Всі скутери та мопеди незалежно від об'єму двигуна з 1 січня цього року підлягають обов’язковій реєстрації. Такі транспортні засоби отримають номерні знаки, а їх водії – права категорії „А”. У зв’язку з цим деякі хмельничани хочуть продати свої мопеди та скутери.
- Зараз скутер стоїть вдома, ним не користуюся. Шукаю, кому б його продати, але поки що безрезультатно, - розповідає 29-річний Віталій. – Права та реєстрація обійдуться дорого, а зарплата зараз невисока. Та й купував я його, щоб їздити без додаткових проблем.
У автошколах міста прогнозують зростання кількості охочих здавати на водійські права категорії „А” у найближчому майбутньому.
- Останнім часом категорія „А” особливим попитом не користувалася. Однак коли буде повністю розроблена процедура реєстрації скутерів та мопедів, бажаючих стане більше, - вважає директор автошколи Хмельницької обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів Микола Лункін.
На його думку, за цим видом транспорту, який в першу чергу є молодіжним, велике майбутнє. Адже скутери недорогі, витрачають мало бензину, їм не страшні затори на дорогах.
Навчання на водійські права категорії „А” в автошколі Хмельницької обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів наразі коштує 700 грн, тривалість курсу – півтора місяця.
У ДАІ повідомляють, що охочих зареєструвати скутери серед хмельничан немає.
- Зараз холодно, слизько, мопедами не їздять, тому і не реєструються, - розповідає старший інспектор з профілактичної роботи ВДАІ УМВС України в м. Хмельницькому Андрій Прокопенко.
Однак якщо такий транспортний засіб без реєстрації буде зупинений працівниками ДАІ, його відганятимуть на штрафмайданчик.
До речі, зареєструвати скутери до липня 2010 року буде значно легше, оскільки не потрібно пред’являти документи, що підтверджують їх легальну купівлю.
- Процедура буде проста: працівники ДАІ оглянуть транспортний засіб, перевірять, чи він не перебуває у розшуку, і оформлять реєстрацію. Головне – не мати непогашених штрафів, - пояснює Андрій Прокопенко. – З липня власникам скутерів доведеться пред’являти документи про купівлю.
За даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting, відповідних документів (копія сертификату відповідності, виписка із митної декларації) не виявиться у 99,9% всіх власників скутерів, які уже експлуатуються в Україні. За останніх три роки ринок скутерів щороку подвоювався, а в окремих сегментах потроювався. Справжній бум продажів припав на 2008 рік.
До речі
Щодо техогляду мототехніки з об’ємом двигуна до 50 куб. см, то теоретично він має здійснюватися на вже існуючих пунктах технічного контролю для автомобілів (їх в місті є сім). Однак якою буде процедура на практиці, працівники ДАІ поки що не готові відповісти.
Довідка
Ініціатива реєстрації мототехніки з об’ємом двигуна до 50 куб. см не нова. У деяких країнах Європи усі скутери мають номери. У Радянському Союзі у свій час видавали номерні знаки навіть на велосипеди, намагаючись таким чином привчати до культури керування і цю категорію водіїв.
Інформаційна служба газети "Діловий тижневик "ВСІМ"
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.