Цього літа у Хмельницькому з’являться перші екопарковки. «Новинки» облаштують у дворах по вулиці Курчатова. Підрядна фірма вже приступила до робіт. Біля будинків зривають старий асфальт аж до грунту. Але самі мешканці про екопарковки вперше чують. Як виглядатимуть нові двори з екодизайном та скільки на них витратять, дізнавалися журналісти vsim.ua.
Ремонт за 4,5 мільйони
Комунальники кажуть, ідею екопарковок запозичили в сусіднього Тернополя. Там прибудинкові території з екоелементом почали робити ще три роки тому.
Розробляти проект для облаштування екодворів біля будинків №№3, 3/1 та 5 по Курчатова запросили тернопільську фірму «НТ Держбудпроект». Підрядника, який виконуватиме роботи, також взяли звідти.
- На один двір в кошторисі закладено 1,5 мільйони, - каже заступник начальника управління ЖКГ Володимир Путін. – Для пішоходів постелимо доріжки з бруківки. Для авто – покладемо асфальт товщиною близько 25 сантиметрів, щоб стояв не один рік. А за рахунок екопарковок збільшимо зелену зону. Щоб люди не ставили автомобілі на газон.
Вартість облаштування трьох дворів зі спільною прибудинковою територією складає 4,5 мільйони гривень. З них близько 515 тисяч піде на екопаркінги. Загальна площа трьох екопарковок становитиме 608 квадратів. На них може поміститися близько 60 авто.
Також в проекті закладено дитячий майданчик і відпочинкову зону. Роботи по облаштуванню прибудинкових територій та екопарковок планують завершити до кінця літа.
Екопарковка: плюси та мінуси
Про відмінність еко від звичайного паркінгу журналісти запитали в начальника управління житлово-комунального господарства.
- Звичайна парковка (облаштована – прим. авт.) або в бетоні, або в асфальті. А тут між фігурними елементами мощення росте трава. Яку ЖЕК буде косити. Там такі бруківки кладуться і між ними росте травичка, - пояснив Василь Новачок.
Побачити як вона має виглядати допоміг Google та Вікіпедія. Остання "каже", що для облаштування екопаркінгу використовують спеціальні газонні решітки. Їх укладають на підготовлену основу, заповнюють родючим ґрунтом і засівають газонною травою. Тут же йдуть застереження:
- авто не можна залишати на такій парковці довше трьох діб – трава пожовкне,
- ремонтувати чи мити машину тут не можна,
- бетонні решітки псують взуття та незручні для каблуків,
- стінки решіток руйнуються під час руху авто.
В ЖКГ ж, навпаки, кажуть, що екопаркінги практичніші, бо на них не буде болота і постійно ростиме трава. Щоправда, не газонна, а звичайна.
«Сусіди кажуть, що буде дорога»
Журналісти vsim.ua оглянули територію, яку мають оновити. Фірма-підрядник вже приступила до підготовчих робіт.
Біля будинку №3 познімали бордюри. Готуються до робіт
Вздовж будинків №3/1 та №5 розрили дорогу. Мешканці, яких застали на місці, кажуть, ходити стало незручно. На запитання, що має бути біля їхніх будинків лише знизують плечима.
- Сусіди кажуть, що тут мають робити дорогу, - каже жителька будинку №5 Альона. – Про екопарковку я взагалі вперше чую. Але для мене головне, щоб не забрали дитячий майданчик, бо тут щодня грається моя донька. Автомобілі мені й так не заважають.
По усіх під’їздах на трьох будинках немає жодного оголошення про ремонт території. Тож мешканець п'ятиповерхівки №5 дізнається про заплановане від журналістів.
- Я не водій, тому мені байдуже буде тут еко- чи звичайна парковка, - говорить Юрій. – Але мене більше цікавить, щоб не позрізали дерева. Бо коли тут почали здирати асфальт, то вздовж дороги вирізали кілька дерев. Чи їх назад насадять – невідомо. А дереву рости треба не один рік.
Самі водії ставлять авто переважно на асфальті. Вдень лише кілька машин журналісти помітили на газоні.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.