До 1700 гривень штрафу за "заліплену" рекламою вітрину. Ви про це чули? За таке в Хмельницькому ще не карають. “Б’ють” гривнею підприємців у Чернівцях. В сусідів через закриту більш, як на 50% рекламою вітрину чи вікно магазину порушники платять штраф. Таким нехитрим способом хочуть привести місто в більш естетичний вигляд.
Вітрини заклеєні рекламою не у всіх магазинах Хмельницького. Існує проблема з надлишком реклами і в Хмельницькому. Журналісти vsim.ua пройшлися лише Проскурівською. Тут практично кожна вітрина завішена рекламою. Місцями на 100%. Таке у Хмельницькій міськраді вважають за норму. Начальник департаменту архітектури, містобудування і земельних ресурсів Олександр Чорнієвич розповів vsim.ua в телефонній розмові, що діюче положення не передбачає штрафів за “заліплену” вітрину.
Олександр Чорнієвич: - Потрібно дивитися по положенню. Ми розробляємо нове положення. Там враховується дуже багато деталей, яких зараз немає. А по існуючим положенням це треба уточнити і подивитися. Я зараз не готовий сказати.
Журналіст: - По діючому точно немає. Так мені повідомили у відділі реклами вашого департаменту.
О.Ч.: - Значить в новому положенні це буде. Воно розробляється. Думаю, воно буде прийняте до кінця лютого чи початку березня. Воно на стадії підготовки і десь протягом 10 днів ми, можливо, його оприлюднимо.
В Хмельницькому поки думають над можливими змінами у правилах розміщення реклами. В цей час у Чернівцях працюють над вдосконаленням системи, яка діє вже 5 років.
- У нас було рішення міської ради від 2012 року. Згідно нього, постійно проводяться рейди по місту. Спеціальна група стежить за тим, аби вітрини, вікна чи двері магазинів не були закриті зовнішньою рекламою більше, як на 50%. Підприємці часто хитрують. Користуються прогалинами в законодавстві. Вони клеять реклами із внутрішньої сторони. І це вже не вважається порушенням. Але ми хочемо змінити це. Працюємо над внесенням змін, - розповів vsim.ua начальник відділу з питань дизайну міського середовища управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міськради Андрій Мірошниченко.
“Хмельницький - федерація об'єднаних сіл”
Андрій Зоїн, організатор фестивалю “Республіка”, активіст
Якщо це місто Хмельницький (федерація об’єднаних сіл), то пасує, бо селянам подобається все, що яскраве, блискуче і блимає. Воно привертає їхню увагу і діє як удав на кролика. Гіпнотизує і заставляє зайти в магазин. Якщо ж ми хочемо, щоб Хмельницький був хоча б трохи схожий на цивілізоване місто, то вся реклама повинна мати єдину концепцію і стиль. Так зараз зробили у Львові, Івано-Франківську. Тут вже треба вибрати, чи ми продовжуємо експансію базару в центр міста і робимо з цього фішку, чи намагаємось робити європейське місто.
“Від реклами хочеться сховатися”
Ігор Западенко, краєзнавець, заступник директора Державного історико-культурного заповідника "Межибіж"
На рекламу на Проскурівській, можна дивитися з двох різних сторін. Якщо взяти фотографії вулиці початку ХХ століття, то ми побачимо тут досить багато реклами. Причому ці вивіски були досить великі. Тут нічого нового нібито немає. Перші поверхи будинків, які залишилися, не мають такого декору, як ми бачимо на другому. Його замінювали вивіски з магазинів. В принципі історично воно так і є. Нічого нового ми тут не вигадуємо. Але є інший момент. Життя помінялося. Реклама зробила агресивний наступ. Порівняти її кількість із тою, що було сто років назад, неможливо. Зараз її дуже багато. Від неї хочеться сховатися. Вивіски кінця ХІХ - початку ХХ століття даються більш людяними. Зараз реклама не тільки на вивісках чи рекламних тумбах - вона скрізь. Всі вітрини крикливими кольорами, дуже великими розмірами… Головна вулиця - це завжди вулиця торговельна і там завжди буде реклама. Що занадто, то не здорово. Її має бути менше, вона має бути більш витриманою і не руйнувати архітектурне та людське середовище. Ми хочемо знаходитися в місті, а не серед реклами. Рекламою можна закликати. Але потрібно робити це пристойно.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Ірина Волошина
Сергій Якубенко reply Ірина Волошина
Іра Шубравая
Сергій Якубенко reply Іра Шубравая
Марк
Сергій Якубенко reply Марк