували залізничні лінії Жмеринка — Волочиськ, Бердичів — Кривин, які проходили Хмельниччиною. У 1913-му відбулося відкриття вантажно-пасажирського руху на дільниці Проскурів — Старокостянтинів I — Шепетівка. Тоді ж, у 1918-х вона носила назву Правобережна залізниця. 

Назва залізниці

У Вікіпедії йдеться, що на території незалежної України до цього часу існують назви державних підприємств, які походять від розташування цих підприємств на території давно зниклих російської імперії та срср. Йдеться про назви регіональних філій державної «Укрзалізниці»: Південно-Західна залізниця та Південна залізниця.

Ці назви виникли через таке розташування підприємств у колишніх російській імперії та срср Після здобуття незалежності України та встановленням державного кордону України ці назви перестали відповідати дійсному розташуванню підприємств. Існування на території незалежної України державних підприємств з імперськими назвами є неприйнятним та потребує виправлення таких назв.

Як вважаєте, варто перейменувати назви Південної та Південно-Західної залізниці? Пишіть свої пропозиції щодо перейменування в коментарях. 

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (15)
  • Читач22

    Быдло собралось и решает, что переименовать, за столько лет после своей охеренной рЯвалюции ни одной станции метро не построили, ЖД вообще молчу, только Кирпа работал, Лещ только пи@дил бабки, как и наблюдательный совет, до сих пор десятки миллионов получает! Но быдло радуется что переименует что-то, ездя в обдолбаный электричках лузая семки и обссыкаясь патриотично
  • Ирина Старова

    Що вiд цього змiниться?
  • Gleb Onski

    Перейменують в північно-східну, так? 😏
  • Тетяна Чернова

    Може спочатку все матеріальне відремонтувати, побудувати, а на завершення нові назви надати?! У нас все навпаки робиться. Чи наша влада не знає в якому стані залізниця знаходиться? Що ж, переіменувати найлегше!

keyboard_arrow_up